Nejste přihlášen/a.
Když si koupím nový výrobek, tak záruka platí ode dne koupě.
Ale když se výrobek v záruční době porouchá já ho dám na reklamaci a servis rozhodne, že se výrobek nebude opravovat, ale vymění se kus za kus, tak od kdy začíná platit záruka na ten vyměněný výrobek.
Prodavač při převzetí výrobku z reklamace tvrdil, že záruka platí od koupi , ale známý mi říkal, že to není pravda a záruka platí od doby převzetí vyměněného výrobku.
Kdo tedy ná pravdu?
Vím, že pravda je v OZ, ale tam se mi to nechce hledat.
Ps. kdyby se výrobek pokazil týden před koncem záruky a oni to po měsíci vymění - na vyřízení reklamace je 30 denní lhůta, tak na ten vyměněný výrobek je záruka 7 dnů?
záruka platí od doby převzetí vyměněného výrobku.
asi to bude na spor právníků. Kdo bude mít lepšího.
takže pravdu má ten, ke komu se přikloní soud.
yanek - Omyl. Záruka se prodlužuje o dobu kdy byl výrobek v opravě v případě, že zákazníkovi vrátí opravený původní výrobek. V případě neopravitelnosti a tudíž výměně výrobku za nový platí nová záruka od doby převzetí nového výrobku.
Vlastní zkušenost.
@ magdon Nemáte pravdu.Když vám zboží pro neopravitelnost vymění,záruka končí ,jako u původní koupě,i když by to byl třeba jenom týden..Dříve to platilo,jak píšete,podle NOZ už ne. Prodlužuje se něk/...
Magdon má pravdu, prodlužuje se o dobu opravy.
Nová záruka od převzetí platila dřív, teď platí od data koupě (+ to prodloužení o dobu opravy, to platí i pro výměnu když to např.měsíc leží u prodejce a pak daj novej kus)
Lidově řečeno Záruka (zákonná spotřebitelská) platí od 1.1.2014 ne od výměny výrobku (to platilo před NOZ), ale skutečně jen od původní koupě, s tím, že po dobu reklamace záruka neběží, tedy že doba reklamace (od doby donesení do doby, než tě vyzvou k odběru, nejpozději do 30 dnů) se připočítá.
Samozřejmě si můžeš ujednat opak, tedy že výměnou počíná běžet nová záruka, a to i při uplatnění se na tom můžeš domluvit, já to udělám tak, že mi prodavač řekne, že záruku mám přece 2 roky od výměny a já si zaarchivuji důkaz, nahrávku ) Pro prodejce je to výhodnější než ... (nebudu dávat návody na páky )
Prodavač měl ve tvém případě pravdu. S tím, že ty máš nárok na písemné potvrzení té doby v reklamaci a to si musíš uschovat. Nevyžádáš-li si ho, máš smůlu i s prodloužením.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.