Nejste přihlášen/a.
Z motoru vede šest drátů, multimetrem můžete zjistit které vždy dva patří k sobě (mělo by to jít i podle barev izolace) - to jsou jednotlivá vinutí která se pak zapojí na svorky svorkovnice.
Pak to chce měřič izolačního odporu a změřit jednotlivá vinutí mezi sebou navzájem a proti kostře motoru jestli mají dobrý izolační odpor. Musí být řádově megaohmy. Pokud je odpor nízký - stator vysušit, pokud to nepomůže bude asi vadný.
Pokud je toto ok může se přistoupit k určení jednotlivých stran všech vinutí ("začátky" a "konce") a k jejich zapojení na svorkovnici, a potom se motor zkusí postupně rozeběhnout při sníženém napětí které se postupně zvyšuje a sleduje se odebíraný proud ve všech fázích a teplota motoru a tak se modlit at tam není mezizávitový zkrat...
Takto jsou zapojena vinutí na jednotlivé svorky svorkovnice, jen se musí určit jejich jedna a druhá strana vinutí - "začátky" a "konce".
Ano, strany vinutí se dají určit, ale je to trošku náročnější na vysvětlení. Chtělo by to ale mít k tomu tu svorkovnici, nebo jí aspoň nějak "nahradit" , abyste vinutí motoru hned zapojil protože tam se měří napětí a podle toho jak to vyjde se zapojí vývody z motoru definitivně na svorky.
Za chvíli odjíždím, tak jedině až zítra...
akorát mne zaráží že je na jednom obr. se svorkovnicí a krabicí a pak už není...
Do hvězdy má motor samozřejmě menší proud, ale má velké ztráty v železe, pominu snížený výkon. Mám odzkoušené, že motor 35kW na ventilátoru (Siemens) puštěný do hvězdy má menší proud, ale za cca 30minut má teplotu nad 60°C a při běžném provozu do trojúhelníku je vlažný...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.