Nejste přihlášen/a.
Zdravím, zaprvé bych podotknul, že můj dotaz nesouvisí se školou a rozhodné to není domácí úkol, ale jiná rubrika s podrubrikou matematika tu není, takže jsem to dal do "Školy".
Mám nějaké hodnoty x a y, a potřeboval bych funkci, která dává přibližně ty hodnoty. Stačí když to bude přibližné a ani nepotřebuji znát jak se k tomu dojde, ale za postup bych byl také vděčný. Díky.
Hodnoty:
y=0,5 pro x=2
y=0,75 pro x=5
y=1 pro x=9
y=2 pro x=19
y=3 pro x=57
asi nerozumim zadani
doplněno 31.03.14 17:46:hhh asi se porad nechytam kam to patri asi uz jsem dlouho ze skoly jestli je to ze skoly... ja bych to napsal takto haha
if(x=2) y=0,5;
if(x=2) y=x/4;
ale vsadim se ze nejde o programovani
function Zmencislo ($x)
{
if ($x == 2) $y = 0,5;
elseif ($x == 5) $y = 0,75;
elseif ($x == 9) $y = 1;
echo $y;
}
a zapis potom Zmencislo(2);?> vrati hodnotu 0,5
Potřeboval bych znát funkci do které když za x dosadím například 2ku, aby y vyšlo 0,5. A aby to stejně platilo pro všechny hodnoty, které jsem vypsal výše.
doplněno 31.03.14 17:51:No, ale 9/4 není 1.
zmizlo to
Zmencislo(2);
doplněno 31.03.14 17:59:pokud to je nejaka rada ktera se porad opakuje po nejakych krocich urco by slo vymyslet nejaky vypocet ktery by sedel priblizne na vsechno podle hodnoty $x
Áno, jde o programování. Dělám v Javě plugin do jedné hry, kde píst vystřeluje určité těleso do vzduchu (kolmo vzhůru) a síla, kterou je to prováděno je určena vektorem. Právě ty hodnoty co jsem vypsal jsem od oka naměřil, že při takové síle to doletí tak vysoko. A hlavně bych potřeboval nějakou dynamickou funkci, ne pomocí podmínek, to než bych zjistil a zapsal všechny možnosti, tak by snad nastal konec Světa.
Jinak řečeno při síle 1 (hodnota zapsaná do vektoru), to vyletělo do výšky přibližně 9 metrů. A já prostě potřebuji funkci, do které když dosadím ten počet metrů, tak mi to "vyplivne" hodnotu co dám do vektoru. Snad jsem to popsal srozumitelně. Předtím to vyznělo spíš jako funkce v programování, ale mě jen šlo o funkci matematickou, kterou už bych ti tam pak zapsal.
doplněno 31.03.14 18:07:*už bych si tam zapsal
no pokud to neni linearni, tak tam bude muset figurovat jeste nejaky koeficient zrychleni a to nevim jestli jsem az takovy matematik haha, ale zkousim to
doplněno 31.03.14 18:22:tak uz to asi mam
No, to je právě to co potřebuji. A dle nových zjištění, ten vektor udává počáteční rychlost, ne sílu, protože na té při vrhu svislém vzhůru nezáleží.
noo takze to nakonec neni zadna sranda cele se mi to rozsypalo hhh, ted jsem zatim tady nabla.cz/...
doplněno 31.03.14 19:06:ono je nekdy rychlejsi vypsat do funkce hotove pole odkrokovane po kouscich, nez hodiny dumat nad slozitym vzorcem
doplněno 31.03.14 19:16:kolik metru a jaky vektor ma maximalni vystrel
To nevím přesně, ale už na 5 to lítá až až. Jenže to se dá zapisovat v desetinných číslech, takže možností je hodně.
doplněno 31.03.14 23:06:Tak jsem zjistil, že gravitační zrychlení v té hře je údajně 18 m/s2 a vzorec na výpočet počáteční rychlosti při vrhu svislém vzhůru je v0 = (2hg)1/2 , tak uvidím jestli z toho dám něco dohromady.
doplněno 31.03.14 23:44:Dořešeno, vyřešeno, přibližně to funguje +- 1 m.
Použil jsem: velocity = (Math.sqrt(2*18*height))/17;
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.