Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesoulad barev v Photoshopu

Od: samurraj® odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, mám takový problém v Photoshopu.Jde o to, že vložím fotografii v RAW do PS, otevře se mi to v RAW editoru a problém je takový, že ta fotka v RAW editoru je oproti prohlížeči (fast stone image viewer) děsně desaturovaná.

Ve finále to znamená, že když si to prohlídnu normálně v prohlížeči, tak je fotka krásná, tóny souhlasí, hloubka ok a v tom raw editoru je to vyblité a musím to složitě upravovat, aby to vypadalo ok. JAk docílit toho, aby mi ten raw editor ukazoval totožnou fotografii jako prohlížeč? Děkuji.

Jen podotýkám že to, jak fotka vypadá v raw editoru, vypadá pak i v photoshopu samotném.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Musíte si "sesouladit" barevné prostory...aby barevný prostor do kterého fotíte byl shodný s barevným prostorem Adobe PS..a následně ještě dopasovat tiskárnu ev. zkalibrovat monitor.


Fotím do sRGB. A je zajímavé, že v photoshopu když mám nastaven jako barevný prostor sRGB, tak se barvy monitoru v prohlížeči a v photoshopu barevně liší. A když nastavím v photoshopu barevný prostor jako profil monitoru, barvy jsou najednou úplně totožné.

 

horak*

2x

Odpovědi na Vaše otázky najdete na všech fotofórech většinou pod hesly RAW vs JPEG apod. Ale alespoň tohle : RAW formát v sobě má uložen i náhled v JPG formátu, ktrerý je určen k prohlížení a je na něm aplikován proces zpracování použitý na standardní výstupní JPG pokud fotíte systémem RAW+JPEG. Jakmile ale použijete RAW editor, tak dojde k otevření skutečných dat RAW na kterých nejsou aplikovány procesy např. korekce zkreslení objektivu, redukce šumu, HDR, vyvážení bílé, barevný prostor, creative style, saturace a různé jiné korekce. Já osobně používám RAW formát SONY resp. tedy formát ARW ve spojení s firemním editorem Sony Image Data Convertorem. Ten totiž implicitně načte RAW data s tzv. Camera setting(em). To je pro mě důležité proto, že převod RAW na JPG(TIFF) je u mnoha výrobců firemním know-how a univerzální editory se snaží tento převod napodobit, ale tady je to originál. Tím získám obraz téměř shodný s JPG, ale - a to je podstatné - můžu s ním dále pracovat v 48 bitovém barevném prostoru a vše korigovat podle svého (HDR, saturace, šum, korekce objektivu atd.). Pokud budu potřebovat pracovat např. s vrstvami, uložím produkt z Image Convertoru v bezeztrátovém TIFF (48 bit) a otevřu následně např. v ACDSee. Je samozřejmě důležité orientovat se i v barevných prostorech. Mě stačí sRGB a mít v prohlížeči zapnutý Color Management. Ale opakuji na fórech najdete k této problematice spoustu odborných i praktických názorů. Já jsem Vám sem přidal víceméně svůj postup.


Díky za váš příspěvek. Zkusím se tedy podívat v prohlížeči na to nastavení náhledů jpeg. Já používám Stařičký Canon 40D. Formát raw je CR2.

Teď se mi konečně povedl sladit barevný prostor. Ve Windows jsem nastavil sRGB. V photosopu taktéž a v raw editoru (součást photoshopu) to samé a nyní po převodu z raw editoru do normálního prostředí photoshopu jsou barvy totožné i v prohlížeči.

Jen stále v tom raw editoru jsou fotky oproti prohlížeči malinko podsaturované, ale jenom o fous. Zkusím to v těch júeg náhledech. Děkuji vám.

 

bokna

0x

Neprovádí spíš ten faststone nějaké úpravy? Resp. fotíš najednou raw+jpg? jak jpg v faststone liší od jpg v photoshopu a raw v faststone a raw v photoshopu?


Jak myslíte najednou raw + jpg? Prostě fotoaparát mám nastaven na raw.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]