Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám dva motory, první je 240V 3kW a druhý 380V 3kW. Chtěl bych se zeptat, jestli tyto motory mají stejnou sílu, děkuji.
Tady zase řešíte blbosti.Jednofázový motor ztrácí Dynamický tah,protože prochází magnetický tok nulou.
U třífázového to tak není, protože je v tahu pořád.Magnetování nikdy není v nule,
Znamená to, že má větší Dynamický tah(Sílu a točivý moment)při stejném příkonu.Proto se přece
dělají mnohofázové stroje!
No to se musíte podívat na průběh třífázového proudu a konstrukci třífázového motoru,
Respektive rozložení proudů v třífázovém stroji.Od toho se odvíjí magnetizace celého stroje.
Napadlo Vás někdy proč se dělají 10 litrové letecké motory 16tiválce.(16fází zápalů.)
Zkuste si ho udělat jako 10litrový dvojválec a uvidíte kam doletíte.!
Kdyt je to tak jednoduché z principu!
To je jako kdyby jste strčil do formule dvojválec o obsahu 3000cm. a chtěl jste předjet 12tiválec.o obsahu
také 3000cm.Budete stačit tak 5m,nic víc.
Dělá se to kvůli tomu, že by větší písty měli neúnosně velkou hmotnost frajere a s tématem to nijak nesouvisí.
Když už chceš machrovat, tak to dělej v oboru, ve kterém se vyznáš. Nebo se nauč alespoň základní terminologii.
!
Vy jste nepochopil merito fázového posuvu a vliv na kroutící moment jakehokoliv motoru.
To je stejné jako u elektrického motoru.Vy jste vůbec nic nepochopil. No komu není s Húry dáno
v apatice nekoupí. Nebuďte ze své nevědomosti agresivní.Druhá možnost
je, že se podíváte do 2 ročníku SPŠ elektrotechnické a vzděláte se.!
No z tvých komentů jsem toho opravdu moc nepochopil, když argumentuješ termínama. které neexistují a v nesprávné souvislosti.
Zbytečně oslovuješ ostatní povýšeně a se zbytečnými vykřičníky.
Podle tvé logiky bude dvestě válec silnější než šestiválec.
Ačkoliv si myslíš opak, nic rozumného jsi tu nesplodil.
Necht se ozve někdo jiný a zastane se tě tu.
to asi nebude pravda, protože 1f bude mít podstatně větší skuz než 3f, protože se musí budit od 0 kterou prochází, kdežto u 3f sice také každá fáze projde 0 ale o 120°posunuta takže je buzen v podstatě stále--
Copak síla, ta je stejná, ale ten třífázový motor bude méně namáhaný, vydrží víc, ale taky bude asi vyšší spotřeba (?). Ale to jsem taky zvědav na názor elektrikáře.
Zajímavý, ale prakticky velmi nejasný dotaz
Pokud hádám smysl tvého dotazu dobře, tak ten na 380V by měl mít větší sílu, pokud budou vypadat stejně.
Myslím tím, když je zapojíš, aby se přetahovali.
Jinak vyhraje ten, co je širší.
Čistokrevný "elektrikář" správnou odpověď nikdy nedá, jelikož se mu zavaří mozek jen nad výčtem věcí, které je nutno definovat.
Tak ještě jinak. Oba motory mají cca 1000 otáček, Na každou hřídel dojde stejný štípací trn (přímo bez převodu). Jedná se mi o tuto sílu.
Oba dva maji 3kW. Pokud budou oba dva zapojeny ve stejnem stipaci, se stejnym prevodem a kdo vi cim jeste, budou na tom podobne. Jen ten tri fazovy bude trooosicku lepsi reseni. A v pripade rozbehu, nebo zakousnuti se do tvrdeho dreva ten tri fazovy nevybavi tak rychle jistice. Je rozdelen do tri fazi...
Stejný výkon je stejný výkon. Tedy při stejných otáčkách i stejný kroutící moment.
Ovšem u elektromotorů se udává příkon. Výkon pak závisí na účinnosti, a tady už má navíc ten 3f.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.