Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hloupá spolužačka - jak se chovat?

Od: zvysokeskoly odpovědí: 16 změna:

Ahoj. Měla bych dotaz. Jsem ve druháku na VŠ. Obor mě baví, spolužáci jsou super, až na jednu spolužačku. Přijde mi - a nejenom mně - hloupá. Neustále se na něco ptá. Třeba - vyučující řekne, že liška je psovitá šelma (jenom příklad) a ona za minutu mává rukou ve vzduchu a ptá se, jestli je liška psovitá šelma. A takhle se za hodinu a půl zeptá třeba 20x. Unavuje nás to, to její ptaní výuku hrozně zdržuje, učitelé zároveň tím, že se neustále ptá ona, nemají čas na nás ostatní. Kolikrát už někdo z nás otráveně mlaskne, ale ona si toho ale vůbec nevšímá. Nestuduju matematiku, nebo podobný obor, kde je třeba hodně chápat, můj obor je spíš hodně memorovací.

Přijde nám, že se ani neumí vyjadřovat, at se ptá nás nebo učitelů, často i jednoduchou otázku musí položit dvěma, třemi způsoby, než pochopíme, na co se ptá. Byla jsem s ní na dvou zápočtech, u jednoho zápočtu měla půlku otázek špatně, vyučující jí zápočet dala, u dalšího zápočtu mluvila tři čtvrtinu času o jiném tématu a zápočet taky dostala. Nevěřím, že je tohle "zdravý" postup u zkouškového, myslíte, že je třeba nějak nemocná a učitelé jsou na ni mírnější? Nebo je jenom hloupá? Jak se mám chovat já jako spolužačka, když mi dotyčná leze na nervy?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Otazkou je, jak se na VS dostane clovek, ktery se pta, jak se chovat k nekomu, kdo mu leze na nervy, kvuli tomu, ze se pta vice nez ostatni a ocekava, ze se mu dostane reseni, jak se dotycneho zbavit.

 


3x

Můžeš ji pouze ignorovat. Řešení leží na vyučíjících, že s ní přestanou ztrácet čas nebo to vyřeší příští zkouškové.

 

ladycat*

2x

Dobrý den. Chápu, že Vám hloupá spolužačka leze na nervy. Taky jsem měla podobné spolužačky na SŠ. Vykládaly věci jako "anglický prezident" a prostě jakoby nežily v dnešním světě. Je možné, že spolužačka je nemocná (nějaký ten "autismus" nebo "Asperger"), ale taky je možné, že má jen protekci. To je tak, když je školství financováno "od kusu". A co dělat, když Vám opravdu leze na nervy? Možná upozornit některého vyučujícího, nějak to nadhodit, samozřejmě bez její přítomnosti.

 

pb®

2x

Měla jsem spolužačku, taky působila nablble, neustále s něčím otravovala a při písemkách opisovala, když jí na to přišli, tak vyučující nějakým způsobem umluvila nebo ubrečela. Dotáhla to až na mítečko v Bruselu. A jiná, co byla chytrá a vše vždy uměla, nyní dělá učitelku za mrzký peníz.

 

zvysokeskoly

Díky zatím za reakce. Problém je ten, že ona má všechny zkoušky i zápočty splněné, varianta, že by vylítla, je tedy dost nepravděpodobná. Ono se řekne, ignorovat... Hrozně to narušuje výuku, ignorovat jí skoro nejde. Přijde mi tristní, že ona v pohodě proplouvá. Vůbec že člověk jako ona má maturitu...

Taky mám zdravotní problémy a učitelé (ač o mém zdravotním stavu vědí) mi vůbec nepomáhají, o to mi to pije krev víc.

ladycat*

Asi bych připomenula učiteli, že mám tu a tu nemoc a porovnala bych to s tou spolužačkou. Zkuste to říct nějakému dalšímu vysokoškolákovi - raději ne z vašeho oboru.

 


0x

Jak říká jeden můj kolega, to je daň za inkluzi Buďte ráda, že je jenom jedna ve třídě, bude hůř.

 

figurek*

0x

jj, malé dětičky. Jejich otázky vás dovedou přivést na samou hranu trpělivosti. Tatí, proč je jenom jedno sluníčko? Protože nejsou dvě. A proč nejsou dvě? Protože nejsou tři. A proč nejsou tři? A tak dál. Nebo Plha v podání Josefa Kemra ve filmu Marečku podejte mi pero. Ten se taky pořád vyptával na úplně banality. Nebo jeden důchodce, kterého jsem znal. Na něj jste se nesměli ani podívat, jinak se na vás okamžitě přilepil a začal se na něco vyptávat.

Všiměte si ale, že to nejsou otázky. To je hledání sociálního kontaktu. Vaše spolužačka nemusí být hloupá. Jen má problém s vyjadřováním a s navazováním kontaktu. Nebo má ještě k tomu mindrák, že ji není vidět. Tak ho řeší tímto způsobem.

Co s tím? Jak se máte chovat, když vám dotyčná leze na nervy? Nijak. Zatnout zuby a cvičit se v trpělivosti.

ladycat*

To není špatný názor, asi jste se trefil. Taky znám lidi, co takto navazují kontakt.

Pro autorku příspěvku: Zkuste si teda popovídat s tou holkou o běžném životě. Někteří lidi takto můžou vyhledávat sociální kontakt, ale jiní se takto i "předvádějí".

zvysokeskoly

Pro @ladycat - snažíme se, ale bavit se s náma nechce, odpovídá jednoslovně. V rámci jednoho předmětu jsem s ní dělala rozhovor, ptala jsem se jí, co jí baví. Nic. Co má ráda. Neví. Tak nějaký zajímavý koníček, brigáda? Taky ne.

Vměšuje se i do věci, do kterých ji nic není. Bavila jsem se třeba se spolužákem, ona přišla a zničeho nic zapojila do hovoru, i když jsem se bavila jenom se spolužákem, s ní ne. A když se chci bavit s ní, tak to její vyprávění nedává smysl. Bavily jsme se třeba o knížce, kterou jsme měli číst a kdybych tu knížku nečetla, vůbec bych z její řeči nepochopila, jakou knížku má na mysli.

klera*
Jo, to vypadá na aspergera. Jestli jí učitelé nadržují, není to její chyba, tak si zlost z toho nevylévejte na ní. To, že odpovídá "nevím", "nic" atd. neznamená, že není ráda, že se s ní snažíte bavit. Jsem si celkem jistá, že s touhle diagnózou zažila spoustu šikany...na vejšce už by mohli být víc chápající lidi, ne? Zkuste si jí nevšímat, když už ji nemůžete přijmout. Není to její chyba.
zvysokeskoly

pro @klera - děkuju. My bysme jí rádi pomohli, ale nevíme jak. A ptát se jí, jestli je nemocná, je přece jenom drzý, to bysme si nedovolili. A ignorovat se to nedá. Dokola a dokola během seminářů točíme informace, který byly řečený před chvilkou...

Sama mám handicap, DMO, takže fyzicky nic moc a pamět pěkně na nic. A když jsem nedávno žádala jednoho vyučujícího o shovívavost u zápočtu, řekl mi, že moje nemoc s pamětí nesouvisí (ach jo...) a že ho to nezajímá. O to mě to bolí víc, že ona půlku zkoušky zbabrá a stejně ji udělá a mě učitelé prakticky neuhnou.

 

ladycat*

@zvysokeskoly - Neuměla zopakovat obsah knížky - tak to vážně nevím, co na VŠ dělá. Taky nejsem žádný Einstein, ale obsah knížky umím interpretovat. Taky nevím, co je těžkého nebo neuskutečnitelného na popisu svých zálib. Určitě by bylo pro ni jednodušší mít SŠ nebo učňák a pak práce. Asperger/Ne-Asperger, její výkon prostě nezodpovídá standardu VŠ.

Vaše DMO - já vím, že kromě pohybu můžete mít problém i s pamětí. Mám sestru s DMO.

klera*

Nadržovat by jí neměli...nejspíš tím, že je jiná se snaží být mírnější. Ale myslím, že to tam stejně dlouho nevydrží, jestli to znalostma nedává. Já chápu, že tě to štve...my zase měli kluka, co se snažil za každou cenu vypadat co nejchytřeji...často měl nějaký poznámky, argumentoval, polemizoval s tim, co říkali profesoři, který to učí už 40 let a vždycky to podal až směšně složitě, aby to prostě vypadalo chytře. Kazí to atmosféru, zdržuje to, jste míň soustředěný atd. atd. Ale žádnej recept na to, jak s tim co udělat, ti nikdo nedá, protože se s tim nic dělat nedá. Prostě je důležitý vědět, že ty lidi za to nemůžou a že mají nejspíš dost těžkej život. Pomáhat jí nemusíš...stačí prostě chovat se normálně, pozdravit ji a občas jí něco říct nebo se zeptat. Nic těžkýho.

zvysokeskoly

pro @ladycat - moc děkuju za podporu. Mám teda naštěstí mírnější formu DMO, nepotřebuju berle nebo tak, jsem v rámci možností samostatná a spolužáci říkají, že kdyby mě neviděli se pohybovat, tak by na mě žádný omezení nepoznali. Ale s pamětí jsem na tom blbě, jsem schopná se naučit i velký množství učiva, ale potřebuju na to víc času, mozek mi prostě pracuje pomaleji, při učení si musím často dávat pauzu... Je to pro mě záhul, ale na škole jsem moc spokojená. Ona se asi snaží, aby jí bylo rozumět. Ale jak už jsem zmínila, kdybych tu knížku nečetla, z její interpretace bych nepochopila, o co v tý knížce šlo. Takže to ve výsledku dopadá tak, že když něco nevíme, tak se ptáme všech kolem, jenom jí ne, protože bysme od ní nepochopili ani ň. Špatně skloňuje (přitom je to rodilá Češka), má hrozně malou slovní zásobu, od ní bych si nenechala převyprávět ani pohádku. Když jsem s ní - jak už jsem zmínila - dělala rozhovor, tak říkala, že neví, nebo odpovídala jednoslovně, když jsem jí prosila, at ty odpovědi trošku rozvine, tak se začala smát. pro @klera - ona to sice znalostma (minimálně úrovní vyjadřování) nedává, ale učitelé jí to vždycky nakonec dají. Vyjadřuje se jako dítě na prvním stupni, přitom aspoň v některých předmětech musíme aspoň trošku ovládat odbornou terminologii. Chtěli bysme jí pomoc, aby mezi nás zapadla, proto jsem sem napsali, jestli byste mi poradili.

 


0x
Vždycky někdo takový je v kolektivu. A teď si představ, že s podobnou existencí budeš třeba makat v práci a co hůř - může být nadřízená. Já třeba nikdy nezapomenu, jak jsme telefonovali šéfové, že nám nejede internet. Odpověď: hoďte mi to do mailu...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]