Nejste přihlášen/a.
Na gymnázium jsem chodil v první polovině 90.let. Učivo o moc těžší nebylo, spíš se všechno probíralo víc do hloubky, samozřejmě včetně totálních nesmyslů, který 99% lidí nikdy v životě k ničemu nevyužije (počínaje výpočtem goniometrických funkcí a konče strukturou eukaryotický buňky). Hodin bylo trochu víc, dvakrát týdně 8, jednou 7, jednou 6, jednou 5. Já osobně jsem se na gymplu nenaučil nic novýho kromě chození za školu, falšování omluvenek, kouření a chlastání. Ale byla to nádherná doba v super kolektivu, plná neuvěřitelných zážitků, na kterou budu do smrti strašně rád vzpomínat. Z hlediska rozšíření znalostí mi ovšem nedala skoro nic...
Gymnazisté v převážné většině pokračují ve studiu na vysokých školách. Jakési předpoklady k pozdějšímu náročnějšímu studiu se projeví už u žáků v 5. třídě. Proto se do primy dělají přijímací zkoušky, aby se na gymnázium dostali ti opravdu nejlepší. A tak se stane, že stejné učivo v primě až kvartě jako v 6. až 9. třídě ZŠ se na gymnáziu může probírat více do hloubky a rychleji než ve třídách, kde zůstává sice mnoho normálních žáků, ale také tam zůstávají ti nejpomalejší a ti nejproblematičtější žáci.
Mám osobní zkušenost z konce 60. let, kdy jsem absolvovala experimentální studijní 9. třídu. A mám zkušenost se svými dětmi. Za znalosti na dvojky na gymnáziu by na ZŠ byly ještě pochváleny a známky by tam byly samozřejmě jedničky. Na gymnáziu už pak neměly za spolužáky "nosiče vší", ale setkávaly se jinými talentovanými dětmi. Možná to zní trochu elitářsky, ale vždy je pro život vhodnější mít pomyslnou latku o něco výš než níž.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.