Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dětské kožené boty pronikají

Od: larka odpovědí: 45 změna:
Dobrý den,
koupili jsme dítěti kožené boty zn. Pegres
detske-boticky.cz/...
s tím, že jsme chtěli aby nepromokaly.
Jenže se dítě prošlo párkrát po mokré trávě a botky jsou vevnitř mokré.
Je to na reklamaci?
Děkuji

 

 

45 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

72mona

3x
Všechny kožené boty jsou náchylné k pronikání vlhkosti. I ta impregnace a texové membrány mají své limity. Já měla kožené garmische s Gore-Tex membránou, a i ty mi nakonec tu vodu dovnitř pustily. Stoprocentní jsou pouze gumáky, nebo speciální boty, které nejsou lepené, ale šité a to šití musí být ještě zataveno. Ovšem u dětských bot by to bylo opravdu cenově neúnosné.
Takže ne, na reklamaci to není. Pořádně je vysušte a poté opět aplikujte impregnaci. Tak dva tři nástřiky. A poté před každým použitím jen pro jistotu aspoň přestříknout špičku. Ještě je tu možnost, že se vám tam nedostala voda zvenku, ale nožka byla jen zpocená. M.

sorry ale gumáky pro malé dítě jsou akorát na zkažení nohy.

Jinak mám kožené bot (Vz62-hnědé kanady) nafasoval jsem je někdy v 1984 a klidně s nima můžu procházet celou směnu loužemi a nepromoknou! Pravda asi je že je to hoooodně jinší a poctivější useň nežli na dětské botičky.

Jinak pokud jsou botičky opravdu KOŽENÉ pak žádnou impregnaci ale jen krém na boty namazat nechat zaschout a pak důkladně vyleštit a to by bylo aby promokli -minimálně 4 hodiny by měli vydržet

Tak zvané "pionýrky" jsem kdysi napouštěl řídkým strojním olejem (tlumičovým) a následně důkladně impregnoval žlutou "indulonou". Boty výrazně ztmavly, ale na vzhledu mi až tak moc nezáleželo. Dalo se v nich pak suchou nohou v pohodě brodit přes potok. Ovšem pro dětskou nohu to asi nebude to pravé .

 

hbfds

3x
Semiš nebo nubuk nebo co to je nemá co dělat v mokré trávě a ve vlhku a mokru obecně. Samozřejmě že promoká.

 


3x

Nedali vám leták, že boty nejsou určeny k nošení ven?

 

pandora*

2x

Po koupi, použila jste impregnaci?

 

asd1

2x

Reklamace těžko, do mokrý trávy by musel být Goretex, tahle semiš promoká rychle...

Do mokrý trávy jsou holinky...

Na kůži jsou dobré přípravky na bázi včelího vosku, např. Sno-seal (používá se na kožené boty do hor, nejlepší co znám pokud se chodí ve sněhu nebo mokrý trávě)

impregnace.heureka.cz/...

 


2x

Mnoho let stříkám boty impregnací a v posledním roce impregnací na kůži a boty s nanoefektem. Stříkám plátěnky.tak brzy se nezašpiní a snadněji se perou, stříkám tenisky, kožené boty a i ty z broušené kůže, kozačky. Nepromokají a solanka na nich nenechává bílé mapy. Vřele doporučuji. Prodavačka vás o impregnaci měla poučit. Kupovala jste kožené ne goretexové boty.

Nevím, ve které knize to bylo, když ještě nebyly gumáky, rybáři napouštěli kožené boty rybím tukem, aby měli nohy v suchu.

 

larka

Dobrý den,
paní prodavačka nám říkala, že na tyto boty není potřeba žádnou impregnaci, proto jsme tyto botky koupili i trošku větší a podstatě dražší aby vydržely i na jaro s tím, že jsou určeny do mokrého počasí a ne na parádu
Jelikož mě naštvalo to, že chtěla nejspíš prodat, budu je reklamovat.
Ještě jsem se s paní prodavačkou bavila o tom, že chceme právě nějaké botky, které jen tak nepromoknou.
Jak při takové reklamaci uspět?
Děkuji za radu

Neznám boty, které mají být voděodolné (či přímo vodotěsné) a nepotřebují impregnaci (samozřejmě, mimo Goretexových bot či holínek-ty mají ale zase jiná negativa).

Správně naimpregnované kožené boty vydrží téměř vše, včetně průchodu potoka do výšky kotníků..resp. až do celé výšky boty.

72mona
Je jedno, co vám říkala prodavačka. (Mimo jiné budete mít v ruce i záruční list a info o údržbě.) Rozhodovat o reklamaci bude firma, která obuv vyrobila - tedy Pegres. A rozhodnutí bude jasné: zamítnuto. M.
asd1

To je nesmysl. Kupní smlouva je s prodejcem. Pokud prodejce tvrdil že nepromakavé jsou tak zákazníka uvedl v omyl = reklamaci je oprávněná. Ovšem při reklamaci bude tvrdit že nic takového neříkal a nazdar.

Napatlat tim Sno-sealem a budou OK. Jen ta semiš pak nebude semišová, ale hladká a tmavší. Různé spreje jsou víceméně na prd a dlouho nevydrží (bavíme se o chůzi v mokré trávě což je mnohem větší zatížení než projít louží)

72mona
Asd1 - Samozřejmě, že je kupní smlouva s prodávajícím. Ale ten zase řeší tu reklamaci s dodavatelem. Je v zájmu prodávajícího se s dodavatelem shodnout. Takže většinou nechávají rozhodnutí na nich, pokud to není jasné. Já osobně bych o reklamacích nenechala rozhodovat člověka, který tvrdil, že kožené boty nepotřebují žádnou údržbu a budou suplovat holínky. To ovšem nic nemění na tom, že tohle na reklamaci není. Ty boty jsou bez vady. M.

 


0x

@larka Jak uspět? Jít do obchodu až tam bude ta chytrá prodavačka co Vám všechno vychválila a doporučila a tvrdila že jsou super a do vlhka.Rozhovor,žádost o reklamaci,vysvětlení atd..začít klidně a slušně.Uvidíte.Jak začne prodavačka držkovat,vykrucovat se,přidávat aroganci nebo lhát že to netvrdila atd..(to uvidíte) tak musíte bohužel nastoupit rázně i Vy.Ale rázně.Až udělat "bordel".Chtít zavolat vedoucí,zástupce to je jedno.Prostě něco dělat aby věděli že nebudou mít co do činění s ovcí které když řeknou že reklamace nejde tak sklopí hlavu a tiše odkráčí.

Vím že je to divná rada ale ono to jinak nejde a mám vyzkoušené že to funguje.V takových věcech mám velkou "uspěšnost".

Ale třeba to bude ok a boty Vám vemou zpět.A když ne tak prostě bojovat a dělat "bordel".Ted je otázka jestli to umíte.Většina lidí to neumí a sklápí uši.

Jsou to Vaše peníze a jak ty boty budou vypadat až začne čvachtanice a pořádné mokro.Držím palce

 

lidus*

0x

Do mokra jsou gumáky a dnes dělají dětem krásné, zateplené, nízké i vysoké. Boty jsou na chození po chodníku a přeběhnutí mokrou trávou. Reklamovat chcete co?

 


0x

Nic nereklamujte. Chvilkové přeběhnutí mokrou trávou a nepříliš dlouhou cestu v dešti boty vydrží bez provlhnutí. Na běžné městské chození jsou vhodné, chlapec si jich dostatečně užije. Na delší cestu přírodou po dešti volte gumáky.

 

larka

Je pravda, že se dohadovat neumím moc dobře a často nustupuji ikdyž vím, že mám pravdu.
Ale dítě prošlo párkrát mokrou trávou a mělo promočené tyto botky, to by popravdě botasjy Prestige vydržely daleko déle suché.
Paní prodavačka mi to vynachválila, že jsem jí uvěřila a dala za boty tolik co jsem nechtěla. Vycházkové botasky dítě má, tak jsem je kupovala potom zbytečně

Znovu zopakuji, že k reklamaci není důvod.

A Vy máte nějaký extra důvod k tomu, že máte problém s impregnací těchto bot jak Vám radí nemálo rádců? Však je to záležitost za pár korun..a 5 minut práce.

larka

No impregnace stojí 150Kč a výše, to se vám zdá málo? Já vím, že jsme tu lidé z různých rodin, ale to kdybych věděla, nekoupila bych takové botky.
Myslíte, že by nešly boty vyměnit za něco zcela jiného?

Impregnace stojí 150Kč, ale vystačí na cca 10-12 párů bot (velkých bot pro dospělé). Tudíž cena za impregnaci dětských botiček je někde kolem 8Kč...a to se Vám zdá moc?

72mona
No, vyměnit... Pokud jsou boty použité (a je to na nich vidět), nikdo vám je nevymění. Další zákazník si přece nebude kupovat zboží z druhé ruky. Pokud na nich nebude nic poznat, mohli by vám vyhovět. Ale tu impregnaci pořiďte tak jako tak. Fakt je to dobrá věc. M.

 


0x

Impregnace stojí za to, mít ji neusále doma. Příjde zima a plískanice a solanka. Impregnace je řešením.

 

larka

Ano stojí od 150Kč, ale to si ji musíte jako celé balení koupit a ne jen za 8Kč když to tak počítáte.
Jelikož jsem na rodičáku, nemám peněz navíc jestli jste to někdy zažila?
Ale i tak si odložím na tu impregnaci a zkusím ji.
pandora*

V lidlu seženete levněji.

 

senior

0x

Já tomu samozřejmě nerozumím, takže jsem se podívala na net.

skrblik.cz/...

A jak vidíte, píše se tam, že výrobci již boty neimpregnují /jako dříve, kdy to bylo součástí výroby/ ale je to krok, který musí učinit uživatel. Při prodeji Vám měla prodavačka toto sdělit a nabídnout tu impregnaci.

Když zavzpomínám zpětně, tak mi při každé koupi botek tu imprgnc doporučovali, nabízeli, neřku-li vnucovali. Ovšem neřekli, že to musím udělat! Že to není z výroby ošetřené. A já si vždycky myslela, že to dělají proto, aby si zvedli tržbu!

Víte, reklamaci můžete zkusit, ale pokud jste neimpregnovala ještě před prvním použitím, tak nebudete úspěšná. Oni to dokáží z té boty zjistit.

Jinak, kdyby tam byla nějaká jiná vada, třeba rozpáraný šev, ošoupané podřážky, to by byla jiná. I ochozené boty se reklamují, výrobce takové boty samozřejmě nedává už do prodeje, ale třeba do laboratoře nebo přímo vyhazuje. Od toho má samozřejmě rezervy a tu cenu botek mají vykalkulovanou i na ztráty.

I když Vám prodavačka tvrdila něco jiného. Ta osoba tam už dělat nemusí, nebo bude trvrdit, že si na nic nepamatuje, či to zcela popře. Stejně tu botku odešlou k výrobci a bude záležet na něm. Ohánět se prodavačkou, s tím si uděláte sama sobě v organismu zle.

V krabici byl jistě přiložen list k používání a ošetření obuvi. Pokud ho ještě máte, tak si ho přečtěte, jestli jste zachovala doporučený postup.

----------------------------------

Rada - podívejte se Heuréku - impregnace.

Vyjedou Vám nabídky a Vy podle ceny /jsou tam i okolo 100 koruny/ si vyberete a necháte poslat, nebo vyzvednete v uložence. To podle nabídky toho obchodu. Já přes tu Heuréku nyní nakupuji dost často /mrazák o 1200 korun levnější než je nyní, právě jsem na to koukala, venkovní lavice 500 Kč sleva, dětské hračky - která se nedala z webu koupit a na H. kupodivu bez problému, věci do koupelny/ a mohu říci, že ty firmy jsou opravdu prověřené a funguje to. Je to po zaregistrování na Heur..

 

larka

Dobrý den,
blíží se měsíc co jsem dala k reklamaci boty.
Pokud by reklamace nebyla písemně vyřízena od výrobce, mám nárok na vrácení peněz nebo stejných bot?
Jak se prosím postupuje?
72mona

Pokud z jakéhokoliv důvodu nebude reklamace včas vyřízena, dostanete peníze. To je jediný správný postup. M.

larka

Co tedy chtít? Doklad o vyřízení reklamace?
Nerad bych aby mě odbyli. Stejné boty nové mi nabízet správně nesmějí?
Nevím na co mám správně nárok?
Již mě před rokem s reklamací v jiném obchodě natahovali, že je reklamace zamítnuta a napsali to v tom obchodě sami na papír což by prý neměli.
72mona3*
Pokud uběhne doba, kdy měla být reklamace vyřízena a ona nebyla, máte právo na vrácení peněz. Bez debaty. Sice vám mohou nabídnout jinou alternativu, ale stačí říct ne. Zákon hovoří jasně. Pokud vám ale dají ty samé botky a termín stihnou, žádné ne vám nepomůže.
Při vrácení peněz není třeba, aby vám zůstal jakýkoliv doklad. Boty mít nebudete a to, že jste dostala peníze nemusíte nikomu prokazovat. Pokud vám boty vrátí (neuznají reklamaci), vyjádření o neuznání dostanete (a trvejte na tom). Možná by stačilo i ofotit. M.
senior

Když jste boti reklamovala, tak jste musela dostat kopii.

A na té je kolonka, jak sí přejete, aby byla reklamace vypořádána.

Podívejte se, co jste podepsala.

A ano, pokud nebude ve lhůtě dnů reklamace provedena, dostáváte automaticky peníze zpět /odstupujete od smlouvy/. Je to jejich chyba, ale myslím, že oni si to pohlídají.

Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den.

Reklamace může být vyřízena i dříve, ptejte se na prodejně.

larka

Dobře a když by mi dali ty samé nové boty, jak poznám, že to schválil výrobce?
Musí mi dát doklad o vyřízení reklamace, že posílají nové boty?
Nic jsem totiž nepodepisovala, jen na dokladu
o koupi napsali poznámku, že boty byly odebrány nebo něco takového, nevím jestli je tam vůbec připsaný datum odebrání.
72mona

Larko, vám nic neodebrali. Vy jste je dala na reklamaci. Reklamace musela být sepsána (důvod, proč je reklamujete) a vy musíte mít reklamační list, stejný, jako oni. O vyřízení reklamace nemusí rozhodnout výrobce (spíš je s ním počítáno při komplikovaných případech), o vyřízení rozhoduje ten, kdo vám zboží prodal. Samozřejmě se teď bavíme pouze hypoteticky, protože je pravděpodobné, že vám tuto reklamaci prostě neuznají (viz výše). M.

larka

Dobrý den, reklamační list jsem opravdu nedostala žádný, jen na účtence je to poznačené jak jsem psala.
Když by mi prodejce dal ty samé boty ale nové, tak je to v pořádku?
Děkuji
72mona3*
Tak to by mě zajímalo, který obchod si v dnešní době může dovolit nevést evidenci. Pokud vám dají nové boty než vyprší třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace, je to v pořádku. M.
larka

Dobrý den,
chci vám sdělit jak reklamace dopadla.
Dostala jsem boty zpátky, prodavačka tvrdila, že reklamace nebyla uznána.
Chtěla jsem reklamační protokol, omlouvala se mi, že nemá reklamační protokol, že jí došla barva do tiskárny.
At si pro něj příjdu jiný den.
Co si o tomto myslíte a jak by jste se zachovali?
Já už neměla slov, vzala boty a odešla z obchodu.
Děkuji

Takže klasika dopadlo to přesně jaj jsem předpokládal ani jsem nemusel číst diskuzi v průběhu reklamace.Jak jsem Vám psal v začátku musíte udělat humbuk (smutné ale je to tak).Vy jste určitě jak tichá nejistá ovečka.Prodavačka poznala že Vy pro ní ve sporu nebudete soupeř.Tak Vás s prominutím odpálkovala.

A na 99% jsem si jistej že boty ani nikam neposílala nechala je ležete měsíc ve skladu a ted Vám je vrátila s tím že jako "reklamace neuznána"..

Nevěřím že kdyby boty byli opravdu někde na reklamaci že nepřiloží rovnou reklamační protokol.A nevěřím že protokoly posílají pouze online do mailu..

Prostě prodavačka to má na háku.Řekne Vám že nemá náplně do tiskárny a je si jistá že už nepřijdete.

larka

No máte pravdu, odešla jsem smutně, ale s prohrou.
Nejspíš ty boty opravdu nikam neposlala.
Půjde to ještě nějak napravit třeba kontrolou, zda byly boty opravdu odeslány k výrobci?
Nechci si to nechat líbit, jen jsem v tomto neprůbojná.
Nebo si přijít pro to reklamační vyrozumění, ale jak postupovat s případnou výmluvou?
Co na ně poslat kontrolu ČOI?
Nerada, ale toto se opravdu nedělá...
asd1

Jediný co můžeš reklamovat je tvoje naivní představa, že kožený boty jsou vodotěsné jako holinky. Pokud se v tom má jít brodit loužema tak jsi špatně vybrala boty. A pokud jde o normální pohyb venku, tak ty boty jsou dobrý a do mokrý trávy je stačí naimpregnovat nejlíp včelím voskem (Sno seal např.) - to je u kožených bot běžná údržba.

A ty místo toho aby děcko boty nosilo, tak je necháš měsíc válet v krámě a čekáš až mu budou malý...

(A to nejsem žádný příznivce prodavačů a zamítání reklamací)

Bojujte přece to nevzdáte a blbbá prodavačka se bude culit jak vyhrála.Jste neprubojná za to nemůžete chápu to. Každy nemůže nemůže mít vyřídilku a kuráž na hádání a dohadování.

Jak začít.Za 3-4 dni bych tam zašel pro reklamační protokol.Když Vás zase odpálkuje že nemá náplně tak zase kecá.Protože v takovém obchodě se tiskne denně.Tak se jí zeptejte kdy ! kolikátého ! ty náplně bude mít ! Že nemáte čas do obchodu běhat kdy si koupí náplně,(už to je vrchol že Vás pošle že máte zkusit přijít jindy).

A podle toho jak tahle lež dopadne pak postupovat dál.Pak už na hrubý pytel hrubá záplata.ČOI , nedodání nevypsání reklamačního protokolu,nedodání reklamačního protokolu atd...

Hlavně to nevzdávejte i když chápu že je to těžké a nepříjemné.

72mona3*
Máte možnost znovu tam zajít a vyžádat si vedoucí. A s ní to probrat a dohodnout se na postupu. Pokud není sepsán žádný protokol, technicky (oficiálně) ta reklamace ani neproběhla. Každopádně máte možnost zapátrat na netu, vyhledat si informace o reklamacích, at to nemáte jen od nás. Prostě si to připravte jako domácí úkol. Aspoň budete připravena na příště. Tohle je možná první reklamace, ale určitě ne poslední. M.

 

asd1

Z reklamace to už převzala, takže maximálně to může reklamovat znova... Když tak tlačí na pilu, tak holt za další měsíc dostane reklamační protokol že boty jsou v pořádku a reklamace se zamítá (naprosto správně). Pak si může ještě zaplatit znalecký posudek, který to na 99% potvrdí taky...

Vybrat si sandály a pak se divit že do nich teče a chtít to reklamovat...

72mona3*
Asd1 - Souhlasím. A dítě z těch bot stejně brzo vyroste. Boty to jsou kvalitní, tak bych je pořádně ošetřila a využila je. A když budou zachovalé, prodat je dál na bazárku. M.

 

larka

Dobrý den,
souhlasím s váma. Botky ošetřím a budou alespoň na takové občasné nošení, kdy zrovna neprší, protože ani ta impregnace není 100%.
Příště se již poučím a již nebudu kupovat tak drahé botky, čehož lituji, protože za půl roku budou stejně už malé.
U příští reklamace už budu vyžadovat sepsání reklamačniho protokolu a následně vyplněný protokol s vyjádřením od výrobce, pokud nebude, budu žádat peníze zpět.
Věřím, že ve velké obchodní síti by si tu reklamaci nedovolili odbýt, tak jak to udělali v malém obchůdku soukromníka.
asd1

V civilizovaných zemích je běžné, že prodejce vůbec neřeší oprávněnost reklamace, ale zboží rovnou vymění/ vrátí peníze. Tady to je spíš vyjímka, dá se to ale pochopit, protože u nás se najde hodně vych...ů, kteří by zrovna takové botky 5 měsíců normálně používali a pak si zašli do krámu pro prachy a vzali další nové botky.

Tvoje reklamace oprávnění jednoznačně není - jsou to normální kožené botky a žádná vada na nich není. To že neošetřená kůže proteče je normální. Znalecký posudek by to na 99% potvrdil. Takže pokud ti prodejce něco uzná/ vrátí, tak jen proto aby měl klid a nezdrhla jsi ke konkurenci. Prostě ty botky obětuje v zájmu dalších kšeftů. Nejspíš je pak prodá jako obnošené se slevou a celkově na tom nejspíš neprodělá...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]