Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace televizoru

Od: pejta odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

potřebuji poradit, jak postupovat s reklamací zboží, které jsem již koupila se závadou. Zakoupila jsem LED televizor za výhodnou cenu - akce cca až o 2tis levnější. Po 8 dnech používání i s použitím návodu jsem zjistila, že se na něm automaticky zapíná jakýsi zámek na nevhodné pořady, respektive pořady po 22 hodině večerní. Televize začne neskutečně blikat a stále je tam nápis "vložte heslo". I po zadání hesla se ovšem nic neděje, hláška stále naskakuje a televize bliká. V MENU jsem všechny zámky vypnula a přesto stále naskakuje. Po 8 dnech užívání jsem televizi vezla na vrácení, že chci zpět peníze, nebo jiné zboží. Bylo mi řečeno, že to je bohužel jen na internetový obchod a že televize musí projít normální reklamací, protože byla použitá. Ke všemu se přiznali, že s tou samou televizí tam byla i jiná zákaznice a se stejným problémem.

Po dalších 14 dnech mi reklamaci vyřídili s tím, že přehráli systém a vše je OK a upozornili, že oba zámky byly zapnuté, že se musí vypnout. Ovšem uváděla jsem, že tyto zámky i po vypnutí naskakují. Samozřejmě ten samý den se problém opakoval a tak jsem hned druhý den opět vezla televizi zpět. Opět mi bylo řečeno, že to musí znovu projít reklamací. I když si myslím, že vzhledem k tomu, že jde o nové zboží, tak mám nárok na vrácení peněž, nebot na vadu mě nikdo neupozornil a s vadou bylo již za zvýhodněnou cenu prodáno. Zřejmě i proto měla jiná zákaznice stejný problém, a proto byla akce. Jelikož se závada objevuje až po22h, trochu se obávám, že mi to opět vrátí s tím, že neshledali závadu a reklamaci neuznávají. Co dělat v tomto případě?

Děkuji za pomoc

P.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Vyžádejte si vedoucího prodejny (optejte se, zda si je jistý svými postupy, upozorněte ho, že v případě neúspěchu si vypracujete znalecký posudek, případně podáte žalobu k soudu, kontaktujete ČOI, SOS, nebo využijete síly medializaci, konkrétně pořadu Černé Ovce - a rozhovor zakončíte větou: zda mu to opravdu stojí za případné problémy?). Pokud neuspějete, navštivte soudního znalce. Pokud znalecký posudek vyzní ve váš prospěch, budete se moci domáhat u prodávajícího bezplatné opravy a uhrazení ceny posudku. Obávat se, že by jste znalci zaplatila a nemělo to žádný efekt, se bát nemusíte. Seriozní znalec vám předem dá vědět, zda posudek má smysl, či ne.

 

ron*

2x

Dobrý den.

Pokud se stejná vada vyskytne opakovaně nebo má věc více vad, můžete požadovat výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.

viz: 622 odst. 2 občan/...

prskac1*

Zkusil bych ještě najet do menu tv a v menu najít obnovení do továrního nastavení.

Zámek pravděpodobně někdo zapl. Obnovením nastavení by se měl problém ztratit.

Vyzkoušejte.

pejta

Tovární nastavení jsem zresetovala, problém se opakoval. Návod si čtu pořádně. Sami v prodejně řekli, že musí přeinstalovat SW, tzn., že o tomto problému jistě věděli dříve, než TV prodali.

pejta

A pokud to jednou "opravili" a podruhé napíšou, že to neuznávají, protože pokud to budou sledovat během dne, tak do 22h je to OK?Co potom?

 

buss

0x

Nejdříve je třeba si řádně přečíst manuál, jak se TV ovládá, oni to neznají řádně ani prodavači.
že vzhledem k tomu, že jde o nové zboží, tak mám nárok na vrácení peněž, Nelze přijít do prodejny a jen tak si na něco stěžovat, reklamace má svůj postup, uveden v OZ, co lze žádat, prodej v obchodě. I zákon o ochraně spotřebitele.
Neplést si nárok a právo.

pejta

Manuál jsem si přečetla několikrát a postupovala podle něho. Myslím, že postup při reklamacích je mi jasný, ale ještě se mi nestalo, abych přivezla výrobek domů a zjistila, že je už z prodejny poškozený. Někde v zákoníku jsem se dočetla, že pokud mi bylo zboží prodáno s vadou, tak lze požadovat vrácení peněz. Zboží bylo v akci a stejný problém jsem neměla jen já, jak vím od prodavačky. Tzn., že o této vadě jistě věděli.

Nechodím si jen tak na "NĚCO" stěžovat, raději bych funkční výrobek. Vada tam evidentně je. Chtěla jsem radu, ne napadání, že si vymýšlím.

buss

Tím jsem chtěl říct, že vy musíte přijít na prodejnu s jasným požadavkem, co po nich chcete. A proto je třeba znát svá práva.

prskac1*

V tom případě zavolat přímo na zákaznickou linku onoho výrobku, nevím co je tv zač,předpokládám LG,SAMSUNG?

Tam se s nima domluvit co a jak a je to. Vůbec bych to s prodejnou neřešil. Moje TV LG nenačítala kartu z kabelovky, zavolal jsem na zákaznickou linku LG,problém sepsali a do týdne byl u mě bobík s vercajkem a tv opravil doma na stolku tak jak jsem ji postavil.

Zkuste se teda přímo obrátit na jejich zákaznickou linku.

 

maybe87

0x

Co se reklamací týče, tak u vady která se projeví do 6ti měsíců od zakoupení lze využít tzv. vyvratitelnou doměnku. Zákon říká, že prodejce je povinnen Vám dodat zboží bezvadné. Pakliže jej dodal s vadou, porušil tím kupní smlouvu a vy máte nárok na vrácení peněz. Pakliže se věc během oněch 6ti měsíců rozbije, lze usuzovat, že závada tam byla již při koupi a tedy došlo k porušení kupní smlouvy. Důkazní břemeno je na prodejci a musel by vám dokázet, že závada tam nebyla (to je prakticky nemožné). Postupuje se jako při reklamaci, jen musíte oznámit, že žádáte o posouzení závady, která je v rozporu s kupní smlouvou, na listinách se to musí vyznačit a prodejce má zase 30 dní na vyjádření servisu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]