Nejste přihlášen/a.
Téma nevolíš pro učitele, ale pro posluchače a pro sebe. Pro posluchače něco, co by vydrželi ty dvě minuty poslouchat, a pro sebe něco, o čem se ti bude dobře mluvit. Mělo by to být něco, o čem toho dost víš, abys nemusela dohledávat moc dalších informací. A mělo by to být i něco, co bude zároveň zajímat spolužáky.
Mluvit dvě minuty na téma "Proč mne ne/baví mluvní cvičení" by podle mne ocenili všichni. Učitelka by měla ocenit minimálně odvahu (v případě záporu) a zamyšlení, spolužákům může přijít vtipné...
Nejhůře se ti bude mluvit na téma, které ti vybere někdo jiný.
Při mluvním cvičení vůbec nejde o téma. Soustřeď se na to, aby jsi mluvila plynule, spisovně, nezadrhávala se, mluvila nahlas, srozumitelně, aby to mělo strukturu. Nemusíš mít nějaké téma na úrovni, o to při tomhle nejde.
V sedmé třídě jsme tohle dělali také, měla jsem to za pololetí třikrát, jednou jsem měla téma krasobruslení (také jsem to měla uměle vymyšlené, protože mě nic nenapadlo), na ostatní si nevzpomenu. Pak si ještě vzpomínám, že spolužačka mluvila o tom, jak hraje Divoké kmeny.
V páté třídě jsme si losovali slova a měli jsme dvě minuty na přípravu rovnou na hodině a minutu mluvit. Byla tam slova jako šíp, vlak... nic kloudného, šlo jen o ty věci, co jsem psala na začátku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.