Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motory - proč turbomychadlo

Od: editt odpovědí: 9 změna:

ahoj mohla bych se zeptat když je u turbo motoru turbomychadlo tak proč se používa u všech naftových a u většiny benzínových motoru jaký to ma jako na to vliv jestli to aut jezdí na naftu nebo na benzín

a pak ještě co je turbo efekt nějak stručně a ne moc odborně jsem holka v devate třídě takže se moc v tomhle nevyznam

děkuju moc za odpověd a ochotu

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bbbb

1x

cs.wikipedia.org/... Hledej šmudlo! Toho šmudlíka neber osobně není to myšleno jako urážka.

editt
Diky ale mě napadlo jít na Wikipedia ale já to nepotřebuju tak odborné já to chtěla tak abych tomu porozuměla a ne nějakýma složitými textama

 

ja1

1x

Aby se zvýšil výkon motoru, musíme zvýšit spalovací tlak ve válci, musíme mu dodat víc paliva. Ale toto palivo mu taky musíme umožnit dokonale spálit. Proto abychom motoru umožnili spálit víc paliva, musíme mu dodat i víc vzduchu. Pokud motor není schopen nasát potřebné množství vzduchu sám, musíme mu je nuceně dodat buďto mechanickým dmychadlem/kompresorem poháněným přímo spal. motorem, nebo turbodmychadlem,kde turbína využívá energie výfukových plynů k pohonu plnící - dmychadlové části. Plnící vzduch se ale stlačením dmychadlem zahřívá, což je nežádoucí, proto se u výkonných motorů mezi dmychadlo a sací potrubí motoru montuje chladič stlačeného vzduchu.

 

stonek*

0x

U dieselova motoru se turbem zlepšuje poměr výkonu a váhy motoru a taky se upravuje nevýhodný průběh točivého momentu. Do současných zážehových motorů je turbo tlačeno potřebou udělat motor malého obsahu s lepší dinamikou a hlavně emisemi.

Turboefekt - výkon narůstá postupně, protože nejdřív se musí výkon vydat aby se torbodmychadlo roztočilo "víc", to vede k nárůstu tlaku v sání a nárůstu výkonu který roztočí dmychadlo "vic" a tak to jde ve smyčce.

 


0x

Stručně pro děvčata řečeno:

Do výfuku odchází splodiny pod dost velkým tlakem a dost horké. Nesou tedy dost energie. Je škoda ji nevyužít. Použije se jí ke stlačování vzduchu na vstupu do motoru. Výfukové splodiny roztáčejí turbínu a ta roztáčí dmychadlo (jsou na jednom hřídeli).

Problém je v tom, že takle jednoduše provedené turbodmychadlo má "turboefekt". Když "přidám plyn" Začne motor produkovat více slodin, tím začne postupně víc roztáčet turbodmychadlo a tím dále stoupá výkon. Tento nárůst se ale může konat v průběhu několika sekund. U závodního vozu, který má využívat plný výkon by to třeba znamenalo přidávat plyn před zatáčkou a doufat, že nárůst výkonu správně načasuji. Protože pustit něco takového na silnici by byl problém, jdou dnešní turbodmychadla různě regulovaná a reagují rychle a nečiní ovládájí motoru obtížnějším.

praivo*

Nádherný příklad prodlevy turba:


Jojo, časy, kdy vyhrávala Michèle Mouton.

praivo*

A Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Ari Vatanen, Henri Toivonen atd. Ale Sabine Schmitz (Frikadelli Racing).

doplněno 02.02.15 21:10:

*Ale Sabine Schmitz (Frikadelli Racing) taky umí

 

jefrey

0x
Jestli nafta nebo benzín je jedno, u obou je to stejný. A pro holku teda:
Z motoru při spálení paliva jdou výfukové plyny. U auta bez turba odejdou výfukem ven, u auta s turbem ještě cestou roztočí turbínku, která je spojená s turbínkou která je v kanálu pro nasávání vzduchu. Roztočením výfukové turbíny se roztočí u turbínka v sání a ta nasávaný vzduch stlačí, tím pádem se ho do prosotu motoru vejde víc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]