Nejste přihlášen/a.
V zimním období, je potřeba aspoň minimálně 14V (i tak se nenabije do plna, na to je potřeba 14,4V) Samostatný akumulátor má 12,55-6V při nabitém stavu. Ale tento údaj je k ničemu, je potřeba měřit napětí akumulátoru pod zátěží. Připojit tedy na tester akumulátorů a tam se uvidí, jak na tom akumulátor je. Nicméně napětí by nemělo být pod 14V se zátěží i bez zátěže (s nastartovaným motorem)
Za normálních okolností na starosti dobíjení alternátor vozidla v rozsahu od 13,8V do 14,6 V
Mnohem důležitější ale je správný proud, který může být max. 1/10 jmenovité kapacity baterie. Např. baterii o kapacitě 44 Ah dobíjíme počátečním proudem 4,4 A. S tím, jak napětí baterie postupně roste, automaticky klesá i nabíjecí proud (aspoň u jednouduchých nabíječek tomu tak je).
Jinak v odkazu je i závislost napětí baterie na stupni jejího nabití.
Ve vozidle je klidně alternátor 60A a pokud máte vypnuté spotřebiče, tak klidně pere do baterky co to dá (s horním omezením napětí). Při startování z ní taháte 100A. Takže tak bych přistupoval k požadavkům na nabíjecí proud.
Do baterie při nabíjení teče určitý proud Neměl by překročit desetinu kapacity baterie.Při 40Ah tedy 4A.Proud klesá do té doby,než je aku.nabitá.Pak může napětí naprázdno dosáhnout až 16V.Po připojení spotřebičů poklesne rychle až na 2,12V na jeden článek.Při běžícím motoru je údaj na svorkách údajem dobíjecího systému(alternátoru).Může být individuální.určitě může dosáhnout až 16V.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.