Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Par dotazu k Rc modelum baterie z vrtacky a regulatoe na lipo

Od: kalimero odpovědí: 7 změna:
zdravim, rak prvni dotaz. Jake zarizeni musim vlozit do ovladače Rc auta,abych mohl plynule přidávat plyn neco jako spoušt u vrtačky. druhe: mohu použít Nicd baterie sanyo SC 1.2V bodovanych sériově ve stejne voltazi do rc vozitka,ktere melo puvodni nicd tuzkove baterie v packu a napeti je na krabičce napsane 8.4v? Mudi byt nějaký regulator proudi,nebo staci jen zapojit a jezdit? treti. otazka mohu pouzit power down obvod s displejem kde bych přiváděl 11.1V s lipo a reguloval na 9V? Nicd ma po nabiti 10.2V auti ko jezdi ale v trave uz je vykon slabsi a do kopecka uz ani nevyjede. Je to cinsky ceawler ma dva motory (predni a zadni nahon) a servomotor na zatáčení. Pri zapojeni na laboratorní zdroj ukazuje pri 10V odber 13A kdyz ho dám vyjíždět kopeček simulace z kartonu.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami123

0x

1/ žádné, potřebuješ proporcionální ovladač a přijímač + servo.

2/ ano, ale potřebuješ nabíječku NiCd

3/ ano, musí být dimenzovaný na daný, spíše vyšší proud

Podle mě by to mohlo jít připojit na ty lipo přímo

kalimero

diky, takze pouzit spoust od vrtačky nelze ok. tak nabijecku na nicd samozřejmě mam a v zaloze i lab zdroj. Lipo se nesmí vybít pod 3V na clanek je to tak, takže nějaký regulator nebo cut off?
kalimero

mohu pouzit carson 2.4ghz mam i krystal je to po helikoptéře. to je proporcionalni ovladač,ale jestli by sel sparovat nebo nejak propojit s autikem bylo by to fajn. Když bych kuchnul heli ppmohlo by vyndat co. asi radsi zustanu u nicd packu z vrtacky ononto bude chvili jezdit
kami123

Ano 3V, doporučuji nevybíjet pod 3,3V. Vybití poznáš jednoduše podle sníženého výkonu, tedy cut off není nutný.

K tomu ovladači vykuchej i přijímač. Akorát servo asi budeš muset koupit, případně mechanicky přizpůsobit.

kalimero

díky, o tom jsem se přesvědčil ze na 9v to uz skoro nejede a pak šup na nabíječku . Do bre, takže co mohu použít s carsona na to auticko? vrtulnik si bral 8A to by jako regulator mohlo stacit. diky za radu.chtel sem puvodne neco pro syna. trochu me to chytlo.

 


0x
1/ Prijímač s proporcionálnym kanálom a v závislosti na motore buď jednosmerný alebo striedavý regulátor otáčok. Prijímač býva väčšinou napájaný z regulátoru. Batéria sa pripája (len) k regulátoru. Hračkárske RC môžu mat zintegrované oboje do jednej krabičky.
2/ Ak dodržíš volty, tak je jedno či AA alebo Sub-C. Tie Sub-C na tom budú kapacitne lepšie a dajú viac prúdu. Jedine že by motory či prevody boli poddimenzované a konštruktér tak nejak počítal s určitou mäkkostou zdroja.
3/ Tu sa tažko radí. Step-down by som nepoužil. Bude celkom dost hriat. Ak regulátor zvládne napätie z LiPo, nemal by byt problém zapojit to. Stále samozrejme hrozí spálenie motoru či ulomenie nejakého ozubeného kolieska. Záleží na tom, ako je to nadimenzované.
Zmeraj si na tých NiCD napätie pri zátaži, nie na prázdno. Svaly som vedel ukazovat aj ja, kým po mne nik nechcel niečo zdvihnút…
kalimero

paráda,hotova slohova práce hlavně spousta informaci. Abych změřil napeti v terénu, budu muset připojit malý digitální voltmetr. Baterie puvodni s autem maji napssno 2200mAh . Po formovani v 5,krocich z nich dostanu max 1600mAh a rychle se vyvíjejí proto SC čka z vrtačky. Maji sice 1300mAh ale vydrzi podstatne dele pri vysokych odběrech.Lipo az na konec a porovnam co bude makat dele.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]