Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lineární funkce

Od: deniisek19* odpovědí: 12 změna:

Nevím si rady jak na tento příklad

Funkční předpis lineární funkce f zapište rovnicí, víte-li, že platí f(0)=1 a f(2)=5.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

woral*

2x

zdravím, je třeba vědět, co znamená zápis f(0)=1 a f(2)=5 ( slovy: funkční hodnota v bodě x1=0 je y1=1 a funkční hodnota v bode x2=2 je y2=5). Mám tedy 2 body, které mi jednoznačně určují přímku, která je grafem funkce, a jejich uspořádaná dvojice je třeba bod A[0;1] a bod B[2;5]. Stačí už jen využít obecného tvaru lineární rovnice y=ax+b. Za x a y dosadím a získám 2 rovnice o dvou neznámých a určím koeficienty a,b a je to hotový a můžeš jít na nebo i víc.

 

jirbar*

0x

Jak si chceš poradit z horšími příklady, když si neporadíš s tímto který je navíc podán snad až "debilně"

y = kx + q

q je "posun" na ose "y" a je tudíž 1 (protože "x" = 0)

k je směrnice nebo-li tangens úhlu který přímka svírá s osou "x"

no a tanges = protilehlá/přilehlá

přilehlá = 2

protilehlá = 5 - 1

Tak nějak nevím jak dál. Asi už to dopočítáš.

doplněno 31.01.11 15:36:

Snad jsem to nezworal. Vždyt jsem psal jak je to "debilně" zadání podané, tak proč se matlat s dvěmi rovnicemi.

woral*

K odvození směrnicového tvaru rovnice přímky jsem se já osobně setkal až na gymnásiu v analytické geometrii a pokud toto je žák základní školy, tak je dost možné, že ani neví co taková směrnice znamená. Takže tvá metoda je jistě pravdivá, rychlejší a dojde se ke stejnému výsledku, ale nechápu proč jí dáváš snad až "debilně" najevo. Avšak žák střední školy by to měl vyřešit mávnutím pera.

deniisek19*

Díky za odpověď. jsem ve druháku. Vaše vysvětlení jsem pochopila a vyšlo mi tedy y=3x+1. tu další odpověď s tangens, jsem nepochopila

deniisek19*

Když už jsem v tom počítání:

funkční předpis lineární funkce h zapište rovnicí h(x+1) - h(x) =2 a h(0)=3

Nenapadá mě, jak si upravit tu první čast..

jirbar*

Až pochopíš tangens, pochopíš i toto.

petapeta*

Když se x zvětší o 1, tak funkční hodnota se zvýší o 2. Takže když h(0) = 3, pak h(1) = 5 atd. No a nyní je to obdobný příklad jako ten první.

jirbar*

Nic nepochopila. O tangens vůbec nejde. Pořád ten koeficient je poměr protilehlá ku přilehlé. A pokud se ten výpočet vztahuje k zadání, tak je absolutně blbě protože (3*2) + 1 = 7 a nikoliv 5.

jirbar*

Je ve druháku. Frštensi. Lineární funkci měli již na základce

doplněno 31.01.11 16:20:

A pokud nebude chápat co jsou koeficienty "k" a "q" (a již dala na jevo, že nechápe) tak nepochopí nic a nechá si domácí úkoly počítat od jiných.

deniisek19*

Domácí ukol to opravdu není, je to příprava na písemku. Nemužu to chápat, když to počítáš pomocí tangens, protože tak to neděláme. odvozujeme to všechno z obecné rovnice y=ax+b

jirbar*

Odvozujte si to kak chcete, ale pořád zůstává že "b" je souřdnice "y" při x=0 a "a" je poměr protilehlé ku přilehlé (a to je prosím tangens)

jirbar*

A až tomu budeš rozumět, tak si to uděláš jak je to nejjednodušeji a nikoliv jak to děláte. Protože kdo tomu nerozumí, jinak položený příklad nezvládne.

Zrovna jako kvadratické rovnice. Tady se můžeš našprtat jak se jednoduše zjistí vzorec na kvadratickou rovnici.

poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]