Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zjistit funkci

Od: fatalwir® odpovědí: 8 změna:

Zdravím, zaprvé bych podotknul, že můj dotaz nesouvisí se školou a rozhodné to není domácí úkol, ale jiná rubrika s podrubrikou matematika tu není, takže jsem to dal do "Školy".

Mám nějaké hodnoty x a y, a potřeboval bych funkci, která dává přibližně ty hodnoty. Stačí když to bude přibližné a ani nepotřebuji znát jak se k tomu dojde, ale za postup bych byl také vděčný. Díky.

Hodnoty:

y=0,5 pro x=2

y=0,75 pro x=5

y=1 pro x=9

y=2 pro x=19

y=3 pro x=57

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

joudic*

0x

asi nerozumim zadani

doplněno 31.03.14 17:46:

hhh asi se porad nechytam kam to patri asi uz jsem dlouho ze skoly jestli je to ze skoly... ja bych to napsal takto haha
if(x=2) y=0,5;
if(x=2) y=x/4;

doplněno 31.03.14 17:52:

ale vsadim se ze nejde o programovani
function Zmencislo ($x)
{
if ($x == 2) $y = 0,5;
elseif ($x == 5) $y = 0,75;
elseif ($x == 9) $y = 1;
echo $y;
}

doplněno 31.03.14 17:56:

a zapis potom vrati hodnotu 0,5


Potřeboval bych znát funkci do které když za x dosadím například 2ku, aby y vyšlo 0,5. A aby to stejně platilo pro všechny hodnoty, které jsem vypsal výše.

doplněno 31.03.14 17:51:

No, ale 9/4 není 1.

joudic*

zmizlo to

Zmencislo(2);

doplněno 31.03.14 17:59:

pokud to je nejaka rada ktera se porad opakuje po nejakych krocich urco by slo vymyslet nejaky vypocet ktery by sedel priblizne na vsechno podle hodnoty $x


Áno, jde o programování. Dělám v Javě plugin do jedné hry, kde píst vystřeluje určité těleso do vzduchu (kolmo vzhůru) a síla, kterou je to prováděno je určena vektorem. Právě ty hodnoty co jsem vypsal jsem od oka naměřil, že při takové síle to doletí tak vysoko. A hlavně bych potřeboval nějakou dynamickou funkci, ne pomocí podmínek, to než bych zjistil a zapsal všechny možnosti, tak by snad nastal konec Světa.

Jinak řečeno při síle 1 (hodnota zapsaná do vektoru), to vyletělo do výšky přibližně 9 metrů. A já prostě potřebuji funkci, do které když dosadím ten počet metrů, tak mi to "vyplivne" hodnotu co dám do vektoru. Snad jsem to popsal srozumitelně. Předtím to vyznělo spíš jako funkce v programování, ale mě jen šlo o funkci matematickou, kterou už bych ti tam pak zapsal.

doplněno 31.03.14 18:07:

*už bych si tam zapsal

joudic*

no pokud to neni linearni, tak tam bude muset figurovat jeste nejaky koeficient zrychleni a to nevim jestli jsem az takovy matematik haha, ale zkousim to

doplněno 31.03.14 18:22:

tak uz to asi mam


No, to je právě to co potřebuji. A dle nových zjištění, ten vektor udává počáteční rychlost, ne sílu, protože na té při vrhu svislém vzhůru nezáleží.

joudic*

noo takze to nakonec neni zadna sranda cele se mi to rozsypalo hhh, ted jsem zatim tady nabla.cz/...

doplněno 31.03.14 19:06:

ono je nekdy rychlejsi vypsat do funkce hotove pole odkrokovane po kouscich, nez hodiny dumat nad slozitym vzorcem

doplněno 31.03.14 19:16:

kolik metru a jaky vektor ma maximalni vystrel


To nevím přesně, ale už na 5 to lítá až až. Jenže to se dá zapisovat v desetinných číslech, takže možností je hodně.

doplněno 31.03.14 23:06:

Tak jsem zjistil, že gravitační zrychlení v té hře je údajně 18 m/s2 a vzorec na výpočet počáteční rychlosti při vrhu svislém vzhůru je v0 = (2hg)1/2 , tak uvidím jestli z toho dám něco dohromady.

doplněno 31.03.14 23:44:

Dořešeno, vyřešeno, přibližně to funguje +- 1 m.

Použil jsem: velocity = (Math.sqrt(2*18*height))/17;

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]