Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Známkování diktátů

Od: mirokad odpovědí: 23 změna:
Dobrý den chtěl bych se zeptat chodím do 8.třídy a na český jazyk máme docela přísnou učitelku a diktáty známkuje takhle
1 chyba-1,2 chyby-2,3 chyby-3,4 chyby-4
a 5 chyb-5.Diktáty píšeme každý měsíc.Zajímalo by mě jestli to je správné známkování.Děkuji za odpověď.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Diktát s jednou chybou máš za jedna? Nějaký volný známkování. To za nás bylo za dvě.

 


1x
Záleží jak je diktát dlouhý, ale zpravidla jsme to měli ještě posunuté, za jednu chybu byla dvojka, dvě chyby trojka...
Ze základky jsem venku 10 let.

 

mytrix*

1x

Je to celkem běžné známkování. Za jednu chybu už jsme ale rozhodně za 1 neměli.

 


1x

V tom případě bych se za 6 chyb vehementně dožadoval šestky. Pětka je nespravedlivá.

 

liska*

0x

Rozhoduje délka diktátu, jak je bohatý na "špeky" a někdy i charakter chyby. Chybějící tečka za větou bude asi menší chyba, než -i/-y. Jednou za měsíc mi příjde málo. To musíš požádat maminku, aby Ti přidala aspoň jeden domácí tréninkový diktát týdně.

mirokad

No je problém v tom že jsem nedoplnil 3 čárky a hned jsem dostal za 3
iz*

Za tři chybějící čárky, které se ti možná jeví jako maličkost, by měla být dostatečná (čtyřka), nikoliv dobrá (trojka).

Porovnej si následující věty → AB říká YZ je chytrý. AB, říká YZ, je chytrý. AB říká, YZ je chytrý. → Vidíš, jak čárky mění smysl/význam druhé a třetí věty? (U první věty není jasné, kdo mluví.)

můj oblíbený příklad: "Moje stará pila leží ve sklepě." X "Moje stará pila, leží ve sklepě."

vilik*
A na význam věty s chybějící čárkou a záměnou i a y je taky jeden příklad.
Zkuste odhalit atraktivitu nově přijímané administrativní síly u pracovního pohovoru, když dostane od bývalého šéfa-dysgrafika hodnocení, které mělo správně znít takto: Kouří, pije.
iz*

A což teprve, kdyby to fodnocení psal dysortografk...

 

No a v čem je problém?

Za 3 chyby byste chtěl dvojku?

 

damandys

0x

U nás na střední písemka v angličtině: třicet slovíček a hodnocení - jedna chyba 2, 2 chyby 3 atd...

 

iz*

0x

Mirku, to se mýlíš, paní učitelka je příliš benevolentní. Jednička by měla být jenom za bezchybný diktát. Za dvě chyby trojka, ...

I podle mne je jeden diktát měsíčně hodně málo.-

 

vilik*

0x
My měli na střední učitelku, co byla schopná vyřešit dostatek známek za čtvrtletí v jediném diktátu.
Za bezchybný diktát byla jedna známka, za chyby bylo možné získat známek víc. Takže ti nejhorší dostali klidně 3 pětky najednou. A to jsme psali jistě častěji než jednou měsíčně.
Ve slohu byla situace podobná. Sloh v pořádku byl za jednu jedničku, ale tu jsem dostal tak jednou nebo dvakrát.
Ostatní slohy byly známkované dvěma známkami, jednou za úpravu a gramatiku a jednou za obsah.
Spotřeba červených tužek u ní musela být enormní.
Stejně jsem schopný napsat v mailu vlastní jméno s malými písmeny a jsem rád, že občas můžu něco vyřešit i telefonicky.

 

krtek66

0x

za 1 chybu ještě 1 je docela slušný...u nás pravidelně od 2.stupně 1 chyba za 2, 2 chyby za 3

 


0x

Za malou chybu minus, za hrubku stupen dolu. Ja vedel muj vysledek vzdy dopredu...

 


0x

"Zajímalo by mě jestli to je správné známkování"
Ne, není to správné známkování. Pravda, už je to dávno, ale za nás byla 1 malá chyba (třeba diakritika, interpunkce...) za 1-, jedna hrubá chyba (například I/Y) za 2, 2 malé chyby za 2, malá + velká za 2- ...atd. Takže diktát za 1 musel být naprosto bez jakékoliv chyby a k získání nedostatečné stačily 4 hrubé chyby (případně 9 malých). Za nedoplněné 3 čárky by tedy bylo 2-.

Diktát, či podobný test minimálně 2x týdně.


doplněno 04.01.18 11:20:

No vida, tak tenhle můj výtvor by byl za 3 . Opravit už to nejde...

u nás taky tak akorát interpunkce se řadila mezi velké chyby.

 

anonym0

0x

Vetsiny z ostatnich se to uz netyka a proto souhlasi s tim, ze je to v poradku, popr. mirne znamkovani. Pokud by ses jich zeptal v dobe, kdy tu skolu navstevovali, urcite by byla odpoved jina.

Za me je to prisne znamkovani.

vilik*
Naopak, většina tady chápe, že když dostane každej samý jedničky, tak naprosto zdegraduje následné další vzdělávání a vejšku budou mít i lidi, co si jí prostě nezaslouží.
Když jsme chodili do školy, mohlo se nám známkování zdát tvrdé, ale přežili jsme to a podle studijních výsledků jsme si našli uplatnění. Ano, našlo se několik blbů, co měli štěstí a pár velmi chytrých, co nedokázali nebo nechtěli svůj potenciál využít, ale jinak to celkem odpovídá.
Jenže je jiná doba. Zrovna dneska jsem četl o tom, kolik chybí pokrývačů a zedníků, zato je mnohem víc architektů. Co na tom, že půlka VŠ má problém s uplatněním.
iz*

Vilíku, už dnes mají VŠ lidé, kteří by dříve stěží odmaturovali. Netýká se to (naštěstí!) ještě všech oborů, ale když vidím, kam to směřuje...

iz*

Mýlíte se, týká se to nás všech.

Nechceme-li být národem hlupáků a národem, který neovládá mateřštinu, záleží-li nám na úrovni vzdělání našich dětí a vnuků, je přísné známkování na místě. Ovšem zde je paní učitelka příliš benevolentní (příliš mírná).

Úroveň vzdělání se hrozně rychle snižuje. To, z čeho jsme kdysi maturovali, dnes stačí ± na bakaláře. Děsí mne představa, kam to ještě zajde...

 

ja*

0x

Hodně záleží na učitelovi, ale my máme podobné. Akorát za jednu chybu (podle závažnosti) máme 1/1-, za dvě 2, za tři 2-, a tak to jde až do 5. Ale vesměs máme to máme jak vy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]