Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stížnost na státní maturitu

Od: ovcezestada odpovědí: 70 změna:

Dobrý den, vím že v souvislosti se státní maturitou už padlo spousta námitek, stížností a protestů. Nechci si stěžovat jenom kvůli tomu, abych nevyčníval z řady, ale můj vztek už zcela přetekl. Dnes jsem psal češtinu na kterou jsem se nijak neučil, protože si myslím, že ani není jak. Proto mě zpráva o zablokování oficiálních stránek maturit přišla úsměvná. Zcela nesouhlasím s úrovní toho testu. Tzv. testy nanečisto (mat. generálka) byla na úplně jiné úrovni. A co jsem mluvil s ostatními lidmi, dozvěděl jsem se, že na tom nebyli lépe. Snad každý říkal, že se to nedalo stihnout a že v poslední minutě se musela nemalá část otázek bez přečtení typnout. Zcela mě nadzvedávají informace od Dobeše o tom, že odpovědi jsou zcela jednoznačné. Když jemu dali 5 otázek z mat. generálky, byl schopen správně zodpovědět asi jednu. Nyní bych se rád podíval na testy z matematiky a zjištuji, že stránky stále nefungují a Dobeš se hakrům vysmívá a nevidí důvod proč by to měl řešit. Údajně mu to nevadí. Ale mě to vadí. Nemám se z čeho učit. Jediný oficiální zdroj informací je zablokován. Nechápu už vůbec nic.

 

 

70 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*

1x

Maturoval jsem v roce 2008 a nezávidím Vám. Přeju at to dopadne.

 

ladajaskva*

1x

Dobrý den. Stížnosti, naříkání a pláč maturantů je výraz jejich naprostého nepochopení významu, co je to vzdělání. Že si skoro všichni zvykli, že se dříve dávaly známky za účast, je celkem jasné a politováníhodné. A že se ze školství stalo podnikání a boj o žáky a tím státní dotace, je jasné také. Že to způsobilo celkový pokles úrovně, je jasné také. A dá se říci, že na nízkou úroveň požadavků školy vůči studentům, si studenti rychle zvykli. Oni vlastně ani nemají potuchu,jaká by měla být úrověň jejich vzdělání. A to by asi mělo odstraněno zavedením nějakých standartů na nějaké společné a zřejmě asi celkem nízké úrovni pro všechny. Tyto standarty má zřejmě stanovovat státní maturita. Nebot, když se podívám na středoškoláky jak se valí ráno znechuceni do školy s cigárem v hubě a se skelným výrazem ve tváři, tak si kladu řečnickou otázku, Bože, jak hluboko si klesla ( úroveň dnešních mladých) . A mimochodem, můj synovec letos maturuje. Není žádný premiant a říkal, že to udělá každý, kdo má v hlavě kousek mozku. Tak nevím, kde je objektivní pravda o náročnosti, ale v Česku to určitě nebude nic moc. Jako u všeho. Takže je potřeba přestat plakat, vymýšlet výmluvy a začít makat. Vy už to asi nestihnete. S pozdravem Laďa

 

lidus*

1x

Nezlobte se, já sice souhlasím, že maturita tak jak je za ty léta připravená, je paskvil za spousty peněz ale pokud existuje student co neví jakého náboženství byl rabi Lew ( neumím přehlasované o) tak nejen že nečetl nic z doporučené četby ale ještě taky v hodinách literatury byl duchem nepřítomen nebo a to je k zamyšlení nemá dobrého učitele ČJ.

Stalo se zvykem-stěžovat si, stávkovat, vlastní neúspěch svalovat na někoho jiného a přitom vážený studente, to chce jen ty čtyři roky neproflákat a učit se a učit se. Nemůžu se vyjádřit k matematice - není to šálek mé kávy, jazyky neumím za mě byly státnice z RJ.

8ndra*

Maturita se mě naštěstí už netýká, ale o "rabi Löwi" jsem taky nic neslyšel. Ale jak může někdo, kdo neumí přehlasované o mudrovat něco o vzdělání? pro dnešní dobu mi přijde důležitější umět psát na klávesnici, než vědět, že je nějakej chlapík žid´, to jen tak na okraj.

Dvě tečky nad znakem se píší pomocí klávesnice, která je většinou vlevo od backspace, je na ní čárka a dvě tečky [ ¨ ], nejdřív zmáčknout tu klávesu a pak písmenko.

lidus*

8ndra, to máte tak, já se netajím, že i když jsem vysokoškolsky vzdělaná jsem matematický a počítačový analfabet. Za mě totiž počítač měli jen v JZD, zaplnil místnost a chodilo se k němu po špičkách v bílém plášti a igelitové čepici. Abych pravdu řekla, tuším cosi o přepnutí klávesnice aby psala jiné znaky ale nevím jak a nepokládám to za důležité, taky bych mohla napsat, že na mé klávesnici se nápis "backcpace" nevyskytuje ale to bych teprve byla za blbce. Jo mládeži vy sice umíte z počítačem to co já se nikdy nenaučím ale knihu jste nepřečetli žádnou pokud tedy nebyla v elektronické podobě.

8ndra*

Nechtěl jsem Vás uplně pobouřit, jenom sem chtěl upozornit, že mi třeba nečtem, za Vašeho mládí se nedělali jiné pro nás samozdřejmé věci. A proto tvrdit, že kdo neví, kdo je rabi Löw má zásadní mezery ve vdělání je hodně odvážné. Já osobně sem přetl několik knih pohádek, když jsem na to měl věk, potom něco od Petra Šabacha a teď už jenom časopis nebo noviny. Zatim si nepřijdu nějak poznamený oprpti kamarádům, kteří čtou jendu fantasy knížku za druhou a baví se mezi sebou o magiích a kouzlech...

Backspace je ta klávesa nad entrem, ta, kterou se mažou písmenka směrem vlevo.

A ještě k té Vaší poslední větě:

jo starý, vy jste sice přečetli stovky knížek, ale s počítačem se nikdy nenaučíte to co my... debaty o tom, co je lepší jsou nesmyslné, ten umí to a ten zas tohle.

pt®

Pro ty, kteří si chtějí ochutnat, jaký je didaktický test z ČJ, tak tady je:

eduin.cz/...

Tak hlavně pozor na základní věci, jako jsou čárky ve větě, větná spojení, velká a malá písmena apd. - stařenka

doplněno 01.06.11 10:04:

Co mě v testu zarazilo, jsou gramatické chyby v zadaných úlohách. Češtináři je jistě najdou.

doplněno 01.06.11 10:58:

z internetu: eduin.cz/...

Plošné testy jsou nebezpečný nástroj

Je zřejmé, že se u nás chystáme opakovat dávno rozpoznané chyby, jichž se dopustily některé vyspělé země. Víme, že naše školství potřebuje změny, například zlepšení profesionální výbavy mnoha učitelů. Plošné testování ale jen stěží vyvolá změny odpovídající hloubce současných problémů _ zato může napáchat dalekosáhlé škody. Z dlouhého seznamu funkcí, které má plošné testování plnit, je zřejmé, že si ministr školství ani jeho spolupracovníci neuvědomují, jak malý výsek vědomostí a dovedností lze ve skutečnosti pomocí testů ověřit. Jako všude ve světě, kde je používáno, bude obsah testů určovat, nač žáci a učitelé zaměří svou pozornost, tedy na to, co se snadno testuje.Jiné důležité cíle vzdělávání se rychle dostanou na okraj pozornosti učitelů, žáků i jejich rodičů.

Není zřejmé, co se žáci mají naučit

Současné požadavky ke státní maturitní zkoušce nejsou založeny na důkladném zvážení, které vědomosti a dovednosti by si měl ze školy odnést každý úspěšný maturant. Pokládáme za silně znepokojivé, že jsou definovány víceméně nahodile pracovníky Centra pro zjištování výsledků vzdělávání. Ještě více nás znepokojuje, že neexistuje shoda v tom, jakými vědomostmi a dovednostmi by měl být vybaven každý absolvent prvního a druhého stupně základního vzdělávání. Je přitom zřejmé, že hledání shody o cílech základního vzdělávání nebude jednoduché ani krátké: lze k ní dospět jedině otevřenou diskusí, a to odbornou i laickou. Přitom právě kvalitní definice cílů vzdělávání je nutným předpokladem zlepšení

doplněno 01.06.11 13:25:

Zde jsou podpisy, těch, kteří souhlasí s výše napsaným. Je tam hodně zodpovědných za vzdělání.:

spreadsheets.google.com/...

martinaa*

No konecne! Tu posledni cast se tu snazim uz dva dny nejak tlumocit

martinaa*

Nevim, predhazovat nekomu, ze v dnesni dobe neumi poradne pracovat na PC... je usmevne Nejsme tu kvuli diakritice ani kvuli pismenkum na pocitaci Ale v jednom se pletete - dnesni mladez cte. A hodne, ovsem nikoli mnohdy nesmysly z povinne cetby, ale fantasy, scifi, romany a tak. Ono se to nezda, ale krasne jim to tvori a tribi slovni zasobu i pravopis.

Ja uz mam tolik knizek, ze mam zastaveny pokoj a nevim, kam s nimi

Ondro - memu tatovi je 51, inzenyr, kdysi spravce cele jihomoravske site. Umi to, co dneska ti mladi cucaci neumi. Kdyz se nekde neco pokazi, volaji jemu, chtelo ho dost soukromych firem, ale stale je statni urednik (skoda). Pise vsemi deseti, prirozene plynule cesky i anglicky. Ono totiz psat na PC umi kdekdo, ale poradit s jeho zaludnostmi uz chce mozek

hasami

Jo, tak dnešní mládež čte a já jsem trpajzlík. Studuji 4 rokem mediální studia, když se nás v prváku někdo zeptal, kdo čte kolik knížek, byla jsem za trubku, když jsem řekla, že 5 -7 měsíčně, ostatní 2-3 ročně. Sestřenka studuje, ale knížku přečetla naposledy v první třídě. Když před ní člověk použije slovo jako sodoma nebo se zeptá, kdo údajně byla Libuše, odpálkuje mi at na ní nemluvím japonsky. Z dnešní mládeže ani třetina neví letopočty světových válek. Jsem proti státním maturitám, proti biflování (viz. na gymplu učit se encyklopedie ptáků, kytek, hmyzu či ryb nazpamět a psát z toho poznávačku- nesmyslné), ale myslím, že člověk by měl mít základní přehled rozeznat pampelišku od sedmikrásky (ano i to začíná být problém), nikdy jsem nepochopila proč na gymplu do lidí biflují celou historii Ruska, když se kvůli tomu pak nedostane k látce Sametové revoluce...maturovala jsem z dějepisu, přesto jsme se nedostali dál, jak k roku 1968...je to hanba, že lidé neznají ani naše sousedy, vše lze najít na internetu, pryč s biflováním, ale některé znalosti jsou základ...

Všem rýpalům se omlouvám za hrubky, čárky a další chyby. Píšu ve vlaku na mobilu.

martinaa*

Ano, dnesni mladez cte... nemyslim tim vysokoskolaky, ktere zajima vic hospoda, ani vyssi stredokolaky, ktere spis zajima opacne pohlavi. Myslim mladez kolem 14-16 let, v rocnikem jsme loni delali pruzkum na zakladnich s strednich skolach. Samozrejme se jedna o knihy ve stylu HP, PP, Eragon a dalsi, ale uz jen ze dite sedne k petsetistrankove knize a precte ji, je uspech. Neni potreba pet knizek mesicne, staci jedna.

Jako biolog mam poznavacky z ptaku, ryb, plazu, obojzivejlniku a savcu. Nevidim na tom nic nesmyslneho, abych ve svem oboru dokazala rozeznat penici cernohlavou a sykoru uhelnicka. Stejne tak jako by studenti meli rozeznat hranostaje od bezne kolcavy, kralika od zajice atd. I tu pampelisku od sedmikrasky

Pritel tez maturoval z dejepisu, ale protoze jako druhy cizi jazyk ma rustinu, dejiny ruska ho bavi Co se v hodinach stihne a nestihne, je na uciteli, zda bude tri tydny probirat nesmysly, ktere si stejne nikdy nikdo pamatovat nebude, nebo studenty nauci zakladni data a udalosti. Neni to tak dlouho, co jsem slysela, ze prece vojaci jezdili na tech perestrojkach... no, splest se muze kazdy, ale splest si persetrojku s vetrieskou je docela masakr:D:D

Stale se tu opakuje rabi Low, ze kdo ho nezna, nema u maturity co delat Pripomina mi to ten vtip, kdy se pta jeden kamarad druheho, co kokta - Hele, a umis rict vubec nejakou vetu bez koktani? A koktavy odpovi - "Umim! Tristatriatricet stribrnych strikacek strikalo pres tristatriatricet stribrnych strech!" Prvni se divi - "No vidis, to je skvely.."- Ale koktavy si povzdychne :"Nnno jo, aaaale mmmmmalokdy nnnnnato ppprijde rrrrrec." Takze asi tak.

lidus*

Martino, DOBRÝ DEN (abych nedostala), já na střední škole učila a seděla v kabinetu s učitelkou češtiny. Čtenářské deníky byly stažené z netu i se všemi bláboly-dost jsme se u toho bavili. Myslím si, že vzdělaný člověk by světovou literaturu měl aspoň v základu znát, sama jsem milovník knih, Huga, Remarqua ale nebráním se ani současným autorům. Dnešní středoškoláci sice zvládají počítač ale přečíst text a napsat rukou dopis je nad jejich síly. Jistě nábožensví rabiho jim v životě bude k ničemu ale ono je to tak z velkou většinou věcí které se učí. Koncepce školství je špatná, učí i ten co nesplňuje vzdělání. Vždycky jsem říkala proč má dobrý kuchař umět dva světové jazyky, stačilo by aby se naučil dobře vařit a má vystaráno. První věc kterou bych změnila já je ta, že učňovské školství nepotřebuje maturitu, gymnázia bez diskuze jiný stupeň maturity než průmyslové školy. U vysokoškoláka se počítá, že bude znát význam běžně používaných cizích slov, dcera napsala do své diplomky slovo "PREDIKUJI" a profesorka se ptala co to je.

martinaa*

Ode me urcite ne, ja neslovickarim Mate bohuzel pravdu, dnes se vsechno stahuje z netu a ctrlC, ctrlV - hotovo. Psat rukou? Nesmysl... ono se to po nich ani nechce, na VS uz je to samozrejmost, ze vse musi byt psane na PC. Ctou nejradeji scifi a horory, svetova dila 19 st. jim nic nerikaji Ja sice povinnou cetbu taky moc nemusela, ale v knihovne mam treba Na zapadni fronte klid, Robinsona, Stare recke baje a povesti a Stare povesti ceske.

Souhlasim s Vami, dnesni koncept je velmi spatny, nechapu, na co potrebuji uciliste stejnou urovne maturity jako SS, a SS take vsechny nemohou mit stejnou obtiznost. Ted ma gympl, ktery ma uceleny vseobecny prehled, stejnou uroven jako pajdak, kde je treba matematika a prirodni vedy minimalne. Proste nesmysl.

Vychazejici ucitele ziji ve vysinach, ze za svuj titul budou brat mraky penez. Kdyz je neberou, odmitaji ucit a misto musi nekdo zaplnit, reditele proto sahaji po jeste nedostudovanych, nebo ucitelich s jinou aprobaci.

Odpověď jsem ohodnotil bodíkem, ale pro spravedlnost bych dodal (a docela důrazně), že sci-fi a ani horor nejsou podmnožinami pokleslé literatury a ani jejich průnik s klasickou literaturou (včetně té devatenáctého století) rozhodně není prázdný.

martinaa*

To v zadnem pripade netrvdim Ja take miluji horory a scifi Predevsim Ed McBaina, Wilbura Smithe, Jonathana Kellermana ci Christophera Paoliniho. Ovsem chci, aby studenti znali alespon obsah Babicky, Na zapadni fronte klid, Vinetou, neco z reckych baji a povesti a treba Postriziny. Pak mi mohou vykladat o Harrym Potterovi ci o knize plne zombiku

horaiv

Přeji dobrý den, maturita se mne také netýká, mám ji už pěkných pár let úspěšně za sebou. Přesně vím ,kdo je rabi Löw. Ale psát na klávesnici ö jste mne naučil až dnes vy! Děkuji, ale s vaším názorem nesouhlasím. Používat počítač umí dnes už i děti sotva školou povinné, kde to o jejich intelektuálním potenciálu ještě zhola nic neříká. Nepřipadám si jako negramot, když neznám na klávesnici nějaké tlačítko.

pt®

Liduš, netrapte se s klávesnicí, admin na nás myslí a když budete psát odpověď, tak na liště je ikonka ve tvaru kostky a jmenuje se "vložit speciální znaky" a tam si vyberete písmenko, nebo co je potřeba. - stařenka

lidus*

PT-Děkuji, jak jsem tu stále tak toto jsem nezjistila. Já zajásala, že umím vložit smajlíka ale dcera říká, že každý má svůj význam a ne, že vložím co mě příjde pod ruku.

 

pt®

0x

A jaký pocit máte z toho testu, Slyšela jsem, že to nebylo jen o ČJ. - stařenka

tlapka*

Maturuju za rok, ale podle cvičných testů a mého přítele - maturanta - to fakt jen o ČJ není. Úkolem je třeba vyčíst údaje z grafu, což by se hodilo spíš do matiky nebo společenských věd. Chápu - chtějí otestovat, nakolik rozumíme textu. Ale pokud už někdo chce zkoušet z porozumění textu, tak by ten úkol měl vycházet z textu a ne z čísel u barevných sloupců. :D

Jinak, s maturitami nesouhlasím kvůli nepřipravenosti a neustálým změnám. Loni touhle dobou jsme si zvolili semináře. Jedna spolužačka (chodím na gympl) si vzala dva semináře z předmětů, které se jí hodily pro zvolený obor na výšce. Ptala se a slíbili jí, že i v případě státních maturit z nich bude moci maturovat. Co myslíte? V květnu si ty semináře vybrala, v září do nich začala chodit a v listopadu - čárymáryfuk, z těch předmětů se maturovat nemůže, protože se za dva roky semináře odučí málo hodin. Takže má dva dvouleté semináře, z kterých nemůže vystoupit a zabírají jí místo pro další semiáře, které by třeba taky potřebovala (k přípravě na maturitní předměty, které musela výrazně změnit).

A mimochodem. Zemák se na naší škole učí jen první dva roky a to dvě hodiny týdně. Semináře jsou dvouhodinovky jednou týdně. A ze zemáku maturovat můžou. A prý lze maturovat i z jazyka, který se na škole učí, aniž byste patřili k těm, kteří hodiny daného jazyka navštěvují. Tak já nevím, co má ta nutná hodinová dotace znamenat.

ovcezestada

Jak už jsem naznačil. Jsem nemile překvapen. Ze školní části maturity mám samé jedničky, ale nyní mám pochybnosti zda jsem se vůbec dostal nad hranici úspěšnosti. Většina otázkek, které přímo nesouvisí s ČJ jsou na práci s textem. Otázkek, které mě fascinovaly byla celá řada. Např. tam byl úryvek o nějakým člověku a měl jsem zaškrtnout o jaké se jedná náboženství. Náboženství je pro mě španělská vesnice. Dalo by se říci, že se jednalo o test z ČJ s prvky společenského a všeobecného rozhledu. Jinak jsme se shodli na tom, že největším problémem byl poměr času ku obtížnosti (komplikovanosti).

martinaa*

Pritel psal cj dneska, zitra ma zbyte pisemne maturity. Cvicne testy, ktere delali v dubnu, byly uplne o necem jinem, zde byl zadany sloh a mraky otazek, na ktere je mozne odpovedet deseti zpusoby, takze kazdy v jeho tride to ma jinak a nikdo nevi, co je spravne... proste hovadina nejvetsi, no. S tim se ovsem muselo pocitat od zacatku, a kdyz s tim maji problem studenti vyhlaseneho gymnazia, jak to treba pak zvladnou nejaka nizsi uciliste, to netusim...

 

naihonn*

0x

Jinak samozřejmě existují i testy, kde je nemožné stihnout všechno. Docela stresující a je otázka, proč se to tak dělá, ale je to tak. Tak třeba je to u tohohle stejné a nebylo potřeba stihnout úplně všechno.

pt®

A jak to bude pokračovat, pokud někdo odmaturoval ve škole, jako tazatel a s testů neuspěje. A kdy se dozví studenti vůbec výsledky, jak dopadli? Ví to někdo? - stařenka

ovcezestada

Výsledky se dozvíme až při předávání vysvědčení. Tj. 20.6.2011. Pokud někdo neuspěje u jedné části (např. didaktický test) - musí v září opakovat všechny části daného předmětu. Tj. ústní literatura, did. test a sloh.

V tomto roce může člověk na vysokou zapomenout ( v případě neúspěchu)

pt®

Ten did. test byl dnes z ČJ, ale bude ještě z jednoho předmětu, co kdyby byl student neúspěšný v obou případech? Tak v září má možnost opravit oba předměty? - stařenka

ovcezestada

To by mě taky zajímalo. Bohužel díky nefunkčnosti novamaturita.cz nemohu ani zjistit.

pt®

Děkuji za informace. - stařenka

petreff

Ten did. test byl dnes z ČJ, ale bude ještě z jednoho předmětu, co kdyby byl student neúspěšný v obou případech? Tak v září má možnost opravit oba předměty? - stařenka

Bohužel, pokud žák nezvládne dva maturitní předměty, opakuje celý ročník. To říkali spolužákovi, který neudělal praktickou, aby si dával pozor a nerupnul z dalšího předmětu

 

tomasgulas

0x

Nemám náladu si pročít všechny Tvé poznámky, takže jen okrajově rekce po místo, kam jsem se dostal:

-zákl. úroveň maturity z ČJ bylo pro trouby. Já studuji dálkově, mám Kristova léta, učebnice mám skoro zatavené ve folii, jak jsem je kupoval a dnes jsem se pobavil snadností (u generálek jsem nebyl, taky někdo musí makat.)

-že nevíš, jakého náboženství byl "nějaký chlap", tak to raději ani nevyslovuj, již v první větě bylo napsáno Rabi Löw a ten byl Žid jako poleno. Jestli jsi neviděl Císařova pekaře, nemáš mít maturitu. Zde nejde o to, jestli jsi čtenář nebo divák, ale o to, jestli máš být občan tohoto státu s maturitním vzděláním nebo bez něj. Nezlob se na mě (anebo se zlob jak chceš), tohle musí vědět každý.

-v čem byl takový problém? Poslední otázka Šaty? Fotbalový žebříček? Vždyt to byla jedna banalita za druhou. Ano, byly tam otázky, které člověk nebude asi znát, pokud se je nenaučí (bylo tam třeba něco o sponě) a co? Tak se na ni vykváknu a jedu dál, ne? Když jsem si v práci dělal zkušebku, měl jsem ji za 20 minut hotovou, odbíhal jsem k počítačům (dělám v datacentru) a celkově jsem to chtěl rychle odbýt a měl jsem 55 bodů ze 69, tak jak s tím může být problém u presenční formy studia, to fakt nechápu.

Každý by si měl uvědomit, že chtějí politici naši zemi rozdělit, důchodce proti studentům, zaměstnance proti OSVČ apod. A pokud jedna část studentů (oprávněně) píše na fórech, jak byla ta a ta část snadná a druhá že ne, tak co myslíš? Za blbce budeme všichni...

Napsal jsem jen svůj názor, tak Ti snad nepraskne cévka, až to budeš číst

ovcezestada

Já jsem nechtěl říci, že to bylo nemožné udělat. Jen mě štve to jak to úrovňově, zejména časově neodpovídá generálce. Občan tohoto státu snad ani být nechci (nejsem vlastenec), čímž se ze mne stává kulturní barbar. Zodpovědné záležitosti mého technického oboru však na lehkou váhu rozhodně neberu. To, že ti to jde a tak rychle ti závidím a přeju. 40 lidí se kterými jsem mluvil mělo opačný názor.

Jako otázku s nejednoznačnou odpovědí považuji tu s textem o životopisu. Pro koho je text určen : zaměstnancům, absolventům, zaměstnavatelům, komisařúm na ÚP.

A jako otázku s úplně prazvláštním obsahem považuji rozhodování o dvojvýznamech. Vím co je dvojvýznam, ale zcela jsem nepochopil co s tím má co text o ferdovi mravencovi.

tomasgulas

Pozor, nebylo to myšleno jako občan našeho státu samostatně, to Ti neberu, že nejsi vlastenec, není ani moc proč být, ale občan tohoto státu S MATURITOU. Tam byla ta podstata...

petreff

Cituji: Zákl. úroveň maturity z ČJ bylo pro trouby. Já studuji dálkově, mám Kristova léta, učebnice mám skoro zatavené ve folii, jak jsem je kupoval a dnes jsem se pobavil snadností (u generálek jsem nebyl, taky někdo musí makat.)

Přesně můj případ, až na ty knížky, protože jsem se přes rok celkem připravoval. Učňák na kterém studuji..., škoda mluvit , tak jsem se musel připravovat sám, maturitu v práci potřebuji
Dnes jsem se tomu didaktickému testu akorát tak smál , protože jsem ho měl vyplněný za 45 minut a jediný problém jsem viděl snad jen v otázce číslo 19. Nejlepší to bylo s tou sponou No aby mi vysvětlovali u maturity co to je a ještě mi tam dali ukázkovej příklad, abych to lépe poznal , no to jsem fakt nežral

buss

A to se jako mají děcka ještě učit, nechtějí po nich nějak moc? Nestačí, že dochází do školy?

 


0x

Stiznost na statni maturitu

...dnes jsem psal cestinu na kterou jsem se nijak neucil...

Jiz tato veta mluvi sama za sebe.

Na neuceni se mas jiste pravo, ale jen idiot se neuci a pak si stezuje, ze to nejde zvladnout.

martinaa*

Nezlobte se axusi, ale tu maturitu jsem videla a na ni se neda "naucit". Byla ve stylu TSP, na ktere se sice muzete pripravovat, ale ne naucit. Test nebyl z cj, jak mel byt, ale ze vseho mozneho a nektere otazky nechapali ani ucitele, takze studenti odpovidali tak, jak si asi mysleli... nehlede na to, ze testy byly uplne jine, nez cvicne testy. Tudiz nahle mate pred sebou papiry, jejichz system jste v zivote nevidel a ptaji se Vas, co si myslite o rozsirenosti talmudu, ve vete "Ferda mravenec ma cerveny satek, umi prace vseho druhu, prateli se s Beruskou a bydli s broukem Pytlikem" najdete dvojmysl. V cestine. Co to proboha ma byt? Tohle ma prokazat vzdelanost studentu?

Jestli studenti neprojdou, je to hrob nejakych statnich maturit, protoze se ceka velky tresk.

doplněno 31.05.11 13:37:

Jen podotykam, ze to neberu pouze z pohledu studentu, ale i z pohledu ucitele. Tohle byl proste omyl a uvidi se, jak se s tim decka poperou.

doplněno 31.05.11 13:39:

A pro ty, co zde pisi, jak taky kdysi maturovali a jak se museli ucit a dnesni decka se neuci a podobne - kdyby jste ty statni maturity dostali Vy, taky se z toho pos... Holt po bitve kazdy general. Pred par lety se cinkalo klici a protestovalo se proti kdecemu, ale dneska jsou to blbci, co si stezuji, ze z nich chteji delat pokusne kraliky...

Nezlobim se, ale nesouhlasim.

Maturita se zdlouhodobeho pohledu stale zjednodusovala a jeji uroven upadala tak, ze na ni dnes dosahne vpodstate kazdy. Zkousky na VS se posunuly na uroven maturit a co se posune na uroven VS zkousek?

Nic proti vzdelani pro kazdeho, ale dusledkem je upadek vzdelanosti naroda. Neznamena to, ze by melo mit mene lidi maturitu, jen ze by se meli vice snazit na ni dosahnout.

Byli doby, kdy kdo mel maturitu mel skutecne vzdelani a vedomosti. A hlavne vseobecny prehled. To dnes v zadnem pripade neplati. Zacal prevazovat totalni nezajem, ignorace a lenost a tak se tomu maturity postupne upravli. Zjednodusili se. Pritom by to melo byt naopak.

Kdo nezna Rabi Löwa, neumi formulovat svuj nazor nebo nepozna dvojsmysl, coz jsou veci, ktere overuji vzdelanost a bystrost uvazovani tak by zkratka maturitu mit nemel. Jedine pak se nestaneme narodem uplnych blbcu.

Zadny, "on je chudacek, pomaleji mu to mysli, je hyperaktivni, nesoustredi se tolik jako ostatni...atd., tak na nej u maturity budeme hodnejsi." Mozna je chudak. Ale zkratka nema na to, aby dosahl na maturitu.

Ona je sranda v TV sledovat americany, kteri neznaji odpovedi i na ty nejbanalnejsi otazky a smat se jim, jak jsou hloupy narod , ale to jen do te doby, nez se zjisti, ze u nas je to uplne to same.

-

Je to jen muj nazor a nikomu ho nevnucuji, ale napsat, ze sem se neucil - nepripravoval a pak si stezovat, i to svedci o inteligenci.

martinaa*

Znam dost a dost studentu, co se ucili, a presto byli na prasky, a to i jejich profesori. Kvuli statnim maturitam se jim ve ctvrtaku zmenil styl uciva, ktery byl uplne jiny, nez roky pred tim. Jasne, uroven upada, ale´uplne ji zmenit z roku na rok je nesmysl. Nynejsi maturanti nejsou nic jineho nez pokusni kralici, to mi vadi. Kdyby se tyto maturity pripravily, bylo by jasne, co jsou zac a o cem budou, ok. Jen at se upadajici uroven skolstvi zvysi. Ale ne timto stylem, narychlo a tak, ze ani ucitele nevedi, o co go.

Dnes jsem se ptala spousty mych kamaradu prave na Rabi Lowa. Jedna pulka vubec nevedela, o cem mluvim, protoze jim to ve skole nerikaji (me to taky nikdo nerekl, to si pamatuji, zadnou povinnou cetbu o golemovi ani povesti jsme nemeli, a druha pulka, kam patrim i ja, by to tez nevedela, kdyby neznali pohadku Cisaruv pekar. Jsou to chytri lide, nekteri uz prijati v predkolech na VS... At nas ucitele uci, co maji, a potom to budu umet. Jen tri roky nejaky nizsi zavedeny modul uceni a pak se rok zblaznit a ucit uplne jinak a neco jineho, je proste hovadina.

Ja maturovala z cj za 2, dostala jsem se na tri VS. V zadnych testech o vseobecnem prehledu nebyly dvojsmysly ani golem a podobne ptakoviny. A toto nemeli ani maturanti pred dvaceti lety. Toto neni vseobecny prehled... to je blbost. Kolikrat za zivot na to prijde rec? Radeji at studenti vedi, kdo toho krtecka napsal, co znamena sametova revoluce atd. a co se zrovna deje ve svete, to je podle me vseobecny prehled.

ladajaskva*

Dobrý den. Na které škole učíte? Abych se jí mohl vyhnout. A varoval před ní své nejbližší okolí. Kecáte do všeho a na všechno máte recept. Ale abyste pochopila, že jde o myšlení, o myšlení v souvislostech a o něčem, co se nedá nabiflovat, tak na to nemáte, že. Vy asi pořád uplatňuje biflování. A je s podivem, když už na různých sítích se každý vykecává o všem a většina tomu ani nerozumí, že se k tomu přidávají i učitelé, kteří by měli posunovat myšlení směrem dopředu. Každý kdo maturoval dříve jak Vy, asi stojí za ho..o Píšete : A pro ty, co zde pisi, jak taky kdysi maturovali a jak se museli ucit a dnesni decka se neuci a podobne - kdyby jste ty statni maturity dostali Vy, taky se z toho pos... Co si to vůbec dovolujete? Celková úroveň znalostí klesá a absolventi jakýkoliv škol jsou obecně na tom hůře, jak generace před nimi. Za to je odpovědné naše školství a tudíž i Vy. Prostě neumíte učit, neumíte motivovat a neumíte zaujmout.. A že 70 % maturantů ty testy udělá a 30 % neudělá je Vaše vizitka. Ale asi to tak hrozné nebude. Horší by byl opačný poměr. A když už jste se navezla do starší generace, tak my seděli u rádia a ministr školství vyhlásil otázky a ty byly pro každého stejné. Ale to je fuk. Největším nebezpečím pro vzdělání je výmluva, proč by někdo něco neměl vědět a že je důležitěší vědět něco a něco ne. Velmi jste mě zklamala. A jestli je to postoj učitelů obecně, tak to raději nebudu domýšlet, v co se tento Svět obrací. S pozdravem Laďa

martinaa*

Co si dovoluji? Vy jste tyto maturity evidentne nevidel a vubec nevite, o co bezi. Ja ano. To je rozdil. A nepsala jsem, ze kdo mel maturity drive, stoji za h..., o tom nepadlo ani slovo. To jste si "domyslel". Pouze jsem napsala, ze i kdyby Vam skvele pripravenym a naucenym dal nekdo tuto podpasovku, byly byste pravem nastvani, stejne jak nynejsi maturanti. To nesouvisi s urovni vzdelani, jak zde pisete (s cimz ja jsem souhlasila!?), ale se systemem. A ten je spatny. Kdyby jste byl osmiletem gymnaziu, semd let se ucil nejak a pak posledni rok uplne, ale uplne jinak a sel byste ke zkouskam, o kterych nevite nic Vy ani Vasi ucitele, pochybuji, ze byste byl ta klidny, vyrovnany a naucny, jak tu tvrdite. Co si dovolujete Vy, navazet se do maturantu, kdyz vite uplne nic, cemu jsou vystaveni? Kdyz ani ucitele netusi, co s tim?

Dosud se vsichni maturanti ucili stylem, ze k maturite je potreba se nabiflovat, tak jako vsechny rocniky pred nimi. Maturovali i moji rodice, takze vim, jak to vypadalo. Nyni se behem jednoho roku mate naucit zbrusu novy system, ne biflovani, ale "souvislosti". K cemu jste se ucil ta leta predtim? K nicemu. A propos - kdo nezna Rabiho Lowa a podobne, je idot, a u maturity nema co delat. Pro me je teda dulezitejsi, kdyz ma student uceleny prehled, vi o cem mluvi a orientuje se v dnesnim svete, nikoli kdyz mi jak kolovratek odrika spisovatele a jejich dila. Protoze to mu bude v zivote na houby.

Uz jsem Vas zklamala nekolikrat, zvykla jsem si. Zrejme nejsem prototyp Vami opevovane osoby. To ovsem neznamena, ze je to spatne.

doplněno 01.06.11 00:19:

A jen tak mimochodem - neobhajuji studenty, kteri svuj pripadny neuspech u maturity svaluji na system. Student, co se ta leta soustavne pripravuje, odmaturovat proste musi. Jen jim jsou zbytecne hazeny klacky pod nohy, jsou zbytecne stresovani a vubec netusi, do ceho jdou, na rozdil od predchozich let. Kdyz premiant tridy netusi, jak vyplnit naprosto chaoticky a predimenzovany test, je asi neco spatne. Ne nadarmo nam pribylo vice sebevrazd studentu nez v predchozich letech.

ladajaskva*

Dobrý den. Máte naprostpou pravdu. Maturity jsem neviděl, Vás jsem neviděl a spoustu maturantů jsem neviděl. Ale to není vůbec podstatné. Podstatné jsou ty vědomosti, znalosti, myšlenkové pochody. A těch se některým jaksi i Vašim přičiněním nedostává. Ale 70 % studentů to navzdory všem klackům, které jim hází ministerstvo pod nohy zvládlo. A kdybyste měli na víc ( Vy pedgogové ), tak to mohlo být i více , jak těch 70 %. Ale raději se budete dohadovat, jak Vás někdo chce připravit o zaužívané postupy a vytlačit ze zajetých kolejí. A ještě taková maličkost, do jakých maturantů se já navážím? Do těch 70 %, nebo do těch 30 %? Nebo, že by do Vás? S pozdtravem Laďa

martinaa*

Lado, pokud chcete vest dialog, potazmo diskuzi, poprosila bych Vas, kdybyste se zdrzel ruznych provokaci a urazek, ktere se zacinaji podezrele mnozit. Pokud mate problem se mnou konkretne, piste do vnitrni posty, prosim.

Opravdu berete dvojsmysly o mravencich ci krteckovi coby zaklad logiky jako vec, ktera objasni, jak se student pohybuje v cestine? Pri prijimackach na VS mozna, nikoli na SS, kde se tolik let ucili predevsim znat - umelce, dila, obsahy. Nevadi mi vytlaceni ze zajetych koleji, jak se Vam zde snazim bezuspesne rici, ale system, jakym je to podano. Maturity maji samy o sobe mnoho chyb a jsou pro vladu pouze orientacni, jsou nedodelane a nedomyslene, nelze zmenit koncepty uceni a jejich hodnoceni behem jednoho roku.

A s tim navazenim - to jsou ty reci, jak jste se Vy starsi museli ucit a umeli jste, kdezto dnes ti mladi nic neumi, neuci se, nectou, nezajem. Kdyby Vam nekdo tenkrat tyto statni maturity dal, uz byste "chrastili klicema".

ladajaskva*

Dobrý den. Základem každého slušného rozhovoru je pozdrav ( nebo je to už přežitek? ), nějaké téma, které se rozebírá a samozřejmě názory jednotlivých diskutérů. které se mohou diametrálně lišit. Mě je nějaký jednotlivý příklad vytržený z celého kontextu naprosto ukradený. Jestli že se v průběhu vyhodnocování techto testů ukáže, že si s krtkem kromě Vás neporadilo ještě i dalších 99,9 % zainteresovaných, tak to bude asi na vyřazení krtka a Ferdy z otázek. A když nebudou vyhovovat další otázky, tak je vyřadíme všechny. A budeme tam, jak to chcete. Žádné státní maturity a 500.000 nezaměstnaných a nezaměstnatelných maturantů, protože k lopatě nikdo s maturitou nepůjde, že? Nevím co se mě snažíte neúspěšně říci, když jsem z Vaší strany nic nezaznemenal. Jestli Vás něco provokuje, to je pro Vás těžce stravitelné? A opravdu by mě zajímaly ty urážky, kterých se mám zdržet. A do žádné vnitřní pošty diskuzi se mnou nesměrujte, protože Vy, jako osoba jste mě ukradená. Ale některé Vaše názory jsou opravdu na zvláštní úrovni. A prosím Vás, nepředpovídejte, co bychom dělali my kdyby... S pozdravem Laďa

martinaa*

Po dvouhodinovem dialogu je nahle potreba pozdrav?:D Pozdravit Vas mohu nyni, v novem dni. Tedy opet zdravim. Ale Lado, nesnazte se mi za kazdou cenu vstipit myslenku, ze delam neco spatne. Jak jste si mohl vsimnout, narazky a radoby vysmech od lidi me zde nijak neventiluji, protoze vsichni okolo uz pochopili sve. U Vas je to pouze horsi, ze mate vse na prvni pohled zabalene do zdvorilych pismenek, viz "na jake skole pracujete, nebo ze bych se navazel do Vas, pripadne kecate do vseho atd." Mily Lado, kazdy keca do toho, cemu rozumi, coz je u me i rubrika skoly, stejne jako u Vas rubrika domacnost. Muzete mi sdelit, co Vam konkretne vadi? A mimochodem, docela si protirecite tim, ze jsem Vas velmi zklamala, ale o kousek dal jsem zase osoba ukradena. Je videt, ze nevite, co vlastne chcete, ale pisete, aby to radoby cloveka rozhodilo.

Nebudu po desate opakovat svuj postoj, protoze Vy si porad melete dokola sve, at napisi cokoli. Takze doufam naposled Statni maturity a vetsi obtiznost ano, ale ne timhle nedokoncenym a spatnym stylem. Je velmi lehke rici my jsme se tenkrat museli ucit, my bychom byli v pohode atd, kdyz jste nikdy nevidel. Asi jako kdybych ja zasvecene mluvila o vymene motoru

Skoda, ze jiny nazor pro Vas znamena zvlastni, jinymi slovy spatny nazor. Princip spolecenskeho souziti, kompromisu a respektovani nazoru jinych jsem ve svem mladi pochopila i ja. I tak Vam preji prijemny den.

ladajaskva*

Dobrý den. Samozřejmě, že pedogog má vždy objektivně pravdu. Určitě si ve vztahu k žákům nepřipustí a dá se říci, že ani připustit nemůže, že by ji náhodou neměl.Ono je to stejné jako v tom fóru : bod č. 1. Velitel má vždycky pravdu. Bod číslo 2. Když velitel náhodou pravdu nemá, platí bod č 1. To já znám, v mé rodině to byl samý učitel, doktor, lékárník apod. Je docela zvlášní, že všichni, kromě učitelů jsou schopni se bavit nezaujatě o jakémkoliv problému. A nepodsouvejte mě, že jsem něco nepochopil, to ani nemáte zapotřebí a ani se to nehodí. Jen tak pro informaci, před chvílí mě volal synovec, že ty testy napsal. Jak dopadl, samozřejmě ještě neví, ale říkal, že to bylo naprosto jednoduché a že neměl žádný problém. Tak mě tak celkem dost vadí, že pro Vás a pro určitou skupinu chudáků maturantů je to nad jejich síly. No, každý je nějaký, každý má nějaké schopnosti, znalosti a každý to umí nějak prodat. Ale tuto debatu s Vámi končím, protože Vy máte názory na obtížnost maturity na hony vzdálené od mých. S pozdravem Laďa

martinaa*

Nezlobte se, to je jak mluvit do dubu. Poste Vam mohu opakovat, ze s narocnosti souhlasim, nikoli se systemem. Zbytecne... Nevidite, neslysite, nectete, porad si budete mlet pouze to svoje. Ono je tezke se bavit nezaujate o problemu, ktery resite cele dva mesice zpetne. Asi jako kdyby se automechanik nezaujate bavil o te vymene motoru A lekar o operaci.

Pouze pro Vasi informaci - neznam ucitele, ktery se v tech maturitach vyzna a vi, o co bezi. Takze ano, nekdy to je nad nase sily. Ale to clovek, co tento system nevidel, opravdu muze velmi tezko hodnotit, to je fakt, nikoli podsouvani.

Pokud se pustime do nejake debaty priste, rada bych, abyste se zdrzel vysmesnych komentaru, ja se Vam take nevysmivam. Clovek ma pak pocit, ze nevede dialog, ale ze se bavi s malym urazenym ditetem. Ovsem pokud je to nad Vase sily a povazujete to za vhodny a ucinny prostredek v debate, ok.

ladajaskva*

Dobrý den. Jako ženská, musíte mít poslední slovo,že. Ale mě je naprosto putna s jakými problémy se detailně potýkáte Vy a 30 % neúspěšných maturantů a 1300 signatářů jakéhosi otevřeného dopisu ( z nichž je minimálně větší část lidí do počtu, nebot profesně jsou někde jinde ), ještě další ( podle Vás všichni ) učitelé, kteří tomu nerozumí. Já to vidím z pohledu nezůčastněného a zajímavý bude až výsledek. Předpokládám, že drtivá většina maturantů odmaturuje a těch 30 % , které mají problémy, nikdy ani na střední škole neměly být. Ale to je poplatné době - každý musí mít maturitu ( otázka zní na co? ) a vysokou musí mít co nejvíc studentů ( otázka zní stejně co s nimi, co budou dělat? ). A postavit na stejnou úroveň studenta stření odborné školy a gymnazistu je téměř zločin proti lidskosti. Ale to všechno si vynucuje chorobná touha po stejných podmínkách, po stejných nárocích a zabíjí to úroveň vzdělání. Mě je to už celkem jedno, ale když mě absolvent elektrorůmyslovky na otázku co je to transformátor odpoví tam to zařízení na posledním sloupu za našim barákem, tak se mě chce plakat. A podle mě jsou tedy dvě možnosti, buď vychovávat odborníky na středních odborných školách s druhořadou maturitou, bez nároku na studium na vysoké škole a na studium na vysoké škole připravovat pouze gymnazisty neposkvrněné odbornými předměty, nebo se na všechno vyfláknout a stanovit až závěrečné zkoušky. Pro všechny na stejné úrovni. A i tak, byly stanoveny dvě úrovně. Asi všichni nejsou stejně chytří, že. S pozdravem Laďa

martinaa*

Mate naprostou pravdu, jsem zenska, ne moc chytra, ucitelka, co musi mit posledni slovo a nezvlada maturity.:D Dekuji za muj osobnostni profil. Jeste si zkuste tipnout, kolik procent studentu si vybralo tezsi maturitu

No, porozumění v češtině bych u maturanta předpokládala jako samozřejmost. Spíš mi ta maturita přijde na úrovni otázek SCIO, které jsem nedávno vyhledávala pro svoji budoucí pátačku coby vzor přijímaček na osmiletý gymnpl Otázka s krtečkem mi přijde v pohodě, ale ta otázka s žirafí maminkou a tatínkem... přiřadila bych by ji spíš do nějakého regionální plátku, kdyby byl na výběr, ale do populárně naučného časopisu o přírodě na to mi ten text teda přijde hodně blbej.

 

buss

0x

Ale ta stížnost je špatně adresována...

 

alik*

0x

Vymlouvat se na hackery, že si kvůli nim nemůžeš stáhnout cvičné testy je dost ubohé. Co jsi dělal do té doby? Já už mám takovejch testů nejen stáhlejch, ale i vyplněnejch, že už se to válí snad všude. Jen na Ulož.to máš obrovský výběr různých testů a co se jich ještě válí všude jinde po internetu... Škoda mluvit

A co se týká generálky, tak ty testy na generálce byly mnohem těžší, než ty dnešní, tak nějak nechápu, co tu řešíš. Dnešní akci bych nazval šaškárnou a tajně doufám, že něco podobného (podobně lehkého) bude i u matematiky

 

8ndra*

0x

Nečetl jsem zatím komentáře, tak snad někoho neopakuji, ale věc která mě zaráží je, že když letos někdo dělá státní maturitu, kterou mají všichni stejnou, proč na většinu VŠ musí dělat ještě scia za 500,-? dokonce státní maturity jsou od stejné společnosti ne?

A o tom to je - scio je zlo, které nás okrádá. Testy dělají tak, aby je v první vlně nikdo neudělal a před tou další si raději všichni nakoupili drahé knížky a kurzy, které dělají...

k2

Ocividne netusite, jak Scio funguje, jinak byste nemohl/a toto napsat.

S tim, ze je scio obrovska zlodejina nicmene souhlasim...

Mluvím teď o jakýchsi národních srovnávacích zkouškách, které proběhly tuším přede dvěma lety. 1. se dělaly v prváku a druhé ve třetáku nebo čtvrtáku. Někteří to neřešili, ale vím, že ti, kteří měli nepěkné výsledky v tom testu z prváku, si kupovaly ty jejich knížky za neuvěřitelné částky a někteří dokonce chodili na kurz za x tisíc, jen aby v tom druhém testu měli lepší výsledky. Přitom v tomto testu o nic nešlo, nezohledňoval se v přijetí na VŠ nebo podobně...

 

eulalie*

0x

Asi tak. Mně osobně se státní maturity příčí. Není možné srovnávat nesrovnatelné - např. gymnázia versus odborné školy. Každá je zaměřená jinak. Je to výplod nějakého velmi iniciativního státního zaměstance, který maturitu viděl leda z rychlíku. Jenže - od EU už se zinkansovalo na tuto akci asi dosti peněz a vracet je by jaksi nebylo z čeho, když jsou kdoví kde rozkradené, že ano. Věřím, že spousta letošních maturantů nadává, tak jako nadávají učitelé, které ty maturity organizují. Když se spočtou náklady se státní maturitou spojené, přijde se k zajímavému zjištění, že to neznamená vůbec žádné ušetření - ani peněz, ani práce. Bohužel, proti zvůli ministerských úředníků nic nenaděláte. Ano, můžete si stěžovat, ale k čemu vám to bude? K ničemu, státní maturity tady asi budou už navěky věkův, nebo alespoň do doby, kdy zase nějaký agilní státní úředníček na ministerstvu školství přijde s geniálním nápadem, jak maturovat.

pt®

Letošní maturity jsou asi trochu podpásovkou pro studenty. Školy ani profesoři nevěděli, co se vlastně bude dít, a na co mají studenty připravit. Samozřejmě, že učit a připravovat se musí každý student, ale nějaká vlčice a spona mají s ČJ málo společného. Sami profesoři byli překvapeni, co se v testech objevilo. Chápu, že jsou to otázky na logigu, která je rovněž potřebná, ale na co mi bude březost vlčice, když si pletu "i" a "y", "ě" a "je" apd. Jinak souhlasím, jak píše "eualie", že školy jsou dnes více specializované a stejná maturita není to pravé ořechové. Dříve bylo Gymnázium, Ekonomická škola a Průmyslovka a dost, nebylo tolik specializovaných odvětví, ani takový technický pokrok, tak jedna maturita mohla být pro všechny stejná. Jenže dnešní maturity připravovali právě bývalí studenti, kteří žili v době Gymnázia, Ekonomky a Průmyslovky. A co říci dál ke vzdělání? Je důležité, ale díru do světa udělalo i hodně lidí bez vyššího vzdělání a jsou ve světě uznávaní v té svéře svých vědomostí, ve kterých jsou jedničky. - stařenka

reb*

Souhlasím s Vámi, nedá se srovnat maturita s gymnásii a odborných škol a všem co píšete. A hlavně nechápu, jelikož scio (taky jsme platili) testy znám, jak může probíhat maturita z češtiny testem o logice a přehledu všeobecných znalostí. Chápu, že maturantům dálkově studujících ve věku nad 30 let to vyhovuje, jen co tu píšete tam byly otázky jím blízké, ale nic s českým jazykem související. Ale dnes jsou mezi mládeží jiné věci a pro ně důležitější než rabí Löw...Mnohem víc ví o Japonsku a jiných zemích , počítačích a věcech co se dějí dnes...Židy a Löwa (pokud neprobírali jeho díla, ale to asi ne) bych hodil do dějepisu, zbytek do občanské nauky, možná i jinam...a češtinu bych ponechala tak, jak ji učili i nás...i když možná mně něco z ní chybí A jinak mi to zas přijde jako další zakázka, kam ulejt prachy a pak je přerozdělit.

 

bafanek

0x

Také jsem kdysi maturoval. Nic jiného než státní maturity nebyly. Ale MUSELI jsme se UČIT, pokud jsme chtěli odmaturovat. A v tom je asi tozdíl mezi studenty kdysi a dnes. Dnes převážná část studentů to fláká, neučí se, raději jedou stávkovat proti státní maturitě do Prahy. Přestaňte brečet a začněte se učit.

A to, že nějaká vebová stránka je z jakéhokoliv důvodu nedostupná a ty se nemáš z čeho učit ... tak to už vůbec nechápu. Studenti, máte dnes takové možnosti, o kterých se nám studentů před revolucí ani nesnilo. Tolik zdrojů a materiálů na internetě, to my jsme měli jenom v knížce nebo co jsme stačili napsat při výkladu na papír.

A to, že průměrně čtvrtina studentů neudělala písemnou část, to zřejmě chápu a myslím, že to odpovídá úrovni ne školství ale (ne)soustavné přípravě studentů na budoucí zaměstnání.

buss

Bat, chce to přitvrdit, kdeco ti žáci obšlehnou z intu, na co by se učili. Nároky se snižují, žákům jde o papír, učitelům o prachy, bojí se dávat špatné známky, vyhodit ze školy nevídané když jdou na žáka dotace... Nakonec nás zaplaví schopní z východu. Na VŠ se diplomky nechají zpracvat ..
Dokud do toho mohli učitelé zasahovat tak se chodilo s odřenýma ušima, až jsou testy, tak se zjistí, jak na tom jsou, a je to tak správné. V práci by chtěli prachy zadarmiko, za opisování, napovídání? Ve státní sféře ještě projdou, u soukromníka nikoli.

borap

Také jsem včera maturoval z čj... co jsem si to tady pročítal- že prý nečtem? To aspoň není můj případ, jenže nečtem ( pro mě ty " český bláboly" co mně stejně nic neřeknou), povinnou četbu k maturitě jsem s nechutí přelouskal celou, jinak běžně čtu spíš fantasy a tak asi bez 5 knih mám přečtený všechny knihy od S.Kinga... a opravdu ani v té povinné četbě a ani ve škole nám nikdo neřekl kdo nebo co as jakého náboženství je rabi Löw, kdybych neviděl celý seriál (konkrétně MASH) tak vim ho*no. O češtině tam bylo pár otázek jinak věci spíš na logiku, což si myslím, že s tím nemám problém...jinak jsem zvědavej jestli zítřejší test z matematiky bude opravdu z matematiky a ne z biologie( narážka na češtinu, kdyby to někdo nepobral).

 

martinaa*

0x

novinky.cz/...

Konecne neco rozumneho...

pt®

A teď zase tohle: "Školy nedostávají zpět opravené písemky. Hodnotitelé maturit chtějí víc peněz"

Kdy se studenti dozví výsledky?

novinky.cz/...

martinaa*

Pt, nejdrive za tri tydny od pisemnych maturit. Ted se to zrejme jeste protahne. Chudaci decka...

lidus*

Stejný tunel jako sčítání, tam slíbené peníze nedostanou a zde zase firma chce víc než má nasmlouvané.

 

naliml

0x
Vážení učitelé, signatáři otevřeného dopisu ministrovi školství,předejte, prosím, co nejdříve následující důležitou zprávu letošním maturantům na svých školách.S pěkným pozdravemDana Večerková,autorka otevřeného dopisu a mluvčí iniciativy Maturantiproti.czZPRÁVA PRO MATURANTY:Milé maturantky, milí maturanti,více než dvanáct tisíc lidí (převážně maturantů) vyjádřilo v našem otevřeném dopise nesouhlas s letošní podobou státních maturit. Ministr školství nebere naše požadavky vůbec v potaz a klidně tvrdí: Nemůže skupinka jedenácti tisíc (...) podepsaných lidí říct, že je něco špatně a ovlivnit něco. (Hyde Park, 15. 6.)Může a musí, právě to je demokracie. Stát je tu pro občany, a ne naopak.Proto se na vás obracíme s další možností, jak vyjádřit svůj nesouhlas _ umožňuje nám to školský zákon a naše žádosti podané na základě zákona už nemohou být přehlíženy.Pro každého z nás to je maličkost, společně můžeme dokázat, že náš hlas bude slyšet.Podejme žádost o přezkoumání výsledku zkoušky!Vzor pro tuto žádost si můžete stáhnout zde: maturantiproti.cz/... svoje údaje v žlutě označených místech.Upravte mužský/ženský tvar koncovek.Vyberte důvod své žádosti. (Pokud nechcete nic dopisovat, vyberte jednoduše první bod _ státní maturanti ze základní češtiny a základní matematiky nebo druhý bod _ státní maturanti ze základní češtiny a zbytek seznamu odmažte.)Vytiskněte, podepište.Zašlete poštou na adresu MŠMT (uvedena v záhlaví žádosti), doporučeně, dopis musíte na poště podat DO 5 DNŮ po obdržení maturitního vysvědčení.A budeme rádi, když nám dáte vědět, že jste žádost odeslali. Můžete to udělat nawww.maturantiproti.cz/odeslano/(Zde též posílám, jak jsem žádost _ tím nejjednodušším způsobem _ vyplnila já: maturantiproti.cz/... žádosti se odkazujeme především na dva základní problémy:A) Odborníci (Hausenblas, Lippmann, Podzimek, Botlík, Böhm, Souček) se zabývali didaktickými testy z českého jazyka a literatury (základní úroveň) a matematiky (základní úroveň) a shledali, že jsme byli podvedeni! Složení testů a mnoho úloh v nich odporovalo Katalogu požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, ze kterého měly vycházet. (Podrobnější vysvětlení a recenze obou testů od zmíněných odborníků zde: eduin.cz/... Podle školského zákona máme právo nahlédnout do VŠECH materiálů (...), které mají význam pro rozhodnutí o výsledku zkoušky (§ 82 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb.). Ale školy nám smějí ukázat pouze naše záznamové archy a klíče správných odpovědí! V žádosti o přezkoumání výsledku zkoušky proto požadujme, že si chceme prostudovat znění všech testů, které jsme psali, ještě před vydáním rozhodnutí. Abychom případně mohli svou žádost ještě rozšířit.Je nutné žádat, aby se tím ještě někdo zabýval! I kvůli našim mladším spolužákům.Je důležité, abychom žádost podali všichni _ ti, kteří maturitu neudělali, i ti, kteří ji udělali (a třeba i s vyznamenáním). Úspěšní musí být solidární s neúspěšnými (kdyby byly dodrženy podmínky, třeba by maturitu také udělali) a zároveň nám musí jít o princip _ MŠMT a Cermat nesmějí porušovat pravidla!Podáním žádosti se samozřejmě nevystavujeme žádnému riziku. I kdyby třeba test ze základní češtiny anulovali, nemohou přece žádat po 90 tisících maturantů, aby si ho napsali znovu.Ukažme, že nám není jedno, jak se s námi zachází!Dana Večerková,autorka otevřeného dopisu a mluvčí iniciativy Maturantiproti.czPS: O novinkách v této věci vás budeme průběžně informovat na www.maturantiproti.cz

 

Cist to zrejme nebudes, ale stejne si to neodpustim napsat.

Navadet takhle nekoho, aby neco nekde podepsal a poslal, prilozit mu k tomu i podrobny navod...

Neni to tedy neco, co by vzeslo spontalne od kazdeho, ale akce jednotlivce, nebo male skupinky, ktera sleduje sve zajmy, a ktera presvedci ostatni ke stadovemu chovani. Nediv se tedy, ze takovou apelaci nikdo nebude brat vazne.

A tahle veta tu snahu zabiji jiz uplne:

Úspěšní musí být solidární s neúspěšnými (kdyby byly dodrženy podmínky, třeba by maturitu také udělali)...

1. Uspesni nemusi byt nic

2. coby a kdyby a jestli by...co kdyby se Ti neuspesni pripravovali stejne jako ty uspesni...

Na ziskani maturity neni narok. Pouze pravo, pokud mas k tomu schopnosti, znalosti a splnis pozadavky.

martinaa*

Tak to je teda blbost, to je priznam... nahlednuti do vsech materialu? Neznam maturanta, ktera by zazadal o svou pisemnou praci treba v cestine, aby zjistil, co udelal spatne...

A veta ... treba by maturitu take udelali... je tedy uz uplne mimo. Jak jsem jiz psala, souhlasim s narocnosti maturit, to se opravdu musi zvednout a zmenit. Nesouhlasim ovsem s podanim, zmatek, mylne informace atd. Nicmene - na gymnaziu kojetin odmaturovalo uspesne 47 zaku, z toho plnych 22 s vyznamenanim. Pouze jeden student maturitu nedal, protoze zaspal na pisemny test. Tudiz se to dalo zvladnout, sice byli studenti vice ve stresu, byl v tom hokej, kdy ani reditele skol nevedeli, co se bude dit, ale evidentne dalo se to zvladnout.

 

ovcezestada

Dobrý den všem přispěvovatelům této diskuze, jímž patří převážné "dík" za to, že jím není toto téma zcela lhostejné. Jako zakladatel tohoto vlákna jsem vás chtěl informovat o svých výsledcích, které jsem se včera dozvěděl. Mnou velmi obávaná čeština dopadla za 3, matematika byla naopak tak primitivní, že nestojí za řeč, dokonce i nepovinná matematika ve vyšší úrovni, nedopadla nejhůř. Vyznamenání mi bohužel uteklo.

Tyto výsledky, ale nemění můj názor na tento nesmysl. Trvám na svém.

 

vlk*

0x

Já jsem dělala čj vyšší a mám za dvě... Ale musím teda říct, že podle mě tam nebylo nic, co by nebylo jednoznačné. Akorát tam bylo pár otázek, co jsem nevěděla typu jako třeba ta s tím popisem divadla a určete o kterém divadle se mluví - nebo popis nějakého literárního směru nebo ukázka z díla a určete v jakém literárním směru je to psáno - já jsem se vždycky ty znaky jednotlivých směrů naučila na test a pak jsem to zapomněla... Takže těch pár otázek byla Sportka... :D Ale přišlo mi to celkově OK. Navíc mi to zachránilo známku, protože tu ústní část jsem totálně podělala... Nevím teda jak vypadala ta nižší úroveň, zadání jsem neviděla, ale slyšela jsem, že tam prý bylo i něco z matiky, ale fakt nevím, nemůžu posoudit :D.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]