Nejste přihlášen/a.
V současnosti používám MS Office 2010 který už ale není Microsoftem podporovaný. Budu mít nový počítač na který bych chtěl nainstalovat některou asi nejnovější verzi MS Office, ale nevím která to je a nebo jakou vybrat když těch různých verzí je více. Chci to pro běžné domácí použití. Dívam se na Aukro kde jsou nabízené různé verze se zasláním aktivačního klíče e-mailem. Je to tam za docela více nebo méně dobré ceny, ale je otázkou jestli je to vše legální a po celou dobu používání to bude funkční. Na toto téma jsou v internetu rúzné rozdílné názory a diskuze. Nerad bych naletěl na něco co nebude zcela v pořádku a MS Office mi nebude fungovat tak jak by měl nebo s časem přestane fungovat úplně. Jsou poskytované na takové MS Office např. z Aukra aktualizace? Máte s tím někdo nějaké konkrétní zkušenosti a jaké? Kde jinam než na Aukro by se ještě dalo koupit aktivační klíč pro MS Office. Kterou z těch spousty nabídek MS Office by jste mi mohli doporučit, pokud možno za co nejnižší cenu?
Vím o Libre Office, ale já bych i přes to rád osvědčený MS Office na který jsem, už zvyknutý. Navíc za ty ceny za které se dá koupit aktivační klíč na ten MS Office asi nemá příliš význam uvažovat jestli něco jiného zdarma nebo MS Office za nějakou nízkou přijatelnou cenu.
Súhlasím s prehchodcom "juraja", kto pozná trochu hlbšie
Mrkvosoft, vie o čom hovorím...
Chce to trošku študovania, "zmena výhybky",
a s Libre Office, určite budete spokojný...
Platit za software pro nekomerční použití je dnes už dost divné, protože existují alternativy zdarma.
Když řeknete A, je dobré říct i B. Těch 2699 není konečná cena, ale cena za rok. "Trvalá" licence je za 4099 Kč a je hódně oholená.
A pokud se v poslední době nic dramaticky nezměnilo, je kompatibilita Libre Office a MS Office problematická. Word celkem OK, Excel je na tom hůř, PowerPoint hrůza a o u Accessu byla pomtatibilita na bodu mrazu. Píšu pokud se něco dramaticky nezměnilo. Za Covidu jsem byl učitelstvem zdejší ZŠ demokraticky donucen koupit dcerám licenci MS Office, protože "úkoly můžete dělat v LibreOffice, ale já ho nemám (IT pracovník), takže odevzdejte ve formátu Powerpointu. Že to při konverzi neuloží změny? Váš problém, píšu za 5.
Tak pravda, pokud to má jako psací stroj a kalkulačku, s výstupem na papír, je to jedno. Pokud si vede domácí účetnictví v excelu, asi OK, ale jestli má evidovanou sbírku čehokoliv v Accessu, bude s LibreOffice dost nahranej. Nehledám problémy, jen upozorňuju na možná rizika. Lepší vědět o problému dřív, než nastane .
@vibe2: Ano, ale převést dsatabázi z Accessu do Base jaksi není záležitost jednoho poklikání. Chvíli jsem to kdysi (cca 10 let zpět) zkoušel a vypadalo to, že převedu data a relace budu muset nastavit znovu. Tedy kompatibilita 0.
A znovu: Neříkám, že LIbre Office není ta správná volba, jen upozorňuju, kde jsem narazil a že to není náhrada 1:1. Stejně jako upozorňuju, že MS Office je za ty peníze předražený. Tazatel necht si vybere.
@amper dnes 17:02
Je to vždy k úvaze. Pokud má tazatel / ka spolupracovat s dokumenty Office a má spolupracovníky, kteří používají tento produkt, případně posílají v něm svůj díl práce, pak zůstat na MS Office (ostatně i to umí ukládat texty do formátu ODT).
Pokud je nezávislá, stačí Libre Office.
Je to stejné jako v CADU - formát DWG je proprietární Autodesk a různé ne-Audodesk náhrady nebývají kompatibilní.
---
Ano - LO Base je databáze, ale jiná než Access ...
@tj:
Školy u toho dnes nezůstávají "ze zvyku", ale proto, že jim MS nabízí komplexní řešení, které nikdo jiný nabídnout nemůže.
Když škola nakoupí licence M 365 (samozřejmě včetně Office) pro učitele, získá tím také:
plnohodnotné licence pro všechny žáky
kompletní vyřešení e-mailů
cloudová úložiště
prostor pro on-line výuku a sdílení (Teams, Shareponit...) a další
Na počítačích s Windows je to za necelé dvě stovky měsíčně za učitele nejvýhodnější řešení.
@vibe2:
Samozřejmě se tím škola kompletně upíše ďáblovi z Redmondu. Ale alternativní řešení není. Windows mít musí, protože na nich jedou některé povinné aplikace od státu. A patlat zbytek z open SW znamená mít nespolehlivý slepenec, který vyžaduje neustálé ladění, opravy a další zásahy. O to komplikovanější, že počítače musí být ve školním prostředí absolutně blbuvzdorné, zabezpečené proti napadení, použitelné pro spoustu uživatelů a pokud možno bezúdržbové.
juraja: Dalo se předpokládat, že se mne tu budou někteří snažít přesvědčit abych místo MS Office si pořídil něco jiného např. Libre Office a to ještě s velkou dávkou ironie. Já jsem se ale nedotazoval na to co použít místo MS Office. Nechci mít něco co asi není úplně 100% kompatibilní s MS Office a to i přes to, že je to zcela zdarma.
Školu už mám hodně dávno za sebou a tak pro školní účely ten MS Office nepotřebuji. Občas ale vyplňují některé formuláře pro úřady které bývají i ve Wordu. Z toho MS Office potřebují hlavně Word a Excel, ale i to ostatní bych možná občas i využil když už je to součástí toho MS Office.
Mne zajímá především jakou verzi toho MS Office vybrat protože je jich více různých a já se v tom až tolik nevyznám. Nechtěl bych pořizovat nějakou starší verzi, ale asi něco nejnovějšího.
Ale já vám nic nevnucuji, jen sem upozornil že je zde i konkurenční program a zdarma.
No a když už jsme u těch úřadu, taky komunikuji a posílám různé wordy a excely, (třeba muj šéf a nadřízení mají Macbooky a Iphone) no a světe divse, vše funguje. Vše otevřou co jím v LO posílám.
Jinak nic školního jsem vám nedoporučoval, čtěte prosím vlákno tak jak jde. Jen vtom děláte zmatek a reagujente na něco jiného
No a když už jsme u toho Aukra.
Koukněte co vlastně kupujete:
1x Klíč pro Microsoft Office 2024 Professional Plus
1x Klíč pro Microsoft Visio 2024 Professional
1x Klíč pro Microsoft Project 2024 Professional
Návody & odkazy ke stažení
@pr:
Soubory všech současných verzí Office spolehlivě otevřou programy Office od verze 2007. Novinky z novějších verzí (například nové efekty v PowerPointu) v těch starších samozřejmě fungovat nebudou.
Bez problémů se dá použít i Office 2003, ale musíte mít doinstalovaný FileFormatConverters (dostupný zdarma).
Já osobně nedám na Word 2003 dopustit, používám ho dosud, i když paralelně mám nainstalovaný i Word 365.
juraja: Nevnucuješ ale snažíš se mne dost intenzivně přesvědčít abych místo MS Office použil tebou vychvalovaný Libre Office. Připadá mi to tak jako by jsi byl nějakým placeným agentem a propagátorem Libre Office. Já proti Libre Office nic nemám a klidně si ho jako alternativní program na vyzkoušení a občasné použití možná nainstaluji, ale jako hlavní "kancelářský" program bych přes to rád měl asi nejvíce používaný a rozšířený MS Office.
Pokud jde o to Aukro tak co je na tom špatného a nedobrého, že se s tím MS Office kupuje to všechno co jsi vypsal? Ono se to nekupuje každá součást toho MS Office zvlášt, ale společně jako jeden celek za jednu cenu. Alespoň tak to chápu já.
>>zároveň se škola uzavře do systému Microsoft
Nevím, jak se to dělá dneska, v dávných dobách jsem slyšel o škole, která se takto upsala ďáblu a měla ve smlouvě, že nesmí učit o jiných systémech, než těch mrkvosoftích. To mi přijde trochu neslučitelné s povahou školy jako takové (zamlčet studentům část světa).
Já teda nevím, já používám LO posledních >10 let. V roce 12 jsem váhal, jestli na nový počítač pořizovat ms office, a nepořídil jsem je dodnes a žiju. I na počítačích, kde mám ms jsem zjistil, že LO je na vytváření dokumentů lepší a vše nové vytvářím v něm. Kompatibilita ms<>LO neni stoprocentní, to je normálka. Ono ani ms<>ms neni úplně ideální. Mord a Excel jsou na tom ještě docela dobře. Powerpoint je na tom trochu hůř. Ostatní součásti neznám, databáze jsem v ms nikdy nedělal, na to jsem neměl nástroje a Lo base normálně načítá databázi jak z K602 tak z excelu (kdy tabulku interpretuje jako databázi). Jak říkám, nejdřív bych to vyzkoušel, pak se třeba ukáže, že office od ms ani možná neni potřeba (byt myslím, že je dobré aspoň na jednom stroji ho mít právě poud by se dostavily nějaké problémy se čtením dokumentů z těchto programů).
@mll:
Doložku o výuce výhradně MS produktů mohl zavřít někdo, kdo měl produkty MS nějak extrémně výhodné, například zdarma. Dnes školy k ničemu podobnému nuceny nejsou.
Ano, před lety existovala iniciativa požadující, aby MŠMT zastřešilo vývoj kompletně bezplatného řešení pro školy - propojený Linux, OpenOffice, Gimp, Inkscape ap v nějaké uživatelsky velmi přívětivé podobě. Včetně typicky školských aplikací jako je elektronická matrika, žákovská knížka a další nutné aplikace. Dokone se našla skupina školních ajtáků ochotných na tom pracovat zdarma.
Ministerstvo s leností jemu vlastní odpovědělo "NE". Hlavním "argumentem" bylo, že nechtějí školy připravit o možnost využívat výhody placených programů. Takže si školy pořád všechno musí objednávat a platit individuálně, díky čemuž se například úspěšně živí řada provozovatelů školních informačníchj systémů (Bakaláři, Škola OnLIne, Edupage ap.)
MS Office z Aukra mám již přes 10 let. Absolutně bez problémů.Vše je legální. O aktualizace nemám zájem, nepotřebuji je, jejich změny pouze dělají problémy. Nemohu se v tom potom orientovat. Pro MS Office nebrat aktualizace.
MS Office z Aukra jsou levné a je zbytečné platit předražené. Složitý je jen postup instalace. Většinou dá prodejce návod nebo video. Dokonce mi to prodejce nainstaloval na dálku. Jsem velmi spokojen.
Je potřeba si potom zazálohovat instalační kódy v případě poruchy počítače někam jinam.
O té legálnosti MS Office z Aukra a jiných podobných stránek za levné peníze mají různí lidí různé názory. Pokud se to ale běžně prodává a lidém to bez problémů funguje a Microsoft který o tom určitě bude vědět nic proti tomu nedělá nebo to toleruje tak to asi zcela nelegální nebude. O tom by se dalo hodně diskutovat a bylo by to asi i na jinou samostatnou diskuzi, ale o to mi až tolik nejde.
Píšeš, že o aktualizace nemáš zájem. Předpokládám ale, že ty MS Office z Aukra snad nemají blokované aktualizace a je to možné aktualizovat dokud Microsoft na to nějaké aktualizace bude poskytovat.
Jak to myslíš s tím složitým postupem instalace a s těmi instalačními kódy? To je ta instalace nějaká jiná než u MS Office koupeného za několik tisíc Kč a nestačí v průběhu instalace nebo po nainstalování někde vložít aktivační klíč a tím to aktivovat?
Souhlasím, že je zbytečné platit za předražené MS Office když z Aukra je to možné mít za mnohem levnější cenu nebo téměř zdarma např. odtud.
Řeknu vám to asi takhle.
No poradna mně asi nebude mít ráda
Proč kupovat něco za cca..500kč, když na internetu máte ten aktivační klič (soubor) zadarmo?
Tak samo jsem z aukra kupoval aktivaci Win.7 za cca..150kč a nakonec zjistil, že to samé nabízí různá fóra zadarmo, (hlavní je se napakovat).
juraja: "Proč kupovat něco za cca..500kč, když na internetu máte ten aktivační klič (soubor) zadarmo?" Proč za 500 Kč když ten MS Office múžu mít tak jak jsem odkazoval např. odtud za asi 1 Kč což je téměř zdarma? Kde konkrétně (odkaz) na internetu se dá najít ten aktivační klíč? Předpokládám, že to mi ale asi nebudeš ochoten prozradit a nebo odpovíš nekonkrétně tvým oblíbeným ironickým stylem. Já jsem to nejlevněji našel na Aukro za 1 Kč.
Máte to na oficiálních stránkách: microsoft.com/...
Nejnovější Office je Office pro domácnosti 2024 za 4 099,00 Kč. Podrobnosti: microsoft.com/...
Je to trvalá licence. Obsahuje programy jen Word, Excel, PowerPoint a OneNote. (Většině lidí to stačí, Outlook i OneNote se dají nainstalovat zdarma z MS obchodu apps.microsoft.com/...
Když Microsoft vydá novou verzi Office, tu budete muset zase koupit znova.
Druhá verze je předplatné (měsíční nebo roční) Microsoft 365 microsoft.com/...
Jsou tam všechny programy a uživatel bude mít pořád nejnovější verzi. Ale přijde mi drahé platit každý rok 2700 Kč.
Jsou i další prodejci oficiálních licencí jako Alza, Mironet ap. a další. Ty levnější licence nevím, většinou fungují a problém s aktualizacemi není. Jak je ale získávají, to je možná pochybné. Ještě pak přeprodávají již jednou použité licence levněji, což je možné dle EU. Ale v tom už se moc také nevyznám.
V podstatě všechny zmíněné varianty - aukro, allegro, různé weby přeprodejů - jsou funkční. Pokud nejsou, chyba je převážně na straně aktivátora-zadavatele, který nedodrží postup.
Nicméně ono to v některých očích není legální způsob, byt na tuto činnost jsou legální živnosti a lidé z těch příjmů platí daně.
Pokud opravdu potřebujete MS Office a hnusí se vám licence za 39,-Kč "doživotní", pak se můžete domluvit s některým ze studentů a v počítači si instalovat studentskou licenci "zdarma" pod přihlášením nějakého žáka, studenta.
Student, který by poskytl údaje ke své licenci, by byl poněkud hloupý. Protože by zároveň poskytl přístup ke svému cloudovému úložišti (OneDrive), svým Teams a dalším soukromým aktivitám (Outlook ap.).
Navíc by museli mít společný mobil nebo alespoň mailovou adresu pro reset hesla či občasné potvrzení platnosti licence.
Studentské licence navíc platí jen po dobu studia, pak se odeberou.
Mluvím o současně platném stavu, kdy škola poskytuje žákům a studentům licenci zdarma na základě svého předplatného licencí na měsíc či rok (už to nejsou licence "na doživotí").
Tak vidím, že zde mi asi bohužel nikdo nebude ochoten poradit kterou verzi MS Office nejlépe vybrat nebo která je ta nejnovější.
Znovu sem zkopíruji svoji odpověď z jiného místa:
Soubory všech současných verzí Office spolehlivě otevřou programy Office od verze 2007. Novinky z novějších verzí (například nové efekty v PowerPointu) v těch starších samozřejmě fungovat nebudou.
Bez problémů se dá použít i Office 2003, ale musíte mít doinstalovaný FileFormatConverters (dostupný zdarma).
Máte-li Office 2010, bohatě vám stačí i pro soubory z posledních verzí (Office 2024 a vždy aktuální Office 365).
Předně si položte otázku, jestli potřebujete office od m$. Jestli nebude stačit Libre office. Novější verze mso jsou snad už jen na dobu orčitou, nedostanete trvalou licenci, ale jen předplatné na zaplacenou dobu.
Já teda skončil u office 2003. Novější neznám. Ve srovnání s nima (a s 2010 co má kolega) pracujou libre office lépe. Ale asi záleží jak na co. Nicméně poslední, co jsem v LO dělal, tak to začlo pošahanou šablonou, která se v m$ totálně rozsypala, přestože měla být pro ms (přípona docx). Pak následovaly obrázky a rovnice. Prostě se zdálo, že je lepší dokument udržovat jako odt a do doc ho převést jen pro kolegy, kteří mají jen ms. Třešnčkou na dortu byl převod do pdf, který jde z LO udělat přímo (z novějších ms možná taky, ale 2003 měly tuhle funkci takovou experimentální a nefungovala).
Jinak libre office normálně spolupracuje s mathtypem i visiem, skoro mi přišlo že lépe než ms.
Na domácí použití musí LO stačit. Takže bych zkusil pro začátek nainstalovat jej (je zadarmo a česky). A pokud by se časem ukázalo, že nestačí, tak se licence na mso snad dá dokoupit kdykoliv. Neni to jako windows, který se smí koupit jen s novým počítačem (k nenovému jsou jen předražené tzv. legalizační sady, takže přechod z např. linuxu na windows neni tak snadný, pokud by už někdo nebyl v linuxu spokojený).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.