Pro nonek,
kolo se nepoužívalo cca týden,možná ani ne,změřil jsem vnitřní odpor obou baterii a jedna měla okolo 14mohm,což by dle dodané tabulky mělo být ok,nicméně druhá má 160mohm,což je špatně.Jak jsou baterky staré nevím,kolo jsme koupili jako starší.Ještě dotaz,je to stejné při nabíjení jako u olova u auta 14.4v?Pokud bych chtěl vyměnit za články li-ion,na jaké napětí je postavit?Udělat trojčlánek s napětí 12.6V,nebo ččtyřčlánek s napětím16.8V?Co se týká napětí naprázdno,tak ta špatná má 12V a ta dobrá 13.5v.Pokud bych je chtěl nabít jednotlivě nabíječkou tolkit tak jaký druh baterie zvolitPB?Děkuji
K tomu nabíjení, většinou bývá na takovýchhle AGM a podobných baterkách doporučeno v cyklickým režimu max 14,8-15V, v praxi samozřejmě záleží, jak dlouho tam to napětí jde. Trvale max 13,8V. Platí pro teplotu 20°C, v zimě se může maličko přidat. Jsem zastáncem preventivní desulfatace všech typů pb baterek občasným krátkým překročením maximálního napětí, respektive ideálně v podobě krátkých pulzů o vyšším napětí.
J náhradě na lion - 3 ani 4 články napětově neodpovídají, ale situacu zachraňuje, aspoň předpokládám, pravděpodobně sériově zapojení původních 12V baterek, takže 7 článků by bylo odhadem tak akorát. Nebo 8 článků lifepo4, ty by měly mít i větší životnost než lion. Samozřejmě vždy v vhodnou bms a balancerem, ideálně kapacitním, který zvládá podstatně vyšší proudy než odporový a hlavně funguje pořád, ne jenom chvilku před ukončením nabíjení.