Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spálená bruska?

Od: siko odpovědí: 16 změna:
Zdravím,
přestala fungovat ruční AKU úhlová bruska, trochu smrděla.
Rozdělal jsem jí, zevnitř okolo uhlíků je to spečené.
Jak zjistit jestli je spálená nebo by šla spravit?
Díky

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Opravit by to možná šlo, ale bylo by to dražší, než nová bruska.

sasa*

To neřeš a vyhoď! Oprava 3x dražší než nová.Pokud by byl problém ve vinutí kotvy,pak další problém s případným vyvážením celé kotvy...

 

111®
29.05.23 08:11

3x
Vyhodit.

 


2x

Vyhodit, aj tak to bol smejd, dobra bruska na aku nema uhliky ani komutator.

 


2x
To se nevyplatí opravovat, jedině by tam pasoval nějaký standardní motorek, něco jako 775 z Čičiny. Vyfotte ho celý. Je na něm nějaké označení?

 


2x

Zobrat multimeter a premerat vinutie. Ak je vadné tak vyhodit.

Běžným multimeterm nezměřitelné.

Prečo nie? Ak bude rozdiel v odporoch jednotlivých vinutí,tak je na vyhodenie. Stator si myslím,že je z magnetu u týchto vecí.

Dnes som opravoval akuvrtačku, je tam nepárny počet pólov na rotore,premerat obyčajným multimetrom nešlo,hodnoty boli rovnaké ako u dobrého,tak aj u zhoretého motora.

 


2x

Mám nejlevnější sranda flexu na 230V už 17 let, přežila stavbu baráku.

2x jsem tam měnil ložiska a jednou uhlíky + zlehka přebroušení komutátoru jemným smirkem a prošrábnutí mezer na komutátoru.
Oprava na půl hodinky a cenově už nevím přesně 200-300Kč.

Vždy tomu předcházel lehký smrádek a nepravidelný chod.

Pokud máte do čeho ty uhlíky dát (vypadá to, že je to celé spečené) tak za vyzkoušení dáte max 200Kč za uhlíky + to vyčištění.

siko

Ano s vámi souhlasím, většina lidí dnes chce hned všechno vyhazovat, bruska stála několik tisícovek.
Dám si s tím práci a zkusím jí vyčistit jak píšete.
Koupím uhlíky a snad tam budou držet v tom uložení.

Než něco koupíte tak to prve rozeberte ze strany těch uhlíků at víte zda ty uhlíky půjdou vůbec někam nasadit.

 

 

siko

Jak by šlo to vinutí změřit? At vím jestli je opravdu spálené nebo stačí třeba jen koupit uhlíky.

Odpojit konce vinutí od jednotlivých lamel komutátoru a přesným ohmetrem (desetiny, možná setiny ohmu) změřit nepřrušení vinutí a případný mezizávitový zkrat jednotlivých vinutí. Poškozené vinutí převinout. Když to bude v pořádku, tak přebrousit komutátor, vyškrábat mezery mezi lamelami, připojit všechna odpojená vinutí, vyvážit kotvu. Vyčistit a opravit vedení uhlíků a vložení nových uhlíků už je sranda. Práce na několik hodin, cena opravy mnohonásobně vyšší, než nová bruska (pokud to vůbec bude někdo ochotný udělat).

 

111®

0x
Promerit rotor i stator.

 

bery*

0x
Já bych místo snahy o premerovani vinutí rotoru pečlivě prohlidnul lamely komutatoru - pokud je některá víc se opálená, bude tam mezizavitovej zkrat. Pak může být prechodak mezi některou lamelou a vinutím v tom lisovaným spoji (asi by to tam bylo opálený a přerušení by se snadno potvrdilo měřením, nebo bez vybavení klidně třeba zarovickou a baterkou V obou případech by to za provozu hodně jiskřilo. Tolik k rotoru. Jak vlastně vypadaly uhlíky? Pohybovaly se volně a s dostatečným přítlakem? Proud do nich šel přes lanko, nebo tavil pruzinku? Občas jde narazit na uhlíky sice ještě dlouhý, ale úplně zapečený do plastových držáků, předpokládám kvůli nadproudu při přetěžování. Pak by to ještě možná stačilo vyčistit pilníčkem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]