Nejste přihlášen/a.
Jestli jste se chtěl zesměšnit, povedlo se, gratuluji. Máte bludištáka za nejblbější příspěvek pondělka (a že konkurence je dnes velká ).
Asi ten text chápeme každý jinak. Vy v tom někde čtete, že učitelka měla dva svědky, kteří svědčili proti její dceři? Já tedy ne.
Asi slabej kus a maminka dobroserka jí chce umetat cestičku.. Podváděla nebo nepodváděla? Pokud ano tak má sklopit uši a šoupat nohama, pokud nepodváděla tak si měla stát za svým a navrhnout přezkoušení u tabule aby dokázala že to umí.
Po půl roce žalovat školu, to jako vážně? To už je jak kočka v mikrovlnce a vysoudit odškodný. Jestli se dcerunka rozsype po jedný křivdě tak tu dost smrdí výchova.
Učit holku ve 14, aby se proti nespravedlnosti bránila (za předpokladu, že rodiče jí věří, že skutečně nepodváděla), je naprosto v pořádnu, žádný umetání cestičky v tom nevidím.
Po pol roku tazko nieco vyriesite, napokon je to len zakladna skola a nejaky pre dalsi zivot a dalsie skoly absolutne nedolezity test. Cim viac sa v tom budete hrabat, tym viac to bude dceru traumatizovat.
Pouzivate zvlastne slova pre snahu uciteliek zistit, ci sa pri teste podvadzalo : vysluch, podpis vypovede, svedkovia a pod.
Snaha skolu zalovat za beznu situaciu (riesenie otazky, ci sa pri teste podvadzalo) je nevhodna a pre dceru skodliva. Budete jej cely zivot zametat cesticku a chranit ju pred zlym nespravodlivym svetom? To je cesta, ako z nej vyrobit trosku na liekoch, ktora s placom utecie uz od maturity, nehovoriac o nejakom zamestnani, kde jej do pravidelneho rocneho hodnotenia sef napise nieco kriticke.
Milá maminko,
vaše dcera byla obviněna z podvádění při testu. A vy jste nebyla školou informována. (Jak už tady někdo zmiňoval: opisování se ve školách děje poměrně často. A nevím, že by ke každému podobnému prohřešku byli voláni rodiče.) Ptám se tedy: proč vás neinformovala vaše dcera? Není vám to divné, že doma nic neřekla?
Jsem toho názoru, že kdo jiný by se měl dítěte zastat, než jeho rodiče. Ale měli by být velmi obezřetní, ti rodiče. Měli by si ověřit informace, které mají od potomka. No a vám ten potomek jaksi žádné nedal...
Přesto po 1/2 roce víte zcela jistě, že 2 svědkyně dokazovaly nevinu vaší dcery. Dále pak zmiňujete tvrzení dalších 2 svědků, o kterých víte zcela určitě, že byla lživá.
Vaše dcera má trauma. Od kdy, prosím? Od té doby, co se vše událo, nebo až nyní, kdy se celá věc provalila?
Uvažujete o tom, že byste školu žalovala. Čeho byste tím chtěla docílit? Domníváte se, že se tím bude škola nebo někdo jiný zabývat?
Ptáte se, zda můžete školu žalovat. Nejsem právník, ale školu myslím zastupuje ředitel školy. Už jste s ním hovořila?
Pokud žákyně skutečně podváděla, měla dostat za 5 a k tomu poznámku, tohle co se dělo je nepřípustné a šikanozní.
Že se dcera mámě o věci nezmínila jste vydedukovala z čeho? Že si matka povzdechla, že nebyla informována školou? To ale měla být, když učitelka vyrobila takovou aféru a od její dcery požadovala podepsat nějaké prohlášení.
Ad svědkyně: paní to napsala trochu zmatečně, z následujícího textu vyplývá, že svědkyně nic nepotvrdily, že si to učitelka vymyslela.
Pokud žákyně skutečně podváděla, možná by mohla dostat pětku.*** Jestli měla, to nevím... Nevím o tom, že by to, co píšete, bylo v nějakém klasifikačním řádu/postupu. Před lety jsem se ale třeba dověděla, že není možné známkovat pětkou úkol, který žák nepřinesl... Přitom obojí se dělalo celkem běžně.
To, že se dcera mámě o věci nezmínila, jsem opravdu vydedukovala. Pokud to matka řeší po 1/2 roce, tak mne to nějak napadlo. Ale současně se ujištuji otázkou "od kdy má dcera trauma?" (bez odpovědi). Ke každému prohřešku se rodiče do školy opravdu nevolají.
Ad svědkyně: z následujícího textu vyplývá, že matka tvrdí, že si to učitelka vymyslela. BTW - to, že někdo potvrdil, že neopisovala, je docela legrační. Může potvrdit, že ji neviděl (a třeba ani neslyšel o tom, že by opisovala). Vlastně mne napadá jediná možnost, jak to aspoň zkusit ověřit: totiž požádat o přezkoušení bezprostředně po této události. Buď učivo ovládá, nebo ne.
***Pamatuju se před lety, kdy spolužačka podváděla při 1/4 letní práci. Bylo to na gymnáziu, kdyby dostala nedostatečnou, snížily by se její šance dostat se na VŠ (měla by horší průměr na vysvědčení). Taky se pamatuju na nátlak, kterému byl vyučující vystaven. Nakonec to řešil novou písemnou prací. Tu musel samozřejmě zvlášt pro ni připravit a opravit. Společensky to třída jaksi neocenila...Žáci jsou většinou rádi, když pravidla platí pro všechny stejně.
Žalovat je samozřejmě možné, i když to pomůže jen Vám, ji ne. Přiznání podepsané 14 letou holkou bez zákonných zástupců je bezcenné. Na soud asi dojít nemusí, ale mělo by se to řešit s ředitelem nebo se školní inspekcí.
Jedna z mála rozumných odpovědí, palec hore a dávám body. Už jen kvůli tomu, aby si škola dala na zmíněnou učitelku pozor, jestli nešikanuje další žáky, by bylo dobré situaci řešit, i když bohužel s velkým zpožděním. Že nutila nezletilou něco podepisovat a že dle tazatelky lhala, svědčí o nevalné lidské kvalitě zmíněné učitelky. Nejspíš tahle osoba nemá ve školství co pohledávat.
Na poradně máme informace jen od tazatele, tak to prostě na poradnách chodí. Reagujeme tedy na tyto informace a pokud tazatel podal nesprávné informace, nemůže být ani správná odpověď, tak to holt je. Ale jestli jste schopen sehnat i vyjádření zmíněné učitelky, budeme jen rádi.
Budu se opakovat: mé vyjádření se týká imaginární osoby s vlastnostmi takovými, jak je vylíčila tazatelka. Pokud se osoba, ke které se vyjadřujeme, neshoduje s reálnou osobou, je to problém tazatele, nikoli rádců.
Imaginární znamená vyobrazená, jestli podle skutečnosti, nevíme. Že si žákyně udělala tahák je pouhá vaše domněnka. A už vůbec se neshodneme na tom, že rodiče by neměli své děti ochraňovat před šikanou a zlovůlí. Dítě si samozřejmě musí zvykat na to, že na světě není vše růžové, ale dělat to tak, že ho nechám ve všem řádně vymáchat? To bude pak opravdu zocelené dítko bez psychických problémů.
Dál asi nemá smysl v tomto dopisování pokračovat, máme na to holt každý jiný názor.
Na to vám zde těžko odpovíme. Tohle jste měla řešit ihned a nikoliv po půl roce. Žaloba na školu netuším, nakolik by měla naději, ale žaloba na učitelku by mohla mít úspěch, pokud jste schopna věci dokázat. Věci, které zde popisujete, se neslučují s pedagogickou činností. Nejlépe obrátit se na advokáta.
Píšete co měla udělat škola, ale píšete to matce, ne škole: Obrat "musí chodit k psychologovi" berte obrazně, Nemusí, nikdo jí to nenařídil, ale chodí k němu, protože to její nynější stav vyžaduje, možná na něčí doporučení, možná ji tam odeslal její dětský nebo školní lékařl. Vidím, že o psychice opravdu nic nevíte, škoda!
pro matka: Dá se to řešit, abyste byla spokojená a zjistila se pravda, ale jinak. Ozvěte se mi vnitřní poštou nebo mailem na jak123@email.cz
pro libor007: nepište nesmysly, znám případ, kdy žákyně z takového konfliktu skončila v psychiatrické léčebně a do svých dnešních 35 let tam již byla několikrát. Někdo se otřepe a někoho to dlouhodobě postihne. Když o tom nic nevíte, tak si radši názor nechte pro sebe.
To je teda hodně divná škola nebo učitelka jenom. To byl nějaký významný test, nebo přijímačky? Soudní proces "Opisování ve škole?" - no nevím.
Na mojí první zkoušce na VŠ si zkoušející "nevšiml" použití taháku - byla to součást přípravy. Profesor věděl svoje - a nakonec, po ústní, dal za dvě. A je to zkouška asi významnější než na ZŠ. Dcera at si z toho nic nedělá, paní učitelka je asi trošku praštěná, třeba jí zrovna zahýbá manžel. Náš třídní - lehce zamindrákovaný plešoun s odstávajícíma ušima - na gymplu při testu sledoval třídu v okením odrazu a při opisování se bleskurychle otočil, test sebral a - za 5.
Dcera si jistě pro příště zapamatuje, že nemá nic podepisovat ani z donucení nebo pod nátlakem (jistě v životě ještě spoustu takových situací zažije, a pak třeba s klidem takové lejstro třeba i roztrhá).
Případně k podpisu dopsat poznámku: "Podepisuju, protože jinak bych... s výše napsaným nesouhlasím s úctou ..." nebo něco takového. Případně může k napsanému dopsat poznámky. Pak se ten nátlak bude dokazovat snáze. Nejsme přecejenom v minulém režimu, kdy se protokol veřejné bezpečnosti jenom podepisoval (ani přečíst vám ho prý nedali).
Čeho by se měla bát, na základce kromě špatné známky (nanejvýš ještě dvojky z chování) snad nic nehrozí.
A taky třeba příště bude trvat na přítomnosti nějaké podpory, něco jako zaměstnanci mají odbory. Nevím, co je na ZŠ.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.