Nejste přihlášen/a.
dobrý den,
dostal jsem zaplacený počítač, ale nikdo si ho z náší rodiny neobjednal. může se společnost vymáhat peněz i když nám kurýr řekl že to je zaplacené a stačí jen podepsat?
Je to jasný podvod...
Z vaší strany .. ze strany dopravce se jedná o omyl. Je to samozřejmě soudně vymahatelné a s ohledem na hodnotu zboží lze i přemýšlet o vězení.
Tedy pokud nezačnete komunikovat s odesílatelem a nevyřešíte vratku nebo předání skutečnému vlastníkovi.
@Jmlc>> Myslím, že nemáme dostatek informací k tomu, abychom jednání tazatele mohli vyhodnotit jako podvod.
Stejně jako se mohl zmýlit přepravce, se mohl zmýlit i příjemce (o tom, že si PC neobjednal nikdo z rodiny, se mohl dozvědět až po převzetí PC).
Souhlasím s návrhem začít komunikovat s odesilatelem a domluvit se s ním o způsobu vrácení. Podle mne by vrácení mělo proběhnout na náklady odesilatele nebo přepravce.
A já se s ním setkal několikrát. Kurýr zazvonil, že má balík. Tak jsem ho převzal. Byl pro syna.
Co je divné, že si tazatel nezkontroloval jméno adresáta na balíku. Jediná omluva pro něj by byla, že se adresát jmenoval stejně jako on, nebo některý člen rodiny.
Pokud převzal a podepsal balík pro někoho jiného, je to podvod, a měl by ho vrátit, nebo doručit adresátovi.
Po diskuzi v práci opravuji: Měl by ho prokazatelně, tedy poštou, na adresu odesilatele vrátit. Při doručení adresátovi na vlastní pěst, by dodatečně mohl mít problémy s dokazováním doručení.
Co vám řekl nějaký kurýr nemá moc právní váhu. Neměl jste to přijímat. Teď jen doufejte, že se jedná o omyl a že to zúčastněné strany "pochopí" a nebudete z toho mít nějaký trestně právní postih. Pátrejte čí to je, hlavně konktaktujte firmu co vám ho poslala, to udělejte okamžitě a hned jim řekněte, že převzetí byl omyl, že jste se domníval, že je to někoho z rodiny.
Podle mne je to hloupost.
Každá firma /třeba PPL/ posílá nejdříve SMS, kde balík je a kdy se bude doručovat Asi pár minur před doručením se řidič vozu domlouvá s příjemcem /pokud na něj má telefon/, že za deset minut je u něj, nebo se případně ptá, kde v té ulici přesně bydlí. To je povětšinou standartní postup.
Pokud Vás kurýr kontaktoval bez telefonátu, přímo doma, tak se vás měl zeptat, kdo jste a ověřit si Vaši totožnost, než Vám předá zásilku.
Myslím, že pochybení je jak na Vaší straně, tak i u kurýra.
Jak píší ostatní, kontrola odresního štítku, jestli tam je Vaše jméno a adresa. Pokud nic takového nesouhlasí, neměl jste zásilku otevírat a kontaktovat kurýrní službu, aby si to odvezli.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.