Nejste přihlášen/a.
Na internetu si najděte informace o tom zámeckém parku a dceru to naučte. Typy otázek víte - nic záludného, co byste na internetu nenašli, tam snad nebude.
Já bych spíš na učitelku podal stížnost. O co ji jde?
Takto se mají učitelé chovat?
Nicméně připouštím, že pravda může být i někde jinde, pokud dítě rodiči zalhalo.
Jde na to namítnout hodně věcí: neupozornila děti, že si to mají zapamatovat; písemka byla nehlášená; nemají to v sešitě; nemají to v učebnici; není to v osnovách (jak už tady padlo); děti byly uřícené po běhu; s učitelkou se špatně komunikuje...
Ale už se stalo - něco "nespravedlivého" se bude holčičce dít pořád - ve vyšších ročnících, v práci... Tohle jde díky možnosti opravě snadno vyřešit. Až bude starší, tak jí také učitelé nebudou dávat všechno, co se má naučit, pod nos a bude si to muset sama někde shánět. Kromě internetu se také podívejte, jestli v parku nejsou nějaké poučné tabule.
Osobně bych situaci řešila tak, jak radí v prvním příspěvku Elisa. Do učiva vlastivědy 4. třídy určitě patří informace o městě a jeho okolí. Způsob výuky cestou z TV určitě nebyl vhodný, ale stalo se. Pokud sama neznáte nejdůležitejší fakta o Vašem městě, zámku a třeba i těch sochách, mohou být informace získané z internetu zajímavé i pro Vás. Nechci se zde nějak vychloubat, ale když za mnou přijedou vnoučata, často jim i pohádkovou formou vyprávím o výjevech na sgrafitech na kostele a některých domech, co představují některé sochy atd. Děti to baví a například o svatém Jiří musím vykládat stále dokola .
Pokud je osobní komunikace s učitelkou problematická, využijte soukromou schůzku, o které ona sama mluvila. Přes ředitele nebo jeho zástupce bych mailem požádala o zprostředkování setkání v určitý čas.
Já si myslím, že byste se neměla ptát tady, ale měla byste komunuikovat s učitelkou. Bez emocí, bez pocitů křivdy byste se mohla dozvědět, jaký záměr učitelka měla. A také byste si získala učitelku snahou dozvědět se a se školou spolupracovat. Za pár vstřícných slov nic nedáte. Navíc, nebylo by od věci dozvědět se od ní, jakou stránku na pc pro rodiče používá a tam najdete úplně všecičko. Vlastní zkušenost. Stránka školy je nejvíce používaná celou rodinou, včetně mě, babičky.
Nestačím se divit co se tu píše.
Učitelka udělala výklad, v osnovách to určitě základ má. To, že to není zapsané v sešitech, to nic neznamená - když jsem se před lety podíval do sešitů svých synů tak toho tam moc neměli. Děti si prostě měly něco z toho výkladu zapamatovat, učitelka určitě od nich nechce kompletní výklad, ale pár důležitých momentů Pokud se při výkladu bavily nebo dělaly něco jiného - je to jejich vina. Že děti nebyly upozorněny na to, že se na to bude prát? Kde to jste? Copak se má učit jen to o čem vím že se na to někdo zítra zeptá?
Připomíná mi to minulý týden v Táboře, byla tam zrovna akce otevřených památek. U každé seděly studentky místního gymnázia. Nevěděly totálně nic. A to jsem se ptal na záludnosti jako: Je tenhle kostelík běžně otevřený nebo ne? Co je to za sochu v parku? Je dnes otevřena vyhlídková plošina v kostele před kterým stojíte a je dnes také zdarma?
Učitelka která nedokáže celou třídu připravit na test, podle mne není dobrá učitelka. Beru to jako její selhání.
Věřím ale, že příště děcka pozor dávat budou. Třeba to je jí záměr. Nevím.
Měla by chápat že děti jsou děti.
Učitelka nemá připravovat na test, má připravovat na život. A život nikdy nikomu dopředu neřekne, co je důležité a co si má pamatovat, rovnou zkouší a následky mohou být o dost horší než známka.
Ale ano, učitelka by měla celou svou komunikaci vést v jednoznačném duchu - buď zkoušet jen z látky, nebo (přiměřeným způsobem) ze všeho, co řekne nebo co dětem ukáže. Nelze mezi oběma přístupy přeskakovat.
Podle toho co tvrdíš, by bylo nejlepší čas od času fláknout každému děcku bez důvodu facku, at se naučí, že život není fér.
Souhlasím.
Neznám školu a učitele, který nemá školní e-mail. A ten by měl být zveřejněný na webových stránkách školy.
Většinou je to tak, že e-mailové adresy jednotlivých učitelů/zaměstnanců školy se liší jen jejich jménem.
Pokusím se tu o smyšlený nástin nějaké hodiny zařazené v "osnovách" (nyní ŠVP) pod názvem třeba: Náš kraj, naše obec, místo, kde žiju. Učitelka jde s dětmi a povídá jim o důležitých místech města, o zajímavostech, které by měly děti už snad znát i z domova. Vypráví, snaží se, krásně si to doma připravila, ale děti ne a ne poslouchat, kecají mezi sebou, učitelka je několikrát upozorňuje, aby to poslouchaly, že je to zajímavé, že by to měly přece znát, když tady bydlí. Děti jsou ale rozjívené, na výkald kašlou, blbnou mezi sebou. Učtelka pohrozí, že z toho budou zítra psát test. Děti na chvíli zmlknou, ale pak vesele dovádějí dál. Učitelka hrozbu zopakuje. Reakce stejná. Tak ten test příště dá. Divíte se? Já ne. Ale to jsem si teď vymyslel, takto to určitě nebylo, na to přece učitelka nemá právo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.