Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl byl se zeptat zkušenějších. Reklamoval jsem vadu baterie v notebooku. Vada: po odpojení adaptéru se notebook vypne, nelze ji nabít nad určitou hranici - při připojení do sítě ukazuje "napájení ze sítě, nenabíjí se". Servis mi vadu nezunal, vyjádření: "Vadná baterie, na baterii se vztahuje záruka 1 rok a jen na elektronické závady, ne na přirozený pokles kapacity - reklamaci nezle uznat. Vyjádření se mi nějak nezamlouvá, už jsem hledal v různých diskuzích a domnívám se, že jsem v právu. Chtěl bych Vás poprosit, jestli má někdo s tímto zkušenosti, popř. radu, co bych měl dále učinit. Děkuji
Nepíšete o jak starý aku se jedná, zda je originál a o jaký model notesu jde. Vadu, kterou popisujete může způsobovat právě elektronika v aku. Pokud aku stará, chová s etak, že jde nabít na 100% za krátkou dobu a vylmi rychle se vybije a často se notes vypne bez hibernace. Baterka tak rychle ztrácí, že se nestačí hibernace provést. Jinak, pokud budete kupovat nový aku, doporučuji spíše originál. Ty kopie často nejsou schopny korektně fungovat a dokonce se často stává, že je ani nelze zcela nabít (jak popisujete).
Pokud se notebook vypne hned po odpojení adaptéru, je baterie vadná a máte nárok ji reklamovat v záruční lhůtě (24 měs.). Jestliže ale ještě nějakou dobu po odpojení běží (snížená kapacita), pak s reklamací asi nepochodíte.
http://www.epravo.cz/top/clanky/odpovednost-za-vady-u-baterie-notebooku-tabletu-mobilu-92165.html
Záruka se nevztahuje na přirozený pokles kapacity, to znamená, že nemůžete reklamovat například to, že po roce používání už má například 50%, k čemuž by při intenzivním používání mohlo dojít, ale v tomto případě to rozhodně není pokles kapacity, navíc i na baterku by se normálně měla vztahovat dvouletá záruka. Omlátit o hlavu, ti šmejdský servisáci dělají jakoby to dávali ze svého
Každý solidní výrobce vychází svým zákazníkům maximálně vztříct, je to pro ně reklama a levnější a učinnější než cokoliv jineho a naše české servisy to jen kazí jak mohou
Já dával 20 měsíců po koupi ntb Acer na opravu, odešel displej,vůbec se nerozvítil. Opraveno zdarma v rámci záruky, a navíc bez jakéhokoliv upozornění z mojí strany výměna baterie,která byla ještě funkční. Utáhla ntb tak půl hodiny,a dali mi novou. Ono záleží u koho se reklamuje.
Zcel ajistě vám sami od sebe novou baterii nedali. Vaše aku mohla mít seriové číslo u kterého výrobce dodatečně zjistil, že došlo k výrobní vadě. Proto byla nejspíše baterie vyměněna.
nde:
Proč zcela jistě? Mě před pár lety v jednom servisu provedli zdarma opravu digifotáku z "vykloubeným" objektivem ( na to se záruka zcela jistě nevztahuje ) - udělali to prý z reklamních důvodů, inu solidní servisy s profesionální hrdostí se tu a tam ještě najdou
Myslím, že žádný podnikatelský subjekt zabývající se opravou věci nebude investovat své peníze do vaší věci, pokud ví, že opravu nemá šanci vyfakturovat dál.
nde:
proto většina servisů dělá drahoty s uznáním reklamací i když to zcela jasně vyfakturovat dál mohou
snad nikde na světě neexistuje tak debilní přístup k zákazníků jako u nás...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.