Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém v kabelech

Od: petrg odpovědí: 15 změna:

Dobrý den, zapojil jsem autozapalovač a při zkoužce (Šroubovák nakonec a do strany, aby se zahřál.) mi to začne jiskřit u kostry dávám fotky snad mi dokážete poradit. Děkuji


 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Mno... Když vidím tu instalaci, divím se, že to "jen" někde jiskří. Pokud nehodláte riskovat požár auta, bylo by lepší vzít štípačky a celé to zrušit. Následně to nechte udělat někým, kdo to umí.

 


1x

Tak to je jasný že to jiskří, když tím šroubovákem uděláš zkrat... To jako chceš ohřát ten šroubovák a tím si zapálit nebo co?

Nechápu proč tam ten šroubovák strkáš...

Ono celkově je to dost partizánský:D

Doporučoval bych ti to předělat na drát bez čokolád a pokud možno v půřezu 2,5 cu. Pod šroubek si dej očko.Celkově to vypadá že to je v pohodě ale časem, vibracema a mechanickým pohybem se něco někde uvolní a bude to zlobit v tom lepším případě. Investice to nebude závratná odhadem 40 kč... Zvaž to!

 

111®

0x

jiskří to tam, kde je špatný kontakt

petrg

Kde je špatný kontakt u kabelů?

 

prazskejpepik*

0x

jiskří tam, kde je špatný kontakt a když vidím ty spoje (na půl metru kabelu tři čokolády), tak se ani nedivím. jinak ta pojistka se dává co nejblíže k baterce, nebo z čeho je to tažený, aby měla význam (zkrat na celkové délce kabelu)

petrg

Pojistka je blízko. A jak to mám podle vás zapojit?

prazskejpepik*

tak já bych tam neměl tu čokoládu ani jednu. kabel vcelku. naletuji + dutinku a zavařit. nebo naletovat konektor, očko na kostru

 

dusger*

0x

Při spojování drátů použij dutinky a vhodné svorky, připadně rovnou spojovací dutinky. Jakmile začneš spojovat pájením, určitě se ti to za chvíli ulomí.

 

radarbrdy*

0x

Problém není v baterii, ani ve vodičích a ani v pojistce. Zkratováním šroubovákem si akorát zkracuješ život autobaterie.

Dle ohmova zákona platí: I[ampéry]=U[volty] / R[ohmy].

Příklad: 12V / 1.2 ohm = 10 Ampér

No, pokud při zkratu na konci vedení neshoří pojistka, tak bych někde problém viděl. Buď poddimenzované vedení, špatné spoje nebo předimenzovaná pojistka.

 

lll*

0x

Testování CL zásuvky je za použití šroubováku naprosto běžná věc. Hrotem šroubováku se tlačí na spodní kontakt a posléze se dřík opře o vnitřek zásuvky. K dyž se šroubovák ohřeje znamená to, že zásuvka funguje a dodává i dostatečný proud. Když spojení jiskří jsou patrně kontakty zoxidované, zašpiněné atp. pomuže je očistit například drátěnkou na nádobí. Pro úplnost ještě zmíním, že k tomuto testu nejsou vhodné šroubiváky elektrikářské, mají totiž zpravidla izolovaný dřík. V nezbytném případě je možné tuto izolaci z dříku odříznout.

takjan*

Takovou prasárnu jsem ještě snad neviděl. Stejně, jako zkoušení šroubovákem. To možná u starého traktoru.

Tak já nevím. Franta traktorista si udělal připojení k zapalovači, aby si při rozvážení hnoje mohl připálit. Nabastlil to tak, že našel v kůlně ňáký drátky a čokoládu, a s odborností to pospojoval na svým Zetoru 5011. Pak si připravil diagnostiku ve formě šroubováku, a tu narval do zapalovače. Diagnostický přístroj indikoval přechodové odpory jak u obloukové svářečky a Fanda nechápe proč. Hlavně, že tam má pojistku, která vydrží více, než ty drátky.

Jestli má takto řešenu elektroinstalaci i jinde na trachtoru, tak at se pak nediví, že mu to jednoho krásnýho dne ve stodole blafne.

vernon

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]