Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úloha z přijímacích zkoušek 2017

Od: fastus odpovědí: 10 změna:

Ahoj, vůbec si nevím rady s totuto úlohou. Prý je velice lehká, ale já ji nemohu pochopit. Mohl by mi ji prosím vás někdo vysvětlit s postupem?

Výsledky: 6.1 - 72x kč

6.2 - (61x+990) kč

6.3 - 90 m³


 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*

3x
Máte výsledek naprosto správně.
A nemyslete si, že jste pozadu, ty děti, co přijímačky dělaly minulý rok, tenhle příklad celý nenapsaly, nebo si alespoň nebyly jisté správným výsledkem, ani na gymnáziu.
V závorce je výsledek správně, ta vyjadřuje, že platba jednorázová za přípojku a platba za x metrů krychlových za 61 korun patří k sobě.
fastus

To jsem rád, že to slyším. Dost se přijímaček obávám, nejsem si jistý, kolik příkladů/bodů budu muset zhruba mít, abych měl větší šance na přijetí.

vilik*
Pointa je v tom, že praktický příklad ze života děti vašeho věku moc nechápou, i když je lehký.
Platba vody má cenu složenku ze dvou částí.
Město A: platí se jednou ročně 0 a k tomu spotřebovanou vodu za 72. Tedy (72x + 0).
Město B chce jednou ročně 990 a má levnější vodu. Tedy (61x + 990).
Při určitém odběru zaplatí v obou městech stejně, takže výsledkem je rovnice, na každé straně jedno město a hledám X.
fastus

A tak teď tomu už rozumím. Je mi jasné, proč ho někteří nechápou. Jen se bojím, že by mě samotného nenapadlo, že se to dá vypočítat rovnicí, jak jste prosím zjistil, že to tak bude nejlepší to vypočítat touto metodou?

vilik*
Protože je to fakt lehké, nejlepší možnost vyjádřit výsledky pomocí veličiny x a z nich sestavit rovnici o jedné neznámé. Vás prostě mate, že prvni dva příklady nemají za výsledek konkrétní číslo, ale je v něm to x.
A nebojte, příklady budete mít všichni stejné, navíc 2 pokusy. Nedáte jeden, dáte druhý. A kdyby přesto nějaký příklad byl horší a vy ho nespočítal, tak věřte, že hodně ostatních na tom bude dost podobně.
fastus

Dobře, dobře, děkuju mockrát za komentáře, pomohly mi.

 

sebod*

0x

Opravdu velice lehké. Já myslela, že je to příklad tak z páté třídy. Jestli je tohle u přijímaček, tak to naše školství je ještě horší, než jsem si myslela.

Čemu nerozumíš? Podívej se do tabulky a pak odpověz: kolik stojí m3 v městě A? Kolik v B?Pak budeme pokračovat

fastus

Děkuju, tomu ještě rozumím. Ale od té druhé otázky si nejsem jistý, Čtu ten text stále dokola, ale nejsem si přesně jistý, co se po mě vlastně chce. Výsledek u 2. je (61x+990) kč, přitomž nechápu moc proč je to zapsané takto a ještě k tomu v závorce. Kdybych výsledek neznal, asi bych napsal 61 x 990. (x tady myslím jako násobit). Myslete si, jaký je to nesmysl, jenže mně matika prostě nikdy nešla a toto mi nejde do hlavy.

iz*

Tady je x ("iks") neznámá, tedy počet m3), nikoliv násobení "×"

fastus

Aha, už jsem to o něco více pochopil. Takže první a druhou otázku už snad chápu. Jen tu třetí nerozumím, jak se dopočítat k číslu 90.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]