Nejste přihlášen/a.
Ahoj, řeším správnost odpovědi u jedné maturitní otázky z anglického jazyka, na poslech. Jedná se o délku mostu:
The longest covered bridge in the world is (15) _____________ feet long.
Jedná se o to, že délku mostu znám z wikipedie a tam se uvádí délka 1282 feets. V poslechu jsem slyšel 1283 ale napsal jsem udaj o kterem jsem presvedceny, že je faktem, teda 1282. Samo, že otázku mi neuznali, škrtli. Mám šanci u odvolání uspět., se svojí odpovědí?
Měl jsi prokázat shchopnost porozumět mluvenému slovu. Prokázal jsi možná znalost faktů, ale stejně tak i neporozumění zadání. I kdyby ti tam tvrdili, že most má délku 3,5 vakovlka, tak jsi měl napsat co jsi slyšel.
Dneska je to vážně co maturant - to kverulant a maturitu by chtěl každej negr amota
Je i docela běžné, že se v posleších a textech uvádějí nepravdivé informace, i když se častěji sahá k tomu, aby tam byly informace o fiktivních věcech, osobách a událostech (ze zřejmých důvodů). Poslechový nebo čtecí test, který někdo vyplní na základě všeobecných znalostí, přece NENÍ PLATNÝ. Jak má být, když je možné bod získat na základě jiné schopnosti než čtení/poslech?
Toto je základní pravidlo tvorby testu (nepedagogové o tom asi moc netuší) - aby test ověřoval znalost nebo dovednost, kterou ověřit má, nesmí být žák schopen odpověď zjistit/dosadit jiným způsobem.
Ale pokud Vám ještě nikdo během studia AJ neřekl, že se máte v poslechu či čtení odkazovat pouze na informace, které dostáváte, tak je něco někde špatně - ale otázka u maturity to fakt není. Tohle vědí i pátáci, aspoň tedy u mne ve třídě.
Poslechový nebo čtecí test, který někdo vyplní na základě všeobecných znalostí, přece NENÍ PLATNÝ. Jak má být, když je možné bod získat na základě jiné schopnosti než čtení/poslech?
Nejde tu o to, že by někdo udělal test angličtiny na základě všeobecných znalostí (už z toho důvodu, že se tu jedná o takové pikošky, která zná jeden z mnohých). Jde tu o to, že pokud někdo komolí fakta a student není seznámen s tím, že takto může být test konstruován, může to studenta ovlivnit v rozeznávání poslechu a ovlivní to negativně test. To je neoddiskutovatelné. Prostě ano - a) upozorním v zadání testu na to, že mohu slyšet i nepravdy b) otázky jsou konstruovány tak, že odpověď odpovídá realitě c) poslech je fikcí, například pohádka. A, B, C je správně, cokoliv jiného je minimálně diskutabilní.
Hele, jestli víte, jak má ten test být sestaven (a že byl sestaven špatně), tak proč se nás tu ptáte na názor? Mohla jsem si ušetřit čas, během kterého jsem psala svou odpověď. Jsem docela zaneprázdněná, takže by to bodlo.
Nevím páni, mně se tahle věc nezdá tak jasná. Žádná otázka by neměla uvádět jako správnou odpověď nepravdu. Kdo potom zná správnou odpověď, může váhat, zda slyšel správně a musí se rozhodovat mezi napsáním hlouposti a pravdou, kterou zná z hlavy možná 0,01% populace. U těch otázek by mělo být uvedeno, že délky, výšky a hodnoty., prostě odpovědi mohou být fiktivní a nezakládat se na pravdě. Takhle mate člověka nejenom anglická výslovnost ale také nesmyslné odpovědi, což nevidím právě jako fér zadání.
Jasně. A v návodu na mikrovlnku musí být uvedeno, že se v ní nesmí sušit kočky - tak jako v Americe. Je hezký, že máš encyklopedický znalosti, ale špetka selskýho rozumu by neškodila. Co tě vedlo k tomu napsat jiný údaj, než jsi slyšel? Potřeba se vytáhnout? Mimochodem údaj z Wikipedie nemusí být nezbytně ten nejsprávnější.
doplněno 19.05.15 16:03:OK. Rozumím.
Sám píšete, že se jedno o otázku na poslech. Takže poslech a ne zkoušení jestli znáte délku mostu. Kdybyste měl odpovědět na výšku Sněžky, tak by se hádalo několik generací lidí, jak je vysoká, uváděli by různé výšky a pravdu by měli podle sebe všichni.
Něco jiného jsou špeky češtinářů, kteří se škodolibostí dávají diktát s citátem z Babičky Boženy Němcové: "...vrzly jedny, druhé dvéře, babička se objevila na zápraží. V tom samém okamžení zakejhly husy v chlívku, svině zachrochtaly, kráva bučela, kury křídlama zatřepetaly, kočky odkudsi přiběhše otíraly se jí okolo nohou..", kde mnoho žáků slyší zakejhly, ale podle zvyku to považují za slova zakejhaly, nebo ve slově dvéře napíšou dveře a pak se hádají, že to měli dobře, že to Němcová napsala špatně. Ale to není váš případ, vy jste měl napsat to, co vám bylo diktováno. Tečka.
Otázka na poslech = pokud tam bylo 1283 tak jsi měl napsat 1283. S odvoláním neuspěješ, ale můžeš vysvětlit že jsi slyšel 3 ale víš že to ve skutečnosti je 2.
Ale ty otázky - buď by měly být postavené správně podle skutečnosti, nebo nějaké fiktivní které nejdou zaměnit, např. nejdelší most v Kocourkově 1534 feet. Zároveň by to měl být test poslechu, takže by tam nemělo být např. "Výška Everestu je XX metrů" protože tohle by každý měl znát ze zeměpisu = i když nerozumí tak to číslo napíše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.