Nejste přihlášen/a.
Přišel mi od známé mail FWD. Bylo tam plno mailových adres a pod tím -
This meeage was checked by NOD32 antivirus system. http://www.eset.com
dále tam byly soubory, které jsem neotvírala. Chtěla bych se zeptat, jak tomu mám rozumět? Dá se od ní nějak zakázat příchozí maily? Má jich více, já mám v adresáři pouze jeden. Poraďte někdo, prosím. Děkuji.
Paní Brunecová, to je úplně normální mail, kterého bych se nebála. Já takových mailů dostávám hromadu. Je to tak, že vaše známá, dostala třeba hezké video o které se chce podělit a přeposlala ho vám. Ty adresy, které tam vidíte jsou adresy, kam ten mail ještě poslala od koho jí byl poslán. A ta zpráva v angličtině znamená, že mail zkontroloval antivirový program.
doplněno 23.06.10 21:20:Je pravda, že pokud já dostanu přeposlaný mail s cizími adresami a přeposílám ho dál, tak ty cizí adresy nejdřív smažu. Ale to dělá málokdo.
doplněno 23.06.10 21:22:A ještě doplním, že pokud bych takhle každého kdo mi přepošle mail blokla, tak si nemám za chvíli s kým psát. :D
Jj, hromadné maily...
Informace od antiviru byla od programu, který známá používá, pravděpodobně používá Outlook, či jiného mailového klienta, to není na škodu. Příchozí maily se dají blokovat podre adresy či domény, většinou však na poštovním serveru, nevím, jestli toto umí i Outlook, zatím jsem nad tím nebádal. Používáte Outlook nebo maily čtete na netu po přihlášení na server (jaký)? Jaký máte nainstalovaný antivir?
Mám Poštáka a pouze Avast. Chtělo by to jěště něco dalšího?
doplněno 23.06.10 21:33:Maily čtu na Email seznam. Nechci si s ní už psát.
Na AVAST mám svůj názor, odlišný od některých jiných uživatelů antivirů, sám jsem si zakoupil jiný produkt.
Pošták příliš nevím co je, pokud dobře tuší, tak je to program na Vašem počítači, který Vám oznámí, že na Vašem poštovním serevru máte nové zprávy. Poté se připojíte ke svému poštovnímu serveru na internetu a začnete zprávy číst. Tak nějak?
doplněno 23.06.10 21:40:Dík za doplnění, myslím, že i seznam to umí, někde v nastavení se dají zadat ignorovaní odesilatelé, nebo to bývá nastavení antispamové ochrany, že mailovou adresu do tohoto seznamu zadáte a maily se automaticky přesunují ze složky doručené do složky spam (kde si je případně ještě můžete prohlédnout).
K zabezpečení počítače antivir nestačí...
Musíte nainstalovat antispyware - doporučuji na Windows XP a nižší Spybot Search & Destroy. Návod na používání programu najdete zde → zive.cz/...
Na Windows Vista nebo Windows 7 doporučuji zapnout Windows Defender (je zabudovaný v systému) a doplnit jej pasivní ochranou prográmkem SpywareBlaster. Info o SpywareBlasteroj najdete zde → zive.cz/...
Musíte také nainstalovat firewall. Na Windows Vista, XP a nižší doporučuji Sunbelt Personal Firewall (dříve jmenovaný Kerio Per. Firewall). Návod na instalaci a nastavení firewallu najdete zde → emag.cz/...
Další krok k zabezpečení je PRAVIDELNĚ AKTUALIZOVANÝ SYSTÉM. Aktualizace můžete instalovat buď pomocí služby Automatické aktualizace nebo pomocí systému Microsoft Update → update.microsoft.com/...
doplněno 23.06.10 21:37:Ještě chci dodat: Firewall pro Windows 7 doporučuji Outpost Firewall Free.
No já nevím. Mám placený antivirový program. Aktualizace stahuju automaticky. Spybota nemám,Spyware Blaster, Sunbelt PF taky ne. Každý takový program zpomaluje počítač. Sice ne dramaticky, ale zpomaluje. Nemám žádný problém s počítačem, o antiviru ani nevím, pracuje si sám. Pouze když se podívám do historie, výsledků prověřování, tak vidím kolik virů a trojanů zachytil a odstranil, aniž bych o tom věděla. Promiň Beno.
Mařenko antivirové programy nedoákží nahraditi antispyware a firewall už vůbec ne.
Firewall kontrolujte příchozí a odchozí komunikaci počítače.
Placený antivir je prostě jen antivir
A jestli máte ty smart security, internet securoty a další, tak to rovnou vyhoďtě Buďto to má mizerný antivir nebo firewall, vyjímka je Kaspersky - ten má firewall poměrně dobrý. Ale antispywarovou ochranu to nemá.
Neříkám, aby jste si jako firewall zvolili Sunbelta a antipsyware Sunbelta.
Existuje celá řada kvalitních firewallů - například Comodo Firewall, Ashampoo Firewall, Lavasoft Personal Firewall, Online Armor a další, stejně jako antispywarů - například Spyware Doctor, Lavasoft Ad-Aware, SpySweeper, AVG Antispyware a další.
Mařenko, za příspěvky do této diskuse Vám dávám bodíka. Já jsem investoval do koupě antiviráku, který někteří jedinci označují jako vir, ale jsem navýsost spokojen. Tento program si žije sám svým životem, párkrát denně mi malým okýnkem sdělí, že stahuje aktualizaci, jednou denně mi prověří počítač. Počítač mi prověřuje vlastně naprosto zbytečně, protože mi do něj žádnou havět nepustí ani z mejlu, ani z diskety (hmm, vlastně CD), ani když courám po lechtivých či ještě lechtivějších webových stránkách!
Ale,každý může jít jinou cestou, každý může mít jiný názor, a každý může být spokojený s něčím jiným!
doplněno 23.06.10 22:42:Upřesním ještě dvě věci:
- Mařenko, po opětovném přečtení Vašich názorů jsem dal bodíky dva.
- Moje koupená licence na antivirák v sobě samozřejmě zahrnuje i firewall a ostatní ochrany...
Mařenko i já souhlasím . mám Eset Smart Security a přestože vím, že firewall není z nejlepších, přestože jsem na netu prakticky celý den a nevyhýbám se žádným stránkám, přestože mám tolik haněnou Vistu, tak jsem neměla v PC šmejda několik let a nemám s PC nejmenší problémy. Nebudu vyhazovat ESS jen proto, že se to či ono píše, když s ním mám zcela jinou zkušenost. Proto nesouhlasím s názorem - vyhoďte všechny Security a dejte si to či ono.
Každý z nás radí programy, které má odzkoušené, stejně tak tedy i bena, ale s jeho kontrolou hijackthis prakticky na všechno, s tím už je přinejmenším úsměvný, když tohle radí např. i na rozšířený hlavní panel apod.
doplněno 23.06.10 22:56:Ještě musím doplnit jedno, Windows Defender je, podle mých zkušeností, program zcela k ničemu, nikdy mi nezachytil vůbec nic, neupozorní ani na tracking cookies, zatímco ESS, Spybot nebo i Malware, IOBit a jiné ano. U mne je vypnutý několik let a nijak ho nepostrádám
Pane Beno, dnes pravděpodobně (až určitě) o počítačích a o SW víte více než já, časy, kdy jsem se tím úspěšně živil, jsou pryč. Možná i proto jsem se zpět přiblížil běžným slovním termínům, které přesně významově neodpovídají pojmenování. Dnes pod pojmem ANTIVIR většina uživatelů chápe rezidentní program, který ochrání proti virům, trojanům, který kontroluje poštu příchozí a podepisuje poštu odchozí, a zároveň hledajá špióny a blokuje cizí přístup do počítadla. Pokud je tento "antivir" dobrý, zahrnuje v sobě všechny tyto ochrany, a není to pouze debilní vyhledávač virů. Je to komplexní ochrana počítače, i když tomu říkáme "jen" antivirák. Běžný uživatel neví, co všechno ten komplexní program umí odfiltrovat, zablokovat, vyléčit a zachránit. Pro běžného uživatele je důležité, aby ten jeho "antivir" fungoval tak, aby mu nic neškodilo v počítači.
Chápeme se?
Tak se třeba podívejme na NOD32 nebo avast! a podobné - antivir je to velmi kvalitní, říká, že nabízí antispyware ochranu, ALE ta antispyware ochrana tam stojí za prd. Proto je lepší nainstalovat kvalitní antispyware (vtěšině uživatelům doporučuji Spybot - je jednoduchý, ale kvalitní), který má spoustu nástrojů.
Nu, zkuste stáhnout takový prográmek, jmenuje se PC Security TEST 2009 a zkuste si otestovat počítač.
Když nemáte na počítači klasický antispyware (Windows Defdnder, Spybot, ...), tak tam budete mít nejvýš 25%, možná se dostanete i na 0.
Pochopte, že sebelepší antivir antispyware prostě nenahradí.
Například Windows Defender, Spybot hlídají prohlížeče před únosy - tj. změna domovské stránky, přidání nějakého zásuvného modulu do prohlížeče a další věci. To avast!, AVG, NOD32 a další antiviry neumí.
(správně nastavený a kvalitní) Firewall - ten je velmi důležitý. Jestli mi někdo chce říct, že klasický antivirový program (ne ty smart, internet a další security) dokáže nahradit firewall, tak tady nemá co dělat. Někteří lidé si myslí, že zabudovaný firewall ve WinXP/Vista stačí. Dámy a pánové, to bych ani jako firewall neoznačoval, spíš bych to označil za pokus vytvořit firewall.
A k těm komplexním balíčkům (ESET Smart Security, AVG Internet Security, avast! Internet Security a další). Všechny z jmenovaných mají kvalitní antivir. Ale co se týče firewallu - bída, opravdu bída. Některé společnosti, které se zabývaly vývojem antispywarů (například Lavasoft, který vyvíjí kvalitní antispyware Ad Aware), tak začaly už s vývojem antiviru. Přidávají to do antispywaru. některé si už troufly i na ty všelijaké internet a total a smart security. Některé společnosti (jako například Comodo), které vyvíjely a vyvíjí firewally, už také si troufly na ty internet a další security.
Bohužel mě, mrzí jedna věc - lidé stále věří jejich reklamám, že budou 100% chráněni. Vždyt je to takový nesmysl. Sebelepší zabezpečení počítače nenahradí zdravý rozum. Také nevěřte tomu, protože když se podíváte na test firewallů, tak zjistíte, že například AVG Internet Security v testu firewallů dopadl nejhůře stejně jako Panda Internet Security s výsledkem 2%. Nejlepší z internet security bylo Comodo Internet Security. To je společnost, která už nějaký ten pátek vyvíjí kvalitní firewally. Ale když bychom se podívali na výsledky antiviru, tak to je slabé... Pak lze velmi pochválit Kaspesky Internet Security - 82% a to je prosím společnost, která nějaký ten pátek vyvíjí antiviry. Některé ty internet security mají třeba antivir vlastní, ale firewall nebo antispyware od někoho jiného. Ale většinou je to stejně bída...
Když se podváme na kvalitní firewall, například na Comdodo, tak zjistíme, že má 100% - 100% útoků v leboratoři dokázal zastavit nebo zneutralizovat. Nebo na Outpost - 72% - to jsou velmi krásné výsledky.
A takový mýtus, že když tam máte antivir, firewall, antispyware, že výkon počítače se snižuje a když si tam plácnu to všelijaké internet security, že to bude žrát míň - to je nesmysl. Možná že o něco malinko bude výkon vyšší, ale přeci když to tam má antivir, firewall a někdy i antispam, tak prostě ty jednotlivé moduly ten výkon žerou. A prakticky stejně, u některých víc, u některých míň.
A takový mýtus - mám antivir, to stačí je nesmysl. Alespoň ještě Firewall je třeba a dobré je tam mít i antispyware. Antispam většinou poskytovatelé emailových schránek (Hotmail, Seznam, ...) nebo poštovní programy (Microsoft Outlook 2003 a vyšší, Windows Live Mail, ...) mají.
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam
Tak nejdříve.. chci poděkovat všem, kteří se mnou souhlasí, já už si pak připadala jako blbec Sandokan to řekl do extrému, ale mluvil mi z duše. Navštěvuji hodně nebezpečné stránky (občas), mám internet banku, hraji online hry, atd. Nikdy žádný problém. Ale taky než naistaluji jakýkoliv program, pročtu si milion recenzí, diskuzí, jsem opatrná. Teď, ale, Hope, jsi trefil hřebíček na hlavičku. Ano, asi špatně nazývám to co mám, antivirem. Mám to, co píšeš, komplexní ochranu. Kolikrát mi i leze na nervy, když mi vyhodí něco, o čem jsem přesvědčená, že je to "čisté", ale už se mi stalo, že když jsem si stála za svém a obnovila soubor, tak se druhý den, po prověřování ukázal v karanténě trojan.
Bena může mít pravdu, každý jsme zvyklý pracovat s PC jinak, ale musí si uvědomit, že nezná třeba u paní Brunecové její PC, její znalosti s PC a napíše jí, at si nainstaluje hromadu programů. Já si hned vzpomněla na chudáka Luise, jak byl neštastný ze špatného nastavení programu, s kterým si potom nevěděl rady.
Manžel to okomentoval jednoduše. Kup si auto po součástkách a dej ho dohromady, nebo si kup auto celé. Můžeš mít lepší motor, lepší převodovku a já nevím co, než je v novém autě, které vyjelo z výroby tak jak je, ale pokud se v tom nevyznáš, nikdy to nedáš dohromady tak, aby to bylo dokonalé.
doplněno 24.06.10 08:06:No tak třeba na spam si nemůžu vynachválit .gmail.
Nechci se k tomu už moc vyjadřovat, ale přece jen aspoň pár řádků. Na počítači začátečník nejsem, aspoˇsimyslím, že už jsem se na PC dost naučila.
Bena to jistě myslí dobře, ale být v situaci naprostého začátečníka a vybafnout na mne kopy programů, budu na tom asi jako Luis s firewallem, který stejně nedokázal nastavit tak, aby plnil svoji úlohu
Vyzkoušela jsem spoustu programů vč. Kasperského, Outposta, Terminatora, ad aware...postupem času jsem zjistila, že je zbytečné mít v PC tolik programů. Např. se Spyware Terminator jsem byla moc spokojená, bohužel na 64 bit verzi nefunguje rezidentní štít nebo aspoň nefungoval v době, kdy jsem to zkoušela.
Eseta mám v PC několik let, nemám problém ani se spamem, spyware, malware, viry ani s přístupem a brouzdáním po netu. Ad aware mi za asi 2 roky našel jen tracking cookies, které mi najde i ESS. Co se týká spamu, z mých zkušeností detekuje ESS dobře, pokud neví zeptá se a je na uživateli, jestli označit jako spam nebo nikoliv, podobně dobře mi také funguje gmail.
Za zhruba 5 let používání Eseta mi našel jednhoho trojana a jednou nebo 2x označil dobrý soubor za infekci
Preventivně kontroluji asi 2x v měsíci PC Spybotem a MalwareBytes, jejich výsledky detekce jsou stejné jako u ESS
Nic horšího, jak píši, jsem v počítači díky ESS nikdy neměla, jsem s ním naprosto spokojená a měnit ho nehodlám.
Souhlasím - kdo chce kam, pomozme mu tam - jsem přesně tam, kde být chci.
A jen mimochodem, doporučit naprostému laikovi firewall jako tehdy luisovi, to je horší, jak nechat mu systémový, který pro jeho činnost i znalosti byl dostačující.. A o Defenderovi jsem psala, ze všech zde uváděných programů podle mne nejhorší
Přída Lujs - to byl první přípda, který i přes návod firewall nedokázal nastivat. Okolo 30-40 lidí (nejen z Poraďte.cz) před ním Sunbelt Personal Firewall zvlálo nastavit na jedničku a asi 5,6 lidí Outpost Firewall, také na jedničku. Lujs byl první, co to nedoákal nastavit, ale ten měl počítač zralý na kompletní přeinstalaci. Spybota instalovalo na počítač přes 50 lidí (nejen z Poraďte.cz) a bez problémů. Windows Defender nastavovalo okolo 10 lidí. Všichni to zvládli na jedničku.
Já si myslím, že paní Brunecova by to zvládla.
K Mařence a jejím autu - auto není software Příklad z auta by odpovídal sestavování počítače.
A ještě k té podivné figurce s inteligencí hodnoty průměrné pokojové teploty - ta doufám, že se tu už neukáže. Jeho cenné rřeči si může nechat pro sebe. To bude stejné jako jakýsi re, který napsal že když má někdo pokažený počítač, at si koupí nový. Taková stvoření tu nemají co pohledávati...
Sorry Bena, ale přijde mi, že jen ty máš ve všem pravdu a ostatní by zde ani nemuseli radit, že jenom programy tebou doporučené jsou to pravé ořechové, i když zkušenosti jiných s programy tebou zamítnutnutými, jsou zcela opačné.
A nakonec mne dostala tvoje poznámka:
A ještě k té podivné figurce s inteligencí hodnoty průměrné pokojové teploty - ta doufám, že se tu už neukáže. Jeho cenné rřeči si může nechat pro sebe.
Myslím, že má každý právo sem napsat, nejenom ty, nevím jakým právem píšeš, aby si někdo nechal svoje rady pro sebe, myslím, že z tvých sáhoslouhých referátů už má dost lidí kopřivku, protože se stále opakuješ a také ti nikdo nic podobného nepíše
Já nikomu nic nevnucuji, jen doporučuji. Komu se nelíbí, tak a´t tak nekon, to je jednoduché.
Když někdo chce používat něco jiného, at používá. Mě je to absolutně jedno.
K té poznámce - no tak, když si tohle někdo dovolí říct o mě a ještě tady plácat takové řeči (Samozrejme, na jeden PC si daj 8 antivirov, 4 antitrojany, 5 antispamy, 9 antimalwarov, 67 firewallov a 140 ďalších blbostí a potom sa čuduj, že PC nevládze utiahnut sám seba. Za posledné 3 dni som si všimol zopár tvojich "fundovaných" rád v niekoľkých príspevkoch. Bolo by asi lepšie, keby si radil menej. ), tak to je pomalu na léčení. Ten "člověk" ani neví co psal. Vypíše tady seznam kdejakých anti- a toho všeho a pak tu dá slovo antimalware. Malware je přeci jednotné označení pro viry, červy, trojany, spyware, rootkity, adaware a další škůdce. To rovnou mohl napsat antimalware a firewally...
To: Bena®
Samozrejme, na jeden PC si daj 8 antivirov, 4 antitrojany, 5 antispamy, 9 antimalwarov, 67 firewallov a 140 ďalších blbostí a potom sa čuduj, že PC nevládze utiahnut sám seba. Za posledné 3 dni som si všimol zopár tvojich "fundovaných" rád v niekoľkých príspevkoch. Bolo by asi lepšie, keby si radil menej.
Vážený, na jdnom systému lze provozovat pouze 1 aktivní antivir, antispyware, firewall. Pokud bude 2 a více, mohou se prát a počítač bude prakticky nechráněn.
Takže příště si pořádně přečtěte, co píšu.
Nechci se Vás dotknout, ale hádám, že Vaše inteligence odpovídá hodnotě průměrné pokojové teplotě.
Sandokane, zaregistruj se, Tvoje odpověď v sobě měla velkej kus pravdy, rád bych Tě obodoval, bohužel nemužu!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.