Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké napětí při správném dobíjení autobaterie

Od: puskin odpovědí: 9 změna:
Dobrý den,
jaké má mít napětí dobrá nabitá 12V autobaterie?
Pak bych se chtěl poradit jaké napětí bych měl naměřit při správném dobíjení na svorkách autobaterie při nastartovaném voze bez zátěže (žádný spotřebič nezapnut ani světla) a při zátěži ( světla, topení, rádio).
Chtěl bych si to proměřit, děkuju.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

4x
Musí dobíjet aspoň 14V. U obyčejné baterie napětí nesmí při běžícím motoru stoupnout nad 14,4V. U moderních vozů s calciovkami je ale běžné dobíjecí napětí 14,5 - 14,8V.
Napětí baterie bez odběru proudu je cca 12,6V

 


3x

Pokud se nepletu tak při správném dobíjení by mělo být na svorkách 13,8 - 14,2 V

 


2x

V zimním období, je potřeba aspoň minimálně 14V (i tak se nenabije do plna, na to je potřeba 14,4V) Samostatný akumulátor má 12,55-6V při nabitém stavu. Ale tento údaj je k ničemu, je potřeba měřit napětí akumulátoru pod zátěží. Připojit tedy na tester akumulátorů a tam se uvidí, jak na tom akumulátor je. Nicméně napětí by nemělo být pod 14V se zátěží i bez zátěže (s nastartovaným motorem)

 

kepler*

0x

Za normálních okolností na starosti dobíjení alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14,6 V

eshop.tza.cz/...

Mnohem důležitější ale je správný proud, který může být max. 1/10 jmenovité kapacity baterie. Např. baterii o kapacitě 44 Ah dobíjíme počátečním proudem 4,4 A. S tím, jak napětí baterie postupně roste, automaticky klesá i nabíjecí proud (aspoň u jednouduchých nabíječek tomu tak je).


doplněno 07.03.18 19:01:

Jinak v odkazu je i závislost napětí baterie na stupni jejího nabití.

rv*

Ve vozidle je klidně alternátor 60A a pokud máte vypnuté spotřebiče, tak klidně pere do baterky co to dá (s horním omezením napětí). Při startování z ní taháte 100A. Takže tak bych přistupoval k požadavkům na nabíjecí proud.

vernon
to rv
Alternátor proud nikam "nepere". A altík s ubohými 60A už by dnes do auta žádný výrobce nedal. Startovací proud třeba u dieselů běžně dosahuje i stovek ampér. Máš to zkrátka nějaký pomotaný...

 


0x

Jen doplním že to napětí +- 14v musí být i s plnou zátěží

 

jabraka*

0x

Do baterie při nabíjení teče určitý proud Neměl by překročit desetinu kapacity baterie.Při 40Ah tedy 4A.Proud klesá do té doby,než je aku.nabitá.Pak může napětí naprázdno dosáhnout až 16V.Po připojení spotřebičů poklesne rychle až na 2,12V na jeden článek.Při běžícím motoru je údaj na svorkách údajem dobíjecího systému(alternátoru).Může být individuální.určitě může dosáhnout až 16V.

JABRAKA

 

jenda2*

0x

Po startu motoru skutečně teče do akumulátoru proud v řádech desítek ampér. Po několika minutách se snižuje na nějakých 10A, podle výkonu alternátoru Jestli jsou nebo nejsou zapnutá světla je lhostejné. Vše řídí regulátor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma dobíjení autobaterie

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]