Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poměr cvičení

Od: liem odpovědí: 11 změna:
Dobrý den, jak mám udělat toto cvičení? Třeba u toho prvního mi je to jasné 2/6=x/3 a x osamostatním tím, že trojku přhodím na druhou stranu- takže to bude x=1
Ale nevím si moc rady s těmi ostatními, byl by někdo prosím tak hodný a vysvětlil mi postup? Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Zdravím,

chybí zadání. Asi jste to zapomněla vložit. Kdyžtak se na to můžu podívat v noci nebo zítra ráno.

liam

To je tedy divné, ještě jsem to kontrolovala, jestli jsem to tam opravdu vlozila... Byl byste moc hodny, kdybyste se na to kouknul

Možná byla nějaká chyba na serveru

 


0x

Zdravím a omlouvám se, ale nerad "slyším" (v souvislosti s úpravami rovnic) slova jako převedu, přehodím. Jediný v dotazu uvedený příklad bych řešil tak, že rovnici 2/6=x/3 vynásobím (tedy obě její strany) číslem 3. Tím napravo "vznikne" x (nebot výraz x/3 vynásobený třemi "dá" x) a nalevo vznikne opravdu číslo 1, takže x=1... Pokud by se příklad měl řešit jako rovnost poměrů (či zlomků), pak, protože jmenovatel 3 vznikl ze jmenovatele 6 dělením dvěma, je třeba (pro zachování rovnosti zlomků či poměrů) čitatele 2 též dělit dvěma...

@amos - myslím, že rovnice ještě nebrali

 


0x

Musí platit, že součin vnějších členů = součinu vnitřních členů.

Např. ve 2. sloupci jsou vnitřní členy čísla 5 a 40, vnějšími členy jsou 8 a x

8 . x = 5 . 40, tedy 8 . x = 200

z toho pak x = 200 : 8 = 25 Kontrola: 8 . 25 = 5 . 40 (součin vnějších členů = součinu vnitřních členů)

Postup u dalšího příkladu v řádku:

4 . 10 = 2,5 . x Kontrola např. takto: 4 . 10 = 2,5 . 16 (součin vnějších členů = součinu vnitřních členů)

40 = 2,5 . x

x = 40 : 2,5 = 16

 

liska5

0x

Když neměli rovnice, nemá se to říkat: Dvě ku šesti se má, jako jedna ku třem. Osm ku dvěma se má, jako čtyři ku jedné...8 ku 5 se má, jako 40 ku 25 , 5 ku 7 se má jako 20 ku 28...atd.?

To víte, že má . Je to rovnost poměrů.

Jen jsem reagovala na to "ale nerad "slyším" (v souvislosti s úpravami rovnic) slova jako převedu, přehodím."

Pro tazatele zatím rovnice "nejsou".

Ale je pravda, že si žáci i studenti pojmy hodně zjednodušují, bohužel.

 


0x

Vsimnite si napr tento : 5 / 7 =? : 28

aby sa rovnala prava a lava strana, musia byt tie cisla v rovnakom pomere

ked sa nieciom nasobi citalel zlomku, musi sa rovnakym cislom nasobit menovatel

5 / 7 = 10 / 14 (nasobili sme dvoma)

5 / 7 = 15 / 21 (nasobime troma)

5 / 7 = 20 / 28 (nasobime styrmi)

obecne, pozriete si, kde je otaznik, vy ho mate v citateli. Menovatela mate zname : 28 a 7, tie vydelite : 28 / 7 = 4

a vysledkom nasobite citatela 5 * 4 = 20

 


0x

Podobne sa rata, ked je otaznik v menovateli :

8 / 5 = 40 /?

urobite podiel citatelov : 40 / 8 = 5

nasobite tym znamy menovatel : 5 * 5 = 25,

vysledok 8 / 5 = 40 / 25

 


0x

a)

2 : 6 =? : 3

6 je dvakrát větší než 3

2 : 2 = 1

výsledek je 1 : 3

---

8 : 2 = 4 :?

8 je dvakrát větší než 4

2 : 2 = 1

výsledek je 4 : 1

--------------

b)

8 : 5 = 40 :?

40 je pětkrát větší než 8

5 . 5 = 25

výsledek je 40 : 25

---

5 : 7 =? : 28

28 je čtyřikrát větší než 7

5 . 4 = 20

výsledek je 20 : 28

---------------------------

c)

2,5 : 4 = 10 :?

10 je čtyřikrát větší než 2,5

4 . 4 = 16

výsledek je 10 : 16

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]