Nejste přihlášen/a.
jak vypočítám tyto dva příklady a jim podobné vůbec to nechápu:
( C-2 / C ) - ( C / 2+C ) + ( C+6 / (C na 2) +2C )
( 3X na 2 / X na 2 -2X+1 ) - ( 6 / (X na 2) -1 ) - ( 3X -2 / (X na 2) + 2X +1 )
předem děkuji
3X^2 / (X^2 - 2X+1) - 6 / (X^2 - 1) - (3X - 2) / (X^2 + 2X +1) uz to tak hezky nevychazi:
Spolecny jmenovatel je sice (X^2 - 2X+1).(X^2 + 2X +1) = (X^2 - 1)^2, ale v citateli po odecteni clenu zbyde 3X^4 + 3X^3 + 5X^2 - 7X + 8, coz tim jmenovatelem, ani zadnou jeho casti neni delitelne, takze vysledek zustane nehezkych
(3X^4 + 3X^3 + 5X^2 - 7X + 8) / (X^2 - 1)^2. Podivej se, jestli jsi to zadani dobre opsal, skolni priklady obvykle takhle do prazdna nevychazeji.
omlouvám se spatně sem to sem napsal.
pro ujasněni uvádím co který znak znamená
/ =zlomková čára
4/5= čtyři pětiny
X+2/6 =X+2 šestin
^ = exponent:
2^2 = dva na druhou
[ X^2 ]+6= x na druhou plus šest
jednotlivé zlomky dám do závorek
( C-2/C ) - ( C+2/4 ) = jeden zlomek - druhý
zde nejdříve první příklad znova:
( C-2/C ) - ( C/2+C )+( C+6/ [ C^2 ] + 2C )
potiz je v tom zlomku: X-2/6 je "X minus dve sestiny" anebo "X minus dva, to cele deleno sesti"? priklad mi dava lepsi smysl pri druhem vykladu (jak jsem napsala predtim), ale zavorkova notace je pak nespravne, protoze operace deleni ma ve vsech normalne pouzivanych notacich prednost pred odcitanim. Pri prvnim vykladu je vysledek C - 2/C - 6/[C^2] , coz mi prijde mene "skolske" a proto nepravdepodobne
správně je ta druha možnost mate pravdu ale nevím jak vypočítat společného jmenovatele a jak dojit k výsledku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.