Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Test z procházky ve 4. třídě

Od: karolinanova odpovědí: 23 změna:
Dobré ráno.Dcera chodí do čtvrté třídy ZŠ.V pondělí minulý týden byla o hodině tv běhat v místním zámeckém parku.Cestou z parku je učitelka vedla přes nádvoří zámku,náměstí a při cestě vyprávěla o historii města.V pátek z toho nečekaně psali test(otázky komu je zasvědcen kostel,napište názvy soch v parku apod.).Nejlepší známka ve třídě byla 4 ale učitelka prý jim dá možnost si to opravit v příštím testu,ale mají počítat v vyžším množstvím otázek.Jak to ty děti naučit když žádné poznámky v sešitech nemají a v učebnici je úplně jiné učivo?Chápu že je to vina dcery a omlouvat jí nechci,ale podle čeho a co jí učit?Test se špatnou známkou učitelka nikomu dávat nebude.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Na internetu si najděte informace o tom zámeckém parku a dceru to naučte. Typy otázek víte - nic záludného, co byste na internetu nenašli, tam snad nebude.

kami123

Já bych spíš na učitelku podal stížnost. O co ji jde?

Takto se mají učitelé chovat?

Nicméně připouštím, že pravda může být i někde jinde, pokud dítě rodiči zalhalo.

Jde na to namítnout hodně věcí: neupozornila děti, že si to mají zapamatovat; písemka byla nehlášená; nemají to v sešitě; nemají to v učebnici; není to v osnovách (jak už tady padlo); děti byly uřícené po běhu; s učitelkou se špatně komunikuje...

Ale už se stalo - něco "nespravedlivého" se bude holčičce dít pořád - ve vyšších ročnících, v práci... Tohle jde díky možnosti opravě snadno vyřešit. Až bude starší, tak jí také učitelé nebudou dávat všechno, co se má naučit, pod nos a bude si to muset sama někde shánět. Kromě internetu se také podívejte, jestli v parku nejsou nějaké poučné tabule.

liska5

Takový test předem nemusí dětem hlásit. A třeba dělali bugr, tak si testíkem zjistila, jestli a nakolik vnímali. Příště budou pozornější. Regionální geografie a historie prolíná všemi předměty. Na tyhle souvislosti nepotřebuje kapitolu v dějepise.

 


4x

Osobně bych situaci řešila tak, jak radí v prvním příspěvku Elisa. Do učiva vlastivědy 4. třídy určitě patří informace o městě a jeho okolí. Způsob výuky cestou z TV určitě nebyl vhodný, ale stalo se. Pokud sama neznáte nejdůležitejší fakta o Vašem městě, zámku a třeba i těch sochách, mohou být informace získané z internetu zajímavé i pro Vás. Nechci se zde nějak vychloubat, ale když za mnou přijedou vnoučata, často jim i pohádkovou formou vyprávím o výjevech na sgrafitech na kostele a některých domech, co představují některé sochy atd. Děti to baví a například o svatém Jiří musím vykládat stále dokola .

Pokud je osobní komunikace s učitelkou problematická, využijte soukromou schůzku, o které ona sama mluvila. Přes ředitele nebo jeho zástupce bych mailem požádala o zprostředkování setkání v určitý čas.

 


3x

Já si myslím, že byste se neměla ptát tady, ale měla byste komunuikovat s učitelkou. Bez emocí, bez pocitů křivdy byste se mohla dozvědět, jaký záměr učitelka měla. A také byste si získala učitelku snahou dozvědět se a se školou spolupracovat. Za pár vstřícných slov nic nedáte. Navíc, nebylo by od věci dozvědět se od ní, jakou stránku na pc pro rodiče používá a tam najdete úplně všecičko. Vlastní zkušenost. Stránka školy je nejvíce používaná celou rodinou, včetně mě, babičky.

karolinanova

S učitelkou komunikace není možná.Učitelka prý nebude sdělovat telefoní číslo pouze oficiální kontakt na učitele a na tomto čísle se dovolám zástupci ředitele který mi řekne že učitelka je v jiné budově a nemá na mě čas.E-mail ona nemá a na mou návštěvu ve škole reaguje tak,že prý má dopoledne školu a hned odpoledne soukromé schůzky díky kterým se sejít nemůže.Tento problém s komunikací se u dcery ve třídě řeší již dva roky.Jiní rodiče o tom mluvili již několikrát s ředitelem ale bezvýsledně jelikož je prý rád že má vůbec nějakého učitele.Jinak co říkala dětem tak ten kdo nedával pozor tak má smůlu.Ovšem na to že pozor někdo dává ale jen si to nepamatuje nebere ohled.
petr59*
Nechápu...
Slovo učitel - ka je odvozeno od UČIT a ne PRUDIT.
Navíc paní učitelka by měla s žáky komunikovat, diskutovat a pak udělat test. Pokud některý z žáků odpoví špatně či neodpoví vůbec dát mu šanci opravy a pak známkovat.
Proboha jsme národ Jana Ámose Komenského !
liska5

To je divné. Mailové adresy učitelů bývají k dispozici na stránkách školy.

 


2x

Nestačím se divit co se tu píše.

Učitelka udělala výklad, v osnovách to určitě základ má. To, že to není zapsané v sešitech, to nic neznamená - když jsem se před lety podíval do sešitů svých synů tak toho tam moc neměli. Děti si prostě měly něco z toho výkladu zapamatovat, učitelka určitě od nich nechce kompletní výklad, ale pár důležitých momentů Pokud se při výkladu bavily nebo dělaly něco jiného - je to jejich vina. Že děti nebyly upozorněny na to, že se na to bude prát? Kde to jste? Copak se má učit jen to o čem vím že se na to někdo zítra zeptá?

Připomíná mi to minulý týden v Táboře, byla tam zrovna akce otevřených památek. U každé seděly studentky místního gymnázia. Nevěděly totálně nic. A to jsem se ptal na záludnosti jako: Je tenhle kostelík běžně otevřený nebo ne? Co je to za sochu v parku? Je dnes otevřena vyhlídková plošina v kostele před kterým stojíte a je dnes také zdarma?

kami123

Učitelka která nedokáže celou třídu připravit na test, podle mne není dobrá učitelka. Beru to jako její selhání.

Věřím ale, že příště děcka pozor dávat budou. Třeba to je jí záměr. Nevím.

Měla by chápat že děti jsou děti.

Učitelka nemá připravovat na test, má připravovat na život. A život nikdy nikomu dopředu neřekne, co je důležité a co si má pamatovat, rovnou zkouší a následky mohou být o dost horší než známka.

Ale ano, učitelka by měla celou svou komunikaci vést v jednoznačném duchu - buď zkoušet jen z látky, nebo (přiměřeným způsobem) ze všeho, co řekne nebo co dětem ukáže. Nelze mezi oběma přístupy přeskakovat.

kami123

Podle toho co tvrdíš, by bylo nejlepší čas od času fláknout každému děcku bez důvodu facku, at se naučí, že život není fér.

 

 

jm

2x
Nezlobte se na mne, nevěřím vám: S učitelkou komunikace není možná.Učitelka prý nebude sdělovat telefoní číslo pouze oficiální kontakt na učitele a na tomto čísle se dovolám zástupci ředitele který mi řekne že učitelka je v jiné budově a nemá na mě čas.E-mail ona nemá a na mou návštěvu ve škole reaguje tak,že prý má dopoledne školu a hned odpoledne soukromé schůzky díky kterým se sejít nemůže.Tento problém s komunikací se u dcery ve třídě řeší již dva roky
Toto musí být lež nebo řešeno školní inspekcí včetně výměny ředitele...
Já mám dvě děti a zkušenosti s 5ti školami. Nikde není taková anarchie možná.

Souhlasím.

Neznám školu a učitele, který nemá školní e-mail. A ten by měl být zveřejněný na webových stránkách školy.

Většinou je to tak, že e-mailové adresy jednotlivých učitelů/zaměstnanců školy se liší jen jejich jménem.

jm
A v jedné větě uvádí že nemůže komunikovat protože má konzultace... Asi nechápu. Jiní rodiče konzultace mají a tazatelka nárok nemá?

 


0x

Copak má učitelka právo "vymýšlet" si učivo a známkovat něco, co není v osnovách?

karolinanova

To netuším.Očividně ano.
kami123

Vzpominám na školu, kdy nám učitelka v informatice celou hodinu vykládala, jak je Bůh krásný a přívětivý atd.,

Zatím co všichni pařili po síti střílečku.

Proč by to nebylo v osnovách? Nějaká Vlastivěda vám nic neříká?

 

rajskyprotlak

0x

Pokusím se tu o smyšlený nástin nějaké hodiny zařazené v "osnovách" (nyní ŠVP) pod názvem třeba: Náš kraj, naše obec, místo, kde žiju. Učitelka jde s dětmi a povídá jim o důležitých místech města, o zajímavostech, které by měly děti už snad znát i z domova. Vypráví, snaží se, krásně si to doma připravila, ale děti ne a ne poslouchat, kecají mezi sebou, učitelka je několikrát upozorňuje, aby to poslouchaly, že je to zajímavé, že by to měly přece znát, když tady bydlí. Děti jsou ale rozjívené, na výkald kašlou, blbnou mezi sebou. Učtelka pohrozí, že z toho budou zítra psát test. Děti na chvíli zmlknou, ale pak vesele dovádějí dál. Učitelka hrozbu zopakuje. Reakce stejná. Tak ten test příště dá. Divíte se? Já ne. Ale to jsem si teď vymyslel, takto to určitě nebylo, na to přece učitelka nemá právo.

kami123

Určitě ano, všichni žáci ve třídě - 100% - jsou haranti, co nedávají na výklad pozor.

.

To už bych spíše věřil tomu, že výsledek testu nebyl tak hrozný a jen daný potomek tvrdí, že nejlepší bylo za 4.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]