Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaká by měla být správná učitelka?

Od: dd odpovědí: 12 změna:
Jaká by měla být správná učitelka?Děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Zeptám se opačně.
Jak by měl vypadat správný žák?

 

uznezak

4x

Určitě chytrá, vzdělaná, empatická s hlubokým porozuměním všem možným problémům, vyrovnaná a to je asi to nejvíce důležité. Měla by být přirozenou autoritou, ale to dky právě tem vlastnostem, o kterých jsem psal. Měla by být spravedlivá. Přísnost, pokud je kombinovaná se spravedlivostí a zároveň empatií, nemůže být škodlivá, naopak. A musí mít tu práci ráda, to znamená mít takový v ztah i k lidem a to každý nemá. Dalo by se toho napsat více, ale to je asi ten základ.

 


3x

Vzpomínám na jednoho správného učitele ze základky, byl hodně přísný a zároveň dobrý kamarád. Učil češtinu a TV, za jednu chybu v díktátu byla pětka. Od jara do podzimu jsme s ním neustále hráli českou házenou.

A to většina žáků měla z češtiny na vízo pětku, nebo čtyřku?

Nééé, to ne, nejdříve to byl šok, ale pak jsme se pomalu začali všichni lepšit.

Takže to vlastně splnilo svůj účel!

 


3x

Spravedlivá, chápající, klidná, chytrá, se smyslem pro humor a hlavně aby měla přirozenou autoritu.

 

jm

3x
Přísná a spravedlivá

 


2x

Něco jako Igor Hnízdo .

 


1x

Co učitel?

Ono pohled školála a pohled s odstupem času je úplně jiný. Ten, kdo je pro školáka pitomec je po čase bezva chlap.

 

mil®

0x

Ta co tě něco naučí.

 

jenda2*

0x

Také jsme měli jednoho učitele, který nás nutil o přestávkách pochodovat po chodbě a běda mít ruce v kapsách. Ihned poznámka a žádost o zašití kapes. Tak mu rodiče odpověděli, že takovou pitomost nikdy neudělají a bylo po problému. Pak začal nechutně tahat za kotlety na hlavě. Co jako žáci na ZŠ jsme mohli dělat? Dnes by mu někteří dali přes hubu. Tehdy to nešlo. I dnes tvrdím, že to byl idiot. Zpaměti se učit celé pasáže z učebnice také nebyl vrchol pedagogiky.

Škola je fabrika, která má za úkol narvat do hlav spoustu nepotřebných věcí a ty, které by se v pozdějším životě hodily v učebnicích nejsou. Tehdejší způsob výuky matematiky byl ale vhodnější než dnes. Vývoj nejde ku prospěchu žáka aale naopak. A výsledek je znát minimálně jednu generaci.

Co doporučit? Hledat informace i jinde v knihách.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]