Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

ANALÝZA SWOT - příklad

Od: andilegh* odpovědí: 6 změna:
Dobry den, potrebuji poradit. Mam toto zadani a mym ukolem je vytvorit analyzu SWOT, ale vubec si nevim rady..pomuze nekdo?
Reklamní agentura OMEGA, která svým klientům nabízí a poskytuje všechny služby spojené s reklamou, narážela u svých zákazníků na problémy při zadávání prací. Do reklamní agentury přicházeli podnikový reklamní referenti, aby objednali provedení reklamy, jejímž cílem by bylo zvýšit prodej určitých produktů firmy. Neuměli však často odpovědět na otázky, jaké jsou marketingové cíle podniku, jakou strategii volí podnik vůči konkurentům i vůči svým zákazníkům, na které tržní segmenty se obracejí, jaké potřeby mají jejich klienti a jaké výhody jim ve srovnání s konkurencí nabízejí.
Vedení firmy proto přišlo na nápad, navázat spolupráci s marketingovým poradcem, který by tuto citelnou mezeru mezi klienty a reklamní agenturou zaplňoval. Poradce poskytl pomoc při formulaci problémů a cílů na straně zákazníků a tím reklamní agentuře vytvářel podmínky pro skutečně adresnou a účinnou reklamu.
Tento vskutku marketingový přístup k řešení problémů zákazníků se osvědčil, avšak po čase opět začalo docházet k určitému odlivu starých klientů a k poklesu obratu. Marketingový poradce doporučil vedení reklamní agentury provést analýzu jejích slabých a silných stránek.
Předem moc dekuju za pripadnou pomoc

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Z otázky není zřejmé čemu nerozumíš.
1. Nevíš co to je analyza SWOT to nejnutnější je zde cs.wikipedia.org/...
2. Nevíš jak ji naplnit daty, pokud není jiné zadání musíš si slabé a silní stránky reklamní agentury vymyslet a analyzu SWOT jimi vyplnit a vyhodnotit. Příklad použití najdeš zde
google.cz/...

 

aeghort*

0x

Dobrý den,

nejdříve polopatě o SWOT analýze. Vezměte velký papír, načrtněte na něj tabulku o dvou řádcích a dvou sloupcích. Vepište (čteno po řádcích) tyto výrazy: silné stránky, slabé stránky, příležitosti, hrozby. Pozvěte veškeré zaměstnance své firmy a nechte je psát to, co je napadne, když se řeknou tyto pojmy o vaší firmě. Získáte, jak je zcela zjevné, přehled svých Strenghts (silné stránky), Weaknesses (slabé stránky), Opportunities (příležitosti) a Threats (hrozby). To je ta slavná tajemná SWOT analýza.

Pokud si nevíte rady s touto konkrétní SWOT analýzou, ani se Vám nedivím. Není to zrovna příliš jasný příklad, o to více se mi zdá, že odpovídá realitě.

Teď mě prosím omluvte, prozatím musím s psaním skončit, za pár minut ale odpověď doplním tím, co bych osobně do této analýzy napsal a příklad rozeberu .

doplněno 01.01.09 18:11:

Silné a slabé stránky si samozřejmě nemusí vymýšlet, jsou popsané v textu, i když nijak okatě.

andilegh*

Dekuji, ale ja z toho stejne nic nevyctu

aeghort*

Tak to jdeme rozebrat:

SILNÉ STRÁNKY
nabídka kompletního řešení ("..., která svým klientům nabízí a poskytuje všechny služby spojené s reklamou...")
To jistě je výhoda. Zákazník ocení kompletní řešení u jedné firmy.

stálí zákazníci
Reklamní agentura má zjevně vytvořenou nějakou stálou zákaznickou základnu, se kterou může počítat.

SLABÉ STRÁNKY
nedostatečný vztah ke svým zákazníkům ("Neuměli však často odpovědět na otázky, ...")
Z textu je zjevné, že komunikace s klienty není úplně ideální. Jednoduše řečeno: při zadávání reklamy chceme vědět příliš mnoho věcí, které ani zákazník není schopen sdělit. Po příchodu marketingového poradce se situace zlepšila, nyní se ale začíná blížit zpět k normálu.

nepružnost

Firma se změnila až po najmutí marketingového poradce, nyní opět zcela zjevně ("...začalo docházet k určitému odlivu starých klientů a k poklesu obratu...") potřebuje změnu, impuls k ní musel dát opět až marketingový poradce.
PŘÍLEŽITOSTI
rozšíření okruhu zákazníků pomocí při využívání našich služeb
("Tento vskutku marketingový přístup ... se osvědčil...")
Je vidět, že změna přístupu ke klientům firmě pomohla. Může tedy pomoci i druhá, pokud také povede správným směrem.

HROZBY
odliv stálých zákazníků
("...avšak po čase opět začalo docházet k určitému odlivu starých klientů a k poklesu obratu.")
Hrozba ztráty oné stálé zákaznické základny, uvedené v silných stránkách. Tato hrozba je zásadní zvláště tehdy, pokud by druhá změna našeho přístupu byla příliš malá, či vedla nesprávným směrem.

Doufám, že jsem tímto pomohl o něco více .

andilegh*

Dekuji moc...mam jeste jeden ukol, dotaznik... nevim jak ho zformulovat.....nemate icq, ze bysme to probrali tam?...Dekuji

aeghort*

Zaslal jsem Vám ho místní interné poštou. Bez obav se mi ozvěte .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]