Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Převinutí motoru z 42 V na 230 V?

Od: pav* odpovědí: 28 změna:

Hledám zde radu/pomoc. Potřeboval bych převinout nebo upravit vynutí motoru převodovky, viz foto.

Z původních 42 V nejlépe na 1 x 230 V (případně 3 x 400 V) s nejmenšíma možnýma otáčkama, pokud to jde.

Děkuji za rady.


 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pav*

přidávám foto štítku

 

jabraka*

0x

Obávám se,že o převinutí nemůže být ani řeči.Jedná se o motor s kotvou nakrátko a rotor má vlastnosti,určené pro vinutí statoru,který je takový,jak máš.Změnou tlouštky drátu docílíš počet závitů,který se do mezer mezi pólové nástavce nevejde.Nejsem motorář,ale určitě to potvrdí i kolegové.Motor pro napětí 230 V musí mít celkově jinou konstrukci.

JABRAKA

miljan*

jabraka, jabraka, tvoje odpověď je na draka.

Samozřejmě, že motor půjde převinout na 230V. Nebude to levné.

pav*

nejde mi o úsporu peněz ale o zprovoznění celé převodovky, spíše mne zajímá jaké otáčky bude motor mít po výměně vynutí na 230 v

miljan*

Dle přání, záleží na počtu polů, je třeba se domluvit ve firmě, která v okolí provádí převíjení motorů.

doplněno 18.12.10 21:52:

Se snížením otáček jde výkon motoru dolů, s tím je nutno počítat.

pav*

takže než někam vyrazím převinovat, chápu dobře že tento motor co mám je možno upravit na jednofázový 230 V a způsobem uložení vynutí částečně zvolit i otáčky, samozřejmě omezeně že ano?

miljan*

Prvně je třeba vyrazit a domluvit se s odborníky.

pav*

odborníky jistě oslovím ale pro moje další uvažování a vývoj pokračující i o víkendu potřebuji jistotu že to lze alespoň 80%. Jste přsvědčen že je tento motor upravitelný na 230 V a otáčky alespoň shodné s původním?

Voltáž motoru je dána jen počtem závitů jednotlivých vynutí nebo i kombinací zapojení vynutí? Vím že mi na toto opoví v odborném servisu ale nějaký znalec by tu snad mohl být, dík.

 


0x

A nebylo by jednodušší a levnější sehnat trafo 230V příp.400 V/42V?

pav*

tato převodovka je součástí většího celku a nerad bych přidával další součásti, potažmo budoucí zdroj poruch. 42 V není asi příliš obvyklé.

 


0x

Jabraka - jabraka

Co to má zase znamenat? Od kdy má napětí vliv na celkovou konstrukci motoru? Samozřejmě, že na 230V bude víc závitů, ale zase menším průřezem drátu a tak se to tam prostě a jednoduše vejde. Ta velikost motoru je dána výkonem, počet pólových nástavců určuje otáčky a je zcela jedno jestli ten motor bude navinut pár závity tlustým drátem na malé napětí nebo hodně závity tenkým drátem navyšší napětí.

Transformátor by byl asi nejschůdnější.

doplněno 18.12.10 22:04:

transformátor nebývá poruchový a rozhodně je jednoddušší navinout nový transformátor než převinout motor

pav*

transformátory nemám rád a z hledíska budoucího řízení frekvenčním měničem který je součástí průmyslového počítače upředňostňuji převinutí. Bude asi levnější než celá převodovka s motorem a příslušenstvím.

 

miljan*

0x

Podle napětí, proudu a výkonu bych tipoval na jednofázový motor, ale klame mě ten trojúhelník u napětí.

pav*

možné je úplně vše, člověk který původní technnologii dokázal zkrotit již nežije a můj předchůdce napáchal nevratné škody, např vystříhaná instalace atd., takře komplet repas a tedy pořádně.

zapojení svorkovnice, ale kam vedl kabel fakt nezjistím.

miljan*

Jestli to není tajné, k čemu to bude sloužit?

aj pri pouziti fr.menica sa s velkou pravdepodobnostou prevodovke nevyhnes. To trafo, ako ti tu radili, by som na tvojom mieste bral. Urcite bude spolahlivejsie a financne vyhodnejsie, ako spominany menic, alebo previnutie motora. Ale ak mas cas a moznosti na vyvoj ...

miljan*

Za určitých okolností se dá s frekvenčním měničem vyhnout převodovce /všeobecně/, s trafem se nedají regulovat otáčky u asynchronního motoru.

pav*

převodovce se nehodlám vyhnout, tato převodovka s motorem je součástí postaršího dopravního uzlu mezi obráběcíma strojníma jednotkama a frekvenční měnič je součástí "mozku" tohoto uzlu a slouží k " jemnému" doladění posuvové rychlosti. Respektive se snažím propojit starou dobrou, festovní technologii s novým, přesnějším a snad výkonějším systémem řízení .

Už plácám blbiny, jdu spát, zatím dík za názory a rady.

 


0x

Nemůžu si pomoct, ale ten motor mi příjde trojfázový nebo alespoň s rozběhovým kondenzátorem...

doplněno 18.12.10 22:49:

Snížením kmitočtu se sice sníží otáčky, ale ten motor nic neutáhne - je to asynchroňák. On se na nižší kmitočet ani nemusí roztočit.

pav*

jak jsem psal, možné je vše, ten vůl co začal rekonstrukci linky tím že vystříhal vedení a ovládací bednu, by zasloužil pověsit za ... do průvanu.

končím zdarec.

 

buss

0x

A není to náhodou 3 x 42 V? Cca 5 A z trafa zase není tak moc. Podle počtu pólů pak otáčky, ale to bude vědět (měl by) ten co to bude převíjet. Ale to kolikrát dělají ženské ... Asi by padl výkon, když by se tam nacpalo 5x více závitů.
Asi bych šel na trafo. Nebo elektronicky?

 


0x

buss.

proboha proč by klesnul výkon kdyby se tam nacpalo 5x víc závitů? A jak se snižuje napětí elektronicky? -zvlášt když jde o asynchronní motor?

pav: ten motor převinout na 220V půjde, pokud peníze nejsou rozhodující tak není co řešit.

 


0x

Nebylo by jednoduší a schůdnější , sehnat třífázový nebo jednofázový asynchronní motor s požadovaným napájecím napětím i starší s podobným výkonem a potřebnými otáčkami a přizpůsobit jeho přírubu , Vaší převodovce. miro

miljan*

Jednodušší bude převinutí, než přizpůsobení příruby.

 

 


0x

No to zcela určitě bude jednodušší jej převinout, jak je vidět z fotky tak motor, přírubu nemá, jeho čelo tvoří už převodovka jestli se nepletu.

pav*

pravda, příruba/čelo motoru už tvoří převodovka a navíc konec hřídele je opracován přímo jako ozubený pastorek. Přizpůsobit jiný motor byl původní záměr ale rozměry statoru mi nepasují na žádný typ běžných motoru, alespoń z těch co znám. V případě shodných rozměrů statoru bych klidně risknul jeho použití, myslím že by nebyl žádný problem, již jsem to několikrát realizoval ale to bylo v rámci shodných napětí.

Podle mě rotor (kotva ) nakrátko a její provedení , nemá žádnou závislost na statoru , kromě rozměrů , a jeho provozním napětí. miro

pav*

jsem stejného názoru ale nemám rozměrově stejný stator jako ten původní.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]