Nejste přihlášen/a.
Nevím si rady jak na tento příklad
Funkční předpis lineární funkce f zapište rovnicí, víte-li, že platí f(0)=1 a f(2)=5.
zdravím, je třeba vědět, co znamená zápis f(0)=1 a f(2)=5 ( slovy: funkční hodnota v bodě x1=0 je y1=1 a funkční hodnota v bode x2=2 je y2=5). Mám tedy 2 body, které mi jednoznačně určují přímku, která je grafem funkce, a jejich uspořádaná dvojice je třeba bod A[0;1] a bod B[2;5]. Stačí už jen využít obecného tvaru lineární rovnice y=ax+b. Za x a y dosadím a získám 2 rovnice o dvou neznámých a určím koeficienty a,b a je to hotový a můžeš jít na nebo i víc.
Jak si chceš poradit z horšími příklady, když si neporadíš s tímto který je navíc podán snad až "debilně"
y = kx + q
q je "posun" na ose "y" a je tudíž 1 (protože "x" = 0)
k je směrnice nebo-li tangens úhlu který přímka svírá s osou "x"
no a tanges = protilehlá/přilehlá
přilehlá = 2
protilehlá = 5 - 1
Tak nějak nevím jak dál. Asi už to dopočítáš.
doplněno 31.01.11 15:36:Snad jsem to nezworal. Vždyt jsem psal jak je to "debilně" zadání podané, tak proč se matlat s dvěmi rovnicemi.
K odvození směrnicového tvaru rovnice přímky jsem se já osobně setkal až na gymnásiu v analytické geometrii a pokud toto je žák základní školy, tak je dost možné, že ani neví co taková směrnice znamená. Takže tvá metoda je jistě pravdivá, rychlejší a dojde se ke stejnému výsledku, ale nechápu proč jí dáváš snad až "debilně" najevo. Avšak žák střední školy by to měl vyřešit mávnutím pera.
Díky za odpověď. jsem ve druháku. Vaše vysvětlení jsem pochopila a vyšlo mi tedy y=3x+1. tu další odpověď s tangens, jsem nepochopila
Když už jsem v tom počítání:
funkční předpis lineární funkce h zapište rovnicí h(x+1) - h(x) =2 a h(0)=3
Nenapadá mě, jak si upravit tu první čast..
Když se x zvětší o 1, tak funkční hodnota se zvýší o 2. Takže když h(0) = 3, pak h(1) = 5 atd. No a nyní je to obdobný příklad jako ten první.
Nic nepochopila. O tangens vůbec nejde. Pořád ten koeficient je poměr protilehlá ku přilehlé. A pokud se ten výpočet vztahuje k zadání, tak je absolutně blbě protože (3*2) + 1 = 7 a nikoliv 5.
Je ve druháku. Frštensi. Lineární funkci měli již na základce
doplněno 31.01.11 16:20:A pokud nebude chápat co jsou koeficienty "k" a "q" (a již dala na jevo, že nechápe) tak nepochopí nic a nechá si domácí úkoly počítat od jiných.
Domácí ukol to opravdu není, je to příprava na písemku. Nemužu to chápat, když to počítáš pomocí tangens, protože tak to neděláme. odvozujeme to všechno z obecné rovnice y=ax+b
Odvozujte si to kak chcete, ale pořád zůstává že "b" je souřdnice "y" při x=0 a "a" je poměr protilehlé ku přilehlé (a to je prosím tangens)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.