Nejste přihlášen/a.
Bohužel jde o lempl výrobce že nepoužil svorkovnici určenou pro jednofázový ale pro trojfázový motor.
Pokud jste nehýbal s příávody ke kondenzátorům, v tomto zapojení tak jak zde máte fotku, fázový vodič připojte na jednu mosaznou propojku a nulový vodič na druhou mosaznou propojku (je jedno jak). Na obrázku tedy jeden vodič doprostřed a jeden dolu.
Pokud byste chtěl změnit směr otáčení, obě propojky demontujte ze svorkovnice a našroubujte je svisle a to tak že jedna propojka bude svisle vlevo dole, druhá svisle vpravo dole. na jednu připojíte fázový a na druhou nulový vodič.
Vždy musíte ještě připojit ochranný, zelenožlutý vodič na kostru motoru!
Platilo by to pokud je toto originální zapojení. Ideální by bylo ještě odšroubovat ty půlválcové kryty kondenzátorů a zjistit zda jejich hodnoty sedí podle připojovacích míst na fotce, tj. kondík 18 uF C1 je připojený na pravou horní svorku a pravou uprostřed - hnědá a modrá (podle fotky) a 75uF kondík C2 na horní levou a horní pravou svorku červená a žlutá (podle fotky).
naprázdno bez řemenu se motor točí svižně?
s kompresorem naprázdno - bez protitlaku se motor točí dobře?
Ono vůbec to připojení svorkovnice je divné, neodpovídá to ani náznakem tomu schématu. proto jsem se ptal zda jste s tím nehýbal.
Ale pokud je centrála slabá, motor při rozběhu odebírá značný proud ( u těch jednofázových je to ještě horší) a může poklesnout napětí centrály tak, že tím značně klesne výkon motoru a kompresor se nemusí rozběhnout.
Zkoušel jste to zapnout v normálním rozvodu?
Pokud jde kompresorem volně otáčet odpadá problém mechanického přetížení. Takže buď je problém silně kolísající napětí/nedostatečný výkon centrály při rozběhu kompresoru, a nebo je motor originálně špatně zapojený už od výrobce (lempl nejen montáže i výstupní kontroly). I to je bohužel možné. To by se ale muselo proměřit! Minimálně by napověděly elektrické odpory vinutí, rozběhové vinutí bude mít patrně větší odpor než hlavní vinutí. Potom by se musely odpojit kondenzátory a propojky a zapojit podle toho schématu kde Z1 a Z2 bude na svorkovnici ve skutečnosti W1 a W2
Jestli máte možnost, zkuste kompresor v normální síti, pokud ne, a máte multimetr který umí měřit i střídavé napětí, změřte napětí elektrocentrály při zapnutí kompresoru jestli neklesá nějak moc hluboko pod 230V.
EDIT: Aha, mezitím co jsem psal vy už jste odpověděl...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.