Nejste přihlášen/a.
Ve školkách mám odslouženo zéměř 40 let a musím vám říci, že to, co tady čtu, z toho mi naskočila husí kůže. Své povolání a děti jsem milovala a ještě dnes, když jde kolem školka, běžím k oknu, alespoň se podívat. Když je potkám, zastavím se, pohladím je a zeptám se kam nebo odkud jdou. Na vašem místě, já bych si učitelku vzala bokem a řekla jí, tiše, at takového chování nechá, že jsem ráda, že malá do školky s takovým bohatým programem, s tolika činnostnmi, chodí. A že jen proto, že má takové podivné řeči, bych si nerada stěžovala ředitelce a inspekci. Je to dítě, tak at od něho nečeká zázraky. Platím nemalé školné a o činnost školky se zajímám. At ihned přestane! Navíc, stejně s tím nic nemohu udělat a ona je kvalifikovaná učitelka, která to může změnit.
Je to o lidech
Nemate v okoli jinou skolku, kam ji dat?
Na druhou stranu, obvzlast zeny rady zkresluji (mozna podvedomne). Ucitelka treba rekne, ze by bylo dobre prijit v pul dvanacte, vy prozmenu slysite, at si koukate prijit v pul dvanacte. Vy vidite, ze vam zabouchla dvere pred nosem, ona treba vidi, ze uz spechala za dalsimi povinostni.
Ted tim nemyslim konkretne Vas, ale z dlouhodobeho pozorovani vim, ze takovehle zkreslovani casto nastavene mate.
Upřímně řečeno - netuším, proč by učitelka měla říkat, že by bylo dobré přijít v půl dvanácté, když mají mít provozní dobu do tří (či kolik mají oficiálně).
Kovis, protože tak dítě půjde po O, děti to tak říkají, jakože po obědě, tím na odpolední ubude několik dětí. Školnice nemusí roztahovat tolik lehátek, kuchařky nemusí chystat a pomývat po několika svačinkách, na "odpolední činnosti" není tolik práce s vymýšlením a chystáním programu. A také, chybí-li učitelka, třídy se mohou spojit.
Rozumím, ale tento režim by měl být domluven s rodičem konkrétního dítěte předem na začátku školního roku a ne že mi to oznámí ráno ve dveřích, že se tak zrovna ten den rozhodnuli. I když třeba mě osobně neváže přímo pevná pracovní doba, většinou se dá těžko na něco takového bez časového předstihu rozumně reagovat.
Bohužel zde máme vyjádření pouze jedné strany "konfliktu". A moje zkušenost je taková, že někteří rodiče jsou vůči svým ratolestem extrémně citliví a všichni ostatní jsou "padouši". Co se týče vyzvedávání- tak předpokládám je nějaký řád, smlouva ...či dané podmínky provozu školky. A pokud máte pro dítě dobu vyzvedávání po 15 hodině, tak máte nárok požadavek vyzvednutí si po obědě razantně a slušně odmítnout. Otázka je zdali tomu tak je.
@ivach - Prosím o jakýkoliv názor nebo radu.
Možná bych poradila pokusit se o kompromis - co si aspoň na přechodnou dobu domluvit úpravu pracovní doby, vystřídat se s manželem... možnost tady je:
ZP § 241(2) Požádá-li zaměstnankyně nebo zaměstnanec pečující o dítě mladší než 15 let, těhotná zaměstnankyně nebo zaměstnanec, který prokáže, že převážně sám dlouhodobě pečuje o osobu, která se podle zvláštního právního předpisu považuje za osobu závislou na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), ve stupni III (těžká závislost) nebo stupni IV (úplná závislost), o kratší pracovní dobu nebo jinou vhodnou úpravu stanovené týdenní pracovní doby, je zaměstnavatel povinen vyhovět žádosti, nebrání-li tomu vážné provozní důvody.
Jenže vy máte poměrně jednoznačný názor a asi se vám do nějaké dohody příliš nechce:
Většina rodičů musí chodit do práce, proto asi dávají děti do školky.. A dále chci říct, že nás se nikdo neptal a dali nás do školky a mohli jsme řvát jak jsme chtěli.. Znám plno lidí, kteří celou školku prořvali, ale opravdu prořvali a nemyslím si, že dneska mají úzkosti nebo deprese... Prostě se začalo dětem a školkám ustupovat.. Jiná doba a odborník na všechno..
Zdroj: poradte.cz/...
Velmi dobře odpověděla babi z OV. A teď v tom dalším psaní se musím obecně učitelek z MŠ zastat. Já, moje děti, moji vnuci - nikdy nebyl nejmenší problém. Další zkušenosti sbírám jaksi průběžně. Snacha v MŠ učí. Často píše dětem přáníčka, rodičům výzvy a informace. Je báječná učitelka, ale s interpunkcí má někdy problém. Nechává si od mne schválit texty. Tak toho o laskavém přístupu hodně vím. Když přijede sem "na venkov", trhá různé obilí, které v Praze děti neuvidí, obchází papírnictví a hledá, co by se mohlo hodit. Někdy mám pocit, že pro svou práci maličko zanedbává rodinu, ale mlčím.
Já sama, když venčím pejska, se s celou třídou MŠ často potkávám. Voříšek asi vypadá legračně. Když chodí chůzí mimochodníka, je to ještě legračnější. Děti to vnímají, volají pejsku!, zvolníme chůzi a já slyším laskavé hlasy učitelek.
Paní Ivo, moc Vám a holčičce přeji, aby se situace co nejdříve spravila!
Mý dceři třeba na výletě úča MŠ odmítla otevřít lahev s pitím. Takže dcera měla celej vejlet žízeň. Jo a jakési "heslo" učitelek v MŠ je: "nevěřte všemu, co vám dítě říká o nás, my zase nevěříme všemu co říká o vás .." Podle mě je to ale dost alibistický vod nich.
No moje zkušenost je, že si ty děti selektujou. Určitě podle sociálního statusu rodičů. Dítě profesorky bude prostě vždy zlatíčko, kdyby na ostatní kudlu bralo. A dítě picmochovo bude vždy bito. A může bejt třeba svatý.
Ale jo, jenomže je nezajímá, že jste slušný lidi. Je zajímá jen jestli se před vámi mají pos.rat, nebo se na vás vys.rat - ostatně takhle to chodí všude jinde, na úřadech, v ordinacích a tak ..
Pohyboval jsem se 5 let denně ve školce a je to v přístupu jednotlivé učitelky k dětem a jejich výchově. Děti některé učitelky doslova milují a z některých mají strach, tak to bylo a bude stále. V dnešní době se snaží některé "zbavit" tímto způsobem, že si mají rodiče přijít pro děti co nejdříve, aby měla klid a co nejméně dětí na starost. Kolikrát jsem byl svědkem, jak lhala učitelka rodičům, že nemají na určitý den zatím žádné děti přihlášené, jen aby se další děti nepřihlásili a oni mohly mít "volno", nebo se střídaly jen u jednoho oddělení. Dokonce jsem zažil učitelku "Jehovistku" a to byl celkem problém i pro děti... Na svou školku vzpomínám dodnes, ještě před 10 lety jsme se scházeli s našima "účama na pivku" a to jsem chodil do školky kolem roku 1970, přebírali jsme "štafetu" po našich rodičích, pamatuji si jména celého kolektivu, včetně kuchařek!
Tak to tolik neprožívejte.
Je to holt příprava na život. V životě také bude potkávat vaše dítko dobré i špatné lidi, at si zvyká.
A zcela upřímně... Spíš si myslím, že děti daleko více kazí rodiče než školka či škola.
Není na místě to zlehčovat. Dítě se samozřejmě bude potkávat s různými lidmi, ale školka neprobíhá v tom věku, kdy by si mělo "zvykat na život". Na to ještě dostatek prostoru později. Během pracovního týdne tráví ve školce mnohdy víc času než s vlastními rodiči, takže pobyt tam má z pohledu výchovy v tomto období vývoje naprosto zásadní vliv. Ano, zvyknout se dá na všechno - a jak říká s oblibou starší generace, do které se už také tak trochu řadím, my jsme si taky museli zvyknout. Proč se ale raději nevěnovat rozvoji osobnosti a schopností, ze kterého pak může s výhodou těžit později v budoucnu. Nejsem si totiž jistý, že to naše "museli jsme si zvyknout", nám tak trochu zbytečně nekomplikovalo vstup do dalšího života a někteří se s tím potýkali ještě i v dospělosti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.