Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příklad - přijímací zkoušky

Od: kalkulacka odpovědí: 5 změna:
Dobrý den, jakým způsobem byste vypočítali následující příklad?
Aneta i Marek sbírají stejným tempem. Aneta za hodinu a půl nasbírá 2 kbelíky šípků, Marek nasbírá za stejnou dobu 3 kbelíky šípků. Kolik minut by jim trvalo naplnění jednoho kbelíku, kdyby sbírali společně?

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dominikbnp*

3x
Aneta nasbírá za hodinu a půl, tedy za 90 minut, 2 kbelíky. 1 kbelík nasbírá tedy za 90/2 = 45 minut.
Marek nasbírá za hodinu a půl, tedy za 90 minut, 3 kbelíky. 1 kbelík nasbírá tedy za 90/3 = 30 minut.
Když Aneta nasbírá 1 kbelík za 45 minut, tak za 1 minutu nasbírá 1/45 kbelíku. Když Marek nasbírá 1 kbelík za 30 minut, tak za 1 minutu nasbírá 1/30 kbelíku.
Oba dohromady nasbírají za 1 minutu 1/45+1/30 = 2/90+3/90 = 5/90 = 1/18 kbelíku.
Když za 1 minutu nasbírají dohromady 1/18 kbelíku, tak celý 1 kbelík nasbírají za
1 : (1/18) = 18 minut.

 

iz*

0x

Zkus to sama, někdo ti zkontroluje výdledek. (Pokud bys jenom opisovala, nic by ses nenaučila.)

Je to zadání v pořádku? Mně přijde, že v té první větě je chyba. Jestli Marek za stejnou dobu nasbírá více, nesbírá stejným tempem jako Aneta.

lmgify

Stejným tempem v čase, tj. nezrychluje nebo nezpomaluje za tu hodinu a půl.

Souhlasím s tím, že je to divně napsané. Také jsem to musel číst na dvakrát.

 

lmgify

0x

Za 90min nasbírají spolu 5 kbelíků. Jak dlouho jim trvá nasbírat 1 kbelík?

 

host

0x

Páni učitelé, sbírali jste někdy šípky? Nebo vy starší alespoň chmel? Ne, protože takový příklad je ukázka učitelského myšlení, jakoby příklad z praxe, ale že by někdo dovedl nasbírat "za hodinu a půl nasbírá 2 kbelíky šípků, Marek dokonce 3 kbelíky šípků". Maličké šípky, kolik by jich do jednoho kbelíku muselo být! To ani tolik šípků na mezi, kde rostou šípky, trnky a další křoví, neroste.

Učitelé chtějí učit prý kritické myšlení a pokud by žačka odpověděl, že za hodinu bude mí sotva pokryté dno, rozpíchaný svetr u ruce od trnů a že naplnění kbelíku je v normální situaci nereálné, učitelka dá pětku. At si to zkusí sama a pak at dává takové příklady. Nebo at jde alespoň na brigádu na samosběr jahod, uvidí, jak se musí snažit než nasbírá dva tři košíčky jahod. I kdyby měla paní učitelka za hodinu nasbírat tři kbelíky něčeho většího, třeba třešní, viděla by, co je možné a co ne.

Tato úvaha není řešení příkladu, pouze úvaha o proveditelnosti úkolu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]