Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Vnučka požádala školu od září o IVP ze zdravotních důvodů (psychické potíže).
Chtěli bychom vědět víco o tom jak výuka probíhá. Z pohledu učitele je dostatek informací
ale z pohledu žáka už málo.
Znáte někoho kdo IVP z tohoto důvodu má nebo měl a chtěl by nám o tom říci více podrobností
či odpovědět na otázky naší vnučky?
Děkuji za odpovědi. Navrhněte způsob komunikace.
Jsem učitelka a několik žáků s IVP z důvodu podobných potíží jsem zažila. Bohužel Vám ale ani já nedám závazné informace - přesné možná trochu ano, ale nelze se na ně spolehnout. Jde totiž o to, že každý případ je jiný - od toho je to INDIVIDUÁLNÍ vzdělávací plán.
Většinou to ale probíhá tak, že pokud má žák deprese, úzkosti, těžkou sociální fobii a nemůže tedy chodit do školy, protože by nezvládl ruch, hluk a velká množství různých a neznámých lidí, chodí prostě do školy ve dny, kdy je mu lépe a kdy se domnívá, že to zvládne. Je ale 100% třeba neustále komunikovat s učiteli, plnit zadaný obsah vzdělávání a zasílat práci nebo si práci kontrolovat s nějakým spolužákem. U těch dětí jsme většinou vyžadovali, aby aspoň jednou za týden do školy dorazili, u některých, aby dorazili na písemky. Je potřeba, aby neztratily úplně návyk ráno vstát a něco dělat (v tom musí pak fungovat rodina), a aby taky občas měly možnost zjistit, jestli mají v daném prostředí stále problém fungovat.
Zažila jsem žáky, na které jsme byli ohleduplní, protože se fakt snažili, doma pracovali a byla s nimi snadná komunikace, ale taky škola IVP neprodloužila, protože to takto neprobíhalo a žák se doma flákal.
Klidně mi napište (sem), pokud máte detailnější otázky. Neporadím bohužel s formální stránkou, nejsem výchovný poradce.
To musite riesit priamo s riaditelom skoly a ucitelmi jednotlivych predmetov na mieste, nie cez internet. Kazda skola to ma nastavene inak a presne info dostanete len na mieste. Cokolvek vnucku zaujima, na to sa musi informovat u pedagoga daneho predmetu, ved ju z doterajsieho studia poznaju.
To je vážně na konzultaci s učitelem (resp. učiteli) a nikoli s internetem, kor když učitelé vědí. Může jít o formu, že se bude vzdělávat doma a do školy bude jenom docházet na testy a konzultace, může jít o formu, že jí bude tolerováno vyšší množství absence apod.
Já jsem třeba měla IVP kvůli fyzickému handicapu - do školy jsem normálně chodila, na druhém stupni mi potom u "hodně psacích" předmětů učitelé poznámky dávali, nebo diktovali pomalu a měla jsem u testů více času, když jsem o něj požádala. Na střední jsem jenom měla více času u testů, učitelé na mě s nějakou pomocí prděli, tak jsem se učila z učebnic a potom ve čtvrtáku jsem měla se svými učiteli konzultace k maturitním předmětům, kde se mnou prostě projížděli maturitní okruhy, abych si ty informace omýlala v hlavě co nejvíc.Ale vzhledem k tomu, že v případě vaší vnučky jde o psychický problém, tak jí bude předpokládám tolerováno více absence, nebo se bude, v případě, že na tom bude hůř, vzdělávat doma a do školy bude chodit jenom na testy. Ale at to vnučka a její zákonní zástupci proberou přímo s učiteli, kor pokud učitelé vědí, jakou formou bude ten IVP mít.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.