Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hudebka nebo výtvarka

Od: makki odpovědí: 10 změna:
Dobrý den, mám možná malý dotaz, ale dost mě trápí. V příštím týdnu si musíme vybrat mezi hudební a výtvarnou výchovou (jdu do pátého ročníku na osmiletém gymnáziu - jakoby první ročník střední). A na to, jak rychle se blíží rozhodnutí, já stále nevím.
Už deset let hraji na klavír a nějaký ten hudební sluch mám a noty také poznám. Jenže upřímně, Mozart, Beethoven a podobní nejsou nic pro mě (raději hraji novější skladby) a učit se o nich by mě asi nebavilo. Jenže ve volném čase ráda kreslím nebo maluji a i podle ostatních mám celkem talent a myslím si, že by mi třeba výtvarka pomohla zvýšit mé zkušenosti.
A k otázce: Co byste mi doporučili vzhledem k mé situaci? Děkuji, už si opravdu nevím rady. :/

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®

2x

Dobrý den, zvolte si výtvarku. Zvolte to, co Vás baví a bavit bude. Nevolte to, z čeho máte obavu už nyní a víte, že Vás to bavit nebude. Zdravím!


doplněno 02.09.18 23:00:

makki - já také netvrdím, že když si zvolíte výtvarku, tak máte skončit s hudbou. Jenže, tam už teorii znáte, na klavír umíte a byla by škoda, aby Vám to škola znechutila. U té výtvarky je snad větší šance na posun a naučit se něco nového. Můžete chodit na výtvarku a hudbu si provozovat doma dále.

makki

Děkuji. No, já to možná také špatně podala. Hraní na klavír a hudba mě nesmírně baví (tak jako kreslení ), ale ač to někteří nechápou, k Mozartovi, Bachovi a dalším jsem si vytvořila jakousi averzi a třeba poslouchat je mi dost vadí. Jak vidím, se mnou je to asi celkem těžké...

 


2x

No, já bych si zpětně vybrala hudebku, i když zpívat neumím a kreslit a malovat mě baví. Naše výtvarka probíhala stylem "téma je příroda, tady máte papír, ve skříni si naberte potřeby, za hodinu jsem zpátky".

Zhodnocení následně žádné.

Asi v jedné jediné hodině jsme probírali v rychlosti typy antických sloupů.

Takže tak. Být vámi, zjistím si něco o učitelích, kteří to učí, a ten, kdo bude podle vás víc zainteresovaný, tak ten jeho předmět bych vybrala.

 


0x

V takovém případě bych (stejně jako kolega nade mnou) poradila zvolit si výtvarku. Zlepšíte si techniku kreslení a moderní hudbu můžete cvičit např. doma nebo někde v um. škole.

Těžko říct, co se v oné hudební výchově bude probírat - moderní hudba možná taky, ale jistě i tradičnější věci.

 


0x

No já to mám tak nějak z první ruky - manželka pracuje v ZUŠ (jako nepedagog) syn má za sebou cyklus kytary a výtvarky, dcera dělá 6. rokem klavír. Takže co se týče toho klavíru - nejsou jen klasici. Jenže je to o učiteli, holka má kliku na učitelku - srdcařku, která je umí zaujmout, hrají krásné skladby - třeba Yiruma


to mě úplně běhá mráz po zádech, hrají Ježka, Svěráka, Beatles - no paráda.

Takže ani ten klavír bych neodsuzoval. Jenže ono to stejně záleží na Vás - k čemu Vás to víc táhne.

Ovšem třeba klavír se dnes dost hodnotí i při přijímačkách na pedák...

 

gympl

0x

Já si vybral hudebku, a pak toho 4 nebo kolik let litoval Poslouchat Beethovena nebo Mozarta by bylo to poslední co by mi vadilo, jenže nás tam nutili ZPÍVAT (lidovky). Ty zvuky co jsem vydával měly ke zpěvu hodně daleko.

Každopádně oboje (spolu s tělákem) bylo u nás bráno jako oddechové hodiny tak bych se tím rozhodováním moc netrápil umělec ani zpěvák se z tebe absolvováním těch hodin nestane, ber co tě baví to je subjektivní každý to má jinak,

 

juras*

0x

Pokud máte k "vážné" hudbě takový odpor, dělejte raději tu výtvarku. Protože hudba nejsou jen "novější skladby", ale i ta klasika je potřebná. Výtvarku studujte a na klavír si můžete občas zahrát co budete chtít.

 


0x

Podobný dotaz zde byl před několika roky. Kopíruji část své tehdejší odpovědi a odkaz na celý dotaz:

V obou předmětech se věnuje mnoho času teorii, ale samozřejmě se tam i hodně zpívá, případně výtvarně tvoří. Ve výtvarce se může student více kreativně projevit. Jablko můžeš nakreslit tužkou, namalovat vodovkami... Při práci s hmotou můžeš vytvořit šperk nebo mističku...

Na naší škole byl pěvecký sbor. Asi byl opravdu dobrý, takže studenti vystupovali na všech školních oslavách, často i na městských oslavách. Po večerech, o víkendech. Také si vzpomínám, že skoro každou velkou přestávku hlásil školní rozhlas, že pěvecký sbor se sejde na nácvik. Zabíralo to opravdu hodně času, ale zase se ve sboru scházeli studenti ze všech tříd a pro mnohé to byla příležitost k bližšímu seznámení a zárodku studentské lásky.

Zdroj: poradte.cz/...

 

iz*

0x

Já bych stejně jako Kolikoli poradila si zjistit něco o učitelích, kteří ty předměty učí.

U nás chtěla většina na výtvarku, takže se nakonec losovalo. Měli jsme výborného učitele, který měl velký přehled, navíc sám hrál na housle.

Na SŠ by už měla převažovat teorie, učí se i o skladatelích, ale převládat by měla teorie a celkový kulturní přehled. Zpěv byl u nás jenom okrajově (asi třikrát nebo čtyřikrát za rok) a neznámkoval se.

Poslouchali jsme klasiku, swing, jazz, ale i to, co jsme si po dohodě sami přinesli → Rolling Stones, Bee Gees, Beatles, Creedence Clearwater Revival, Mariána Vargu... Nakonec byli ti, kdo původně chtěli na výtvarku, radši, že se dostali na hudebku, protože se ve výtvarce skoro nic nedělalo...

 

liska5

0x

Přesně tak jsem to chtěla napsat. Zjisti si nejdřív, co za učitele Vás bude mít na tyto předměty. Jaké mají reference u žáků předchozích ročníků, jaké jsou jejich hodiny. Také ber v potaz, co chceš dál studovat, jestli se Ti to hodí. Já osobně bych brala výtvarku, to je tak trochu moje parketa i když jsem nějaký ten rok hrála na klavír a zpívala ve sboru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]