Nejste přihlášen/a.
Vydržte...za měsíc...dva máte sluchátka zpět.
A do té doby bych Vám napařil tolik úkolů, že si na sluchátka ani nevzpomenete.
Já vím...jsem lidumil..
Sluchátka nejsou umělá ledvina, na jejich absenci se neumírá.
To máš ještě dobrý... za nás se zabavovalo do konce školního roku.
A bohužel pro Tebe má úča pravdu. Na školní lavici nemají věci nesouvisející s výukou co dělat.
Mám za to, že přisvojení si cizí věci znamená, že ji někomu seberu abych ji používal sám. Sluchátka budou ležet v šuplíku, takže by zřejmě nedošlo k naplnění podstaty příslušného paragrafu. To je ale otázka spíš na právníka.
Je velice zvláštní, že v době mého dětství byly podobné zásahy učitelského sboru naprosto normální. Všichni to brali jako normální věc, oprávněnou reakci ze strany vyušujícího a nikdo se nad tím nepozastavoval.
Když člověk ve škole dostal pohlavek a "pochlubil se" doma, vzápětí inkasoval další od rodiče. Dnes když učitel na "nebohého" žáka zvedne hlas, tak na něj rodiče div nepoštvou smečku právníků, případně ho rovnou zkusí inzultovat sami...
Fascinuje mě, jak se tady někteří zastávají žáka proti učitelce, aniž by měli ověřené informace, jen podle jednostraného povídání ufňukaného žáka, kterému kdosi "šlápnul na kuří oko". Vážení, Vy jste u toho byli? Proč slepě věříte, že to celé bylo tak, jak popisuje tazatel? Nemohlo to náhodou třeba být úplně jinak? Jak můžete někoho soudit, aniž byste znali taky názor druhé strany?
Kdybych je soudil, tak si nejdřív vyslechnu i názor druhé strany. Ale tady se mu radí co dělat v situaci takové jakou popsal. Jestli to popsal jinak než se stalo tak dostal i jinou radu, to už ale bude jeho problém.
chtěl vědět svoje práva a možnosti...a co povinnosti, ty tě nezajímají? Věděl jsi, že sluchátka na stole nemají co dělat? Věděl, takže... zbytek je následek tvého počínání. Možná šel řešit jinak, možná ne, ale známe jen tvůj "příběh"...možná skutečný, možná se to událo "trochu jinak". Co kdybys chodil do školy před padesáti lety, to bys koukal, co by bylo ještě doma...
Jsem 17tiletý student na střední škole a vím, že sluchátka na stole nemají co dělat. Ale prostě se jednou stane, že si jich nevšimnu a nechám je na stole. Trest přijmu jako poznámku a pětku, ale ne nezákonný "odcizení" sluchátek.
"Názory druhé strany nepotřebuju. Dotaz byl položen, a pokud hodlám reagovat, nezkoumám a odpovídám na něj."
Jo to je perfektní přístup k věci.
Příklad - žák A si s monoklem na oku přijde ztěžovat, že ho žák B během rozhovoru jen tak, z ničeho nic praštil. Vy okamžitě zareagujete a půjdete si to s žákem B vyřídit. Skutečnost, že Vám žák A jaksi "zapomněl" říct, že první ránu dal on, když se snažil žákovi B sebrat svačinu Vás nezajímá. Proč taky? Vždyt přece jeden názor už znáte a ten je určitě ten správný. Názory druhé strany nepotřebujete.
@red4zon napsal jsem mimo jiné Co kdybys chodil do školy před padesáti lety, to bys koukal, co by bylo ještě doma...dovětek. Takže mi nepodsouvej něco, co jsem nenapsal, neradil, čti celou odpověď, nejen část. To, že má tazatel i povinnosti jako každý jiný (o kterých on nechce moc mluvit), je špatně mu to připomenout? A za neplnění povinností se platí...a k tomu známe jen jeden pohled, a to tazatele... takže tak.
"Trest přijmu jako poznámku a pětku...)
Co má pětka a poznámka o Vaší nepřipravenosti společného se sluchátky na lavici? Jestli jsem to dobře pochopil, tak Vás učitelka po odebrání sluchátek normálně vyvolala a vy jste neuměl látku, kterou jste umě měl. Je možné, že kdybyste neprovokoval sluchátky, vyvolala by někoho jiného, ale jinou souvislost nevidím.
Leda tak nepřipravenost lavice na hodinu - byly na ní věci které do hodiny nepatří... Ovšem ležící sluchátka a za to koule... To bych taky řešil, protože takové hodnocení neodpovídá skutečnosti.
Kdyby učitelka neměla právo zabavit věci žákovi, tak by to určitě nedělala. Určitě to má ověřené, proto tak konala. Jinak by přece věděla, že by měla jistojistě problém.
kamaráde. Víš co znamená přísloví Mluviti stříbro, mlčeti zlato?
1/ Nikdy se nikomu nevyplatí znepřátelit si šéfa v práci. Sice si o něm můžeš myslet svoje, ale dobře si rozmysli dávat mu to najevo. Ty sis právě znepřátelil svoji učitelku a to se ti taky nevyplatí. Teď si počkáš do konce března.
2/ Raději mi vysvětli, proč do školy taháš tak drahou věc. Normální kapesní pecky za pár stovek by ti nestačily? Jestli ta sluchátka opravdu stála několik tisíc, tak pro ně pošli mamu.
Jedna věc je znepřátelit si šéfa, a druhá nechat si od něj na hlavu. A jak drahý má sluchátka do školy je věc čistě jeho a jeho rodičů. V tomhle případě je úplně jedno jestli stály stovku nebo tisíce.
Trest ano, ale tohle je spíš šikana než trest.
Já osobně bych za učitelkou šel hned po hodině a dal jí vybrat - buď sluchátka vrátí, nebo to oznámím jako krádež a současně o jejím chování vyrozumím Českou školní inspekci. Totéž bych udělal jako rodič. Učitelka zjevně neví, která bije a její hysterická reakce s řevem ohledně soudu mě v tom jen utvrzuje, pokud to tedy opravdu proběhlo tak, jak píšeš.
Domnívám se, že sám nejsi moc vychovaný, typický spratek dnešní doby. Takové věci do školy nepatří. Sám informuješ, že si nenecháš kálet na hlavu. A učitelka si od takových dětí má nechat? Učitel je autorita, měl by jsi mít víc respektu a pokory. Měl bys držet ústa, čekat na tu měšíční lhůtu a být rád, že vrácení nebude až na konci roku. Byla to určitě provokace a asi ta tzv. třešnička na dortu.
Zamysli se především nad sebou, při hledání chyb. Tvůj učitel má třeba 25 takových dítek...Musel by zešedivět po roce.
Autorita, která porušuje zákony a po upozornění začne ječet a vyhrožovat? Měla je po hodině automaticky vrátit. A jako první mělo nastoupit "co ty sluchátka na lavici, hned to ukliď a pojď k tabuli. A příště to nechci vidět". Nevidim důvod proč by měl držet hubu.
Za komančů ses někomu nelíbil nebo "byl drzý" nebo jinak nepohodlný, tak tě vyloučili z pionýra a nesměl jsi studovat, tahle doba dnes naštěstí už není. A přesně tyhle móresy má ta učitelka - viz tak pětka za nepřipravenost na hodinu, ta může být za to že nemá úkol, pomůcky atd., ale ne za sluchátka na lavici... Dá se u ní čekat, že za upozornění na chybu se začne mstít a hledat kličky jak mu to dát sežrat. Takže je třeba kvalitní příprava na hodinu, aby potápění a šikanu neměla tak snadné.
asd1 - "...po upozornění začne ječet a vyhrožovat?"... " jako první mělo nastoupit "co ty sluchátka na lavici, hned to ukliď a pojď k tabuli. A příště to nechci vidět" "
A jsme zase u toho!
Vy jste tam byl? Slyšel jste učitelku ječet? Jak víte, že odebrání sluchátek nepředcházelo opakované varování? Že žák učitelku úmyslně neprovokoval a neponechával sluchátka na lavici i přes několik žádostí o jejich uklizení? Víte bezpečně, že tam ta sluchátka skutečně jen ležela (a tazatel si toho "nevšiml"), nebo zrovna byla "náhodou" připojená k nějakému hrajícímu přehrávači? Určitě to přece musí být pravda, když to tazatel říká, že?.
Známe jen verzi tazatele a ta je samozřejmě napsaná tak, aby druhá strana vypadala jako despotická osoba, která porušuje zákon. Třeba to bylo tak, jak tazatel naznačil, ale jak znám dnešní pubertáky, spíš bych se klomnil k tomu, že se tazatel považoval za mistra světa, na kterého je nějaká učitelka krátká a tentokrát narazil. A když už teda porušil nějaká pravidla (zlobili jsme všichni), měl by se smířit s tím, že to bude mít nějaké následky a ne hned běžet brečet na Internet.
Už jsem psal, že nesoudím, ale reaguji na situaci tak jak je popsaná. A jestli to popsal jinak než bylo, tak dostal i jinou radu jak reagovat a bude to jeho problém. A spousta lidí mu tady hned automaticky podsouvá že lže, je spratek a má držet hubu.
→ vy asi pořád nedokážete rozeznat rozdíl mezi realitou a anonymní poradnou na internetu že :D
No jestli tady někdo sní a blouzní v zajetí falešných představ, pak jseš to evidentně ty, milej študente. A to od první chvíle a ke svý škodě zároveň. Ale jo, nabij si hubu. Až za pár let uvidíš někde sluchátka, třeba ti docvakne.
karelsargi - No, možná jsem trochu nechápavý , pokusíte se mi ten rozdíl vysvětlit?
asd1 - Já nikomu nic nepodsouvám, jen nejsem ochotný slepě uvěřit všemu co kdo napíše, když nevím, že to tak opravdu bylo. Nechci tazatele urážet, či kritizovat. Ani já samozřejmě nevím, jak to bylo a je mi to v podstatě jedno. Mě jen zaráží to, jak někteří odpovídající vůbec nepřipouští možnost, že si tazatel historku upravil ku svému prospěchu, automaticky to berou jako nezvratnou pravdu a podle toho mu radí.
Když dostaneš v matice zadání 1+x=2, tak počítáš kolik je x nebo spekuluješ jestli tam nebyl i zlomek? Prostě je zadaná situace a ta se řeší.
@asd1 - Tak jsem si otevřela ten váš odkaz a našla v něm tohle (zvýrazněno mnou):
"Česká školní inspekce je ovšem přesvědčena, že na problematiku užívání a regulace mobilních telefonů ve výuce by nemělo být nahlíženo primárně optikou právních mantinelu, ale zejména z hlediska pedagogického a výchovného. Regulace na úrovni školy by v principu měly mít výchovný rozměr..."
A to jsou sluchátka po žáka o dost zbytnější, než mobil.
asd1 - Jasně, jenže když mi někdo zadá (zeptá se) vzorec 1+x=2, mám 100% jistotu, že si tazatel ten vzorec neupravil tak, aby výsledek (odpověď) vyhovoval jen jemu a aby tím z ostatních udělal blbce. Což se o výše položené otázce říct nedá.
@magdon a proč bych si to měl upravit tak, aby mi to vyhovovalo, když je všechno anonymní? Pro mě vyhovuje zjistit svoje práva a získat svoje sluchátka zpátky, proto taky chci radu, a abych dostal nejlepší radu, tak řeknu vše jak bylo ne? Kdybych situaci popsal jinak, dostanu jinou radu, která by nebyla vyhovující pro mojí "pravou situaci".
A nebo kdybych sem napsal jméno učitelky a školu kde řučí a začal bych soudit jak ji, tak školu, potom bych chápal, že by jste řešil, zda říkám pravdu. Ale vzhledem k tomu že tohle je anonymní poradna, může vám být úplně jedno, zda lžu či ne.
Jakýkoliv dotaz na téhle poradně může být vymyšlený, ale aby se dalo radit a diskuzovat, musíte s tím zacházet, jako kdyby byl pravý.
@nonek v realitě se soudí, tady se radí. Dejme tomu, že jste učitel a přijde za váma žák A který chce zažalovat žáka B. Tak ano, v téhle situaci by jste měl řešit, jak situace opravdu byla a zda říká žák A pravdu, před tím, než budete soudit žáka B.
A rozdíl mezi tím a anonymní poradnou snad pochytíte sami, kdyžtak už jsem to vysvětloval magnodovi.
"...může vám být úplně jedno, zda lžu či ne".
Ale vždyt mně je naprosto jedno, jestli lžete. Klidně si tu pište, co je Vám libo. Jestli jste si nevšiml, tak jsem ani jednou (no možná párkrát ano) nereagoval na Vaše příspěvky, ale na odpovědi některých rádců, kteří Vám ty pohádky žerou.
Taky si všimněte, že jsem Vám nic neradil (já vím, to trochu odporuje pravidlům poradny), protože moje rada by se Vám nelíbila, neodpovídá tomu, co tady chcete číst a stejně byste se jí neřídil.
Howgh.
V první řadě si prostuduj školní řád. Pak zajdi za ředitelem a popiš mu situaci s požadavkem vrácení věci. Zabavovat v dnešní době je trapné. Učitelka asi nezvládá svou práci, jinak by takové blbosti neříkala. Rozhodně se nechovej ve stylu neznepřátelit si šéfa. Nemáš žádný důvod se nechat ponižovat. Rozhodně ne proto, že jsi měl na stole sluchátka. Pokud by učitelka pak dělala naschvály, tak to vyřešte s rodiči. To prostě neexistuje pro pedagoga se takto chovat.
To bych mohl z auta sebrat rádio a tvrdit že jsem si jen chtěl dva dny poslouchat a zase ho vrátit...
Věř tomu, že policajt by jí řešit musel, inspekce by se tím taky musela zabývat a náhradu škody za půjčení jiných sluchátek bych z ní dostal. Resp. pokud není úplně blbá, tak by je na vyžádání hned vrátila..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.