Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Minimální průřez vodiče

Od: krystof odpovědí: 21 změna:
Dobrý večer, jaký je minimální průřez vodiče pro proud 45 A? Mám elektrickou koloběžku s max. proudem 45 A na motor, měl jsem sundaný dekl a ty kabely k motorům se mi nezdají moc silné, nevím jak tlustou mají izolaci, ale jsou jen o trochu silnější než klasický kabel na 230 V, tipuji tak 1 mm průřez. Bohužel jsem neudělal fotku, tak sem dám alespoň foto kabelu zvenky, jsou v něm 3 dráty. Koloběžka jinak jede v pohodě, jen ten kabel se mi nezdá dostatečně silný.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

2x

Záleží na materiálu jádra a izolaci. Extrém, působící tence může být bezkyslíkatá měď (stačí menší průřez) a silikonová izolace, ta vydrží i 200°C a počítá se s koeficientem zatížení, 45A neteče furt, tedy vodič má čas se chladit.

krystof

To mě také napadlo, těch 45 A tam reálně poteče asi jen při plném výkonu a jízdě do kopce, ale to se děje málokdy.
To samozřejmě záleží, ale znatelná výkonová ztráta na vodiči není úplně žádoucí, zvlášt u akumulátorového stroje.

 


1x
Na to bych osobně dal minimálně 4 mm2 průřez, lépe 6, úplně ideálně 10.

 


0x

Ale asi tam máte 12V, proto silnější kabel, nežli na 240V.

A co trabant, 6V, tam byto bylo ještě silnější.

Však on se mu kabel nezdá dostatečně silný. Jinak málokterá koloběžka má 12V systém, dnes spíše 36V, 48V i víc.
krystof

Motor je na 60V

Omlouvám se, přehlédl jsem, že jde o koloběžku, domnívál jsem se, že jde o motorku. Špatně čtu i problém, o silném kabelu. jdo spát.

Omlouvám se.

 


0x

Tady máš pro představu nějaké hodnoty. (Pravda, pro trvalé zatíčení, ten motor asi nepojede pořád na doraz, ale přece ...)

eshop.elektrokomponenty.c/...

eshop.elektrokomponenty.c/...

 


0x

Taky záleží na délce vodiče. Jiné bude přenášet 45A 10m a jiné 10cm.

Tady je to ovšem zanedbatelný fakt. Motor je hned u akumulátoru. Výrobce, aby ušetřil to má určitě na hraně použitelnosti. Jestli tam jsou tři dráty, tak je motor 3fázový synchroní s magnety. Proud tedy neteče stejnosměrně a stále. Dráty asi proto snesou menší průřez. Defakto stejný jako vinutí rotoru.

krystof

U těchhle motorů je vinutí na statoru, rotor tvoří magnety.

Divné a trochu nesmyslné, protože si to vyžaduje použití sběracích kroužků z rotoru. Běžně je spíše rotorem obal bubnu náboje a statorem s cívkama je střed náboje.

krystof
25.07.23 22:49

krystof

Vždyt jsem vlastně napsal to samé..
gum

Máš pravdu. Ne vždy je rotorem střed motoru.

 


0x
Údaj čínských ampérů berte s rezervou. Takový proud tam poteče pár desetin sekundy při rozběhu motoru. Koupil jste spotřební zboží, dimenzovaní a kvalita výrobků je ohledem na plánovanou životnost.
krystof

A co dnes není spotřební zboží?

 

Výrobky určené pro průmyslové použití.
krystof

I Číňané umí dělat kvalitní věci.. Jinak ten proud tam neteče při rozběhu, ale při plném výkonu a zatížení. Ale k tomu dojde málokdy.
Ano i čína umí vyrobit kvalitní výrobky. Ale výrobní cena by byla jinde.
Těch 45 ampér možná poteče z akumulátoru do střídače, ale motor je 3fázový tudíž efektivní hodnota proudu je jiná.
Vodiče můžou mít teflonovou izolaci tudíž proudová zatížitelnost je větší, ale zatěžovatel je menší.
Motor který by byl schopen běžet dlouhodobě na jmenovitý výkon s životností minimálně tisíce motohodin by vypadal jinak.
krystof

To ano, ale tenhle motor není určený na to aby něco poháněl x hodin v kuse, tak proto je asi takový jaký je.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]