Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojeni motoru na 230

Od: lord* odpovědí: 13 změna:
Prosim pomozte potrebuji zapojit el. Motor 230/380 viz obra. Na 230v prosim o stručný návod.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

honzacz*

0x
Motor je třífázový, pokud správně chápu otázku, chcete ho připojit na 230V. V tom případě musíte použít kondenzátor a počítat s tím, že motor bude mít menší výkon.
lord*

Ano přesně .s menším víkonem neni problém a kondenzator mam tento snad bude stacit .potreboval bych nejaky jednoduchy navod jak to zapojit a bez vypinace

 


0x

Příkon motoru 100W je na povážení ale schéma připojení rozběhového kondenzátoru (19 mikro faradu, ne jeden!) je tady:

pohonnatechnika.cz/...

lord*

Podle tohoto jsem to zapojil ale neslo mi to vyhodi mi to jistic ma to na 15 A staci to?

Vyhodit jistič to nesmí ani bez kondenzátoru! Motor se jen neroztočí a bude vrčet. Pokud to vybaví jistič, je motor proražený nebo to máte zapojené špatně. Sedí vám ty klemovací propojky? Jistič stačí na 15 takových motorů, bez obav

lord*

Ted to mam zapojene takto nevim jestli to je zpravne.

Ty tři dráty vpravo dole jsou co? Zelený zemnící patří na kostru motoru, modrá je nula hnědý fáze, to sedí. Ještě tam potřebujet dva dráty z toho kondenzátoru, který musí mít 15 uF/250V. Pokud ale nezvládnete zapojit 5 drátů, poproste kamaráda elektrikáře, jde o život

lord*

Jo to jsou ty sami draty ktery jsou připojeny nahore ale nevi kam presne mam zapojit ten kondik . Jo zapojit to zmaknu

Jeden drát z kondíku pod hnědý a druhý místo toho zelenýho, ten tam nemá co dělat, připojí se na kostru motoru. Pokud ale necháte jen hnědý a modrý (+ zemnící zelený), motor musí mít snahu se roztočit, nesmí vyrazit jistič!

 

dusger*

0x

Jednak máš moc malý kondenzátor, druhak pokud už teď vyhazuje jistič, možná už bude motor zničený. Za další: první stránky, co vyhledal seznam po zadání hesla –motor kondenzátor- úplně vyhoví pohonnatechnika.cz/... . Správný kondenzátor na napětí taky aspoň 400V zapoj podle obrázku, přesně musíš dodržet i začátky a konce vinutí.

 

ja1

0x

Horní svorky jsou jen tepelné čidlo!


doplněno 30.09.16 12:15:

Připojením sítového napětí na to čidlo jste udělal zkrat a možná (nebo spíš určitě) jste to čidlo zničil. To bývá bimetalový spínač, v provozu sepnutý, který se při přehřátí vinutí rozepne a odpojí stykač motoru.


doplněno 30.09.16 12:20:

Máte tam tři svislé propojky. Napětí musíte přivést na libovolné dvě svislé propojky, ochranný vodič na kostru motoru. Kondenzátor připojíte mezi zbývající-volnou propojku a jednu propojku na kterou přivádíte vodič se sítovým napětím. Vzorec na výpočet kapacity jsem už tady na poradně kdysi dával.

ja1

1μF je příliš málo. Výpočtem mi to vyšlo asi 5,41μF. Zkuste sehnat 6μF, (ale ne vyšší, ten kond. nesmí být moc veliký, protékal by jím vyšší proud a vinutí by se přehřálo!) a nejlíp na vyšší napětí, aspoň na 400V. Motor pak musí běžet co nejtišeji, a proud protékající kondenzátorem nesmí být vyšší než šítkový proud motoru (pro zapojení do trojúhelníka - je to na štítku ten vyšší)

lord*

Super konecne nekdo kdo mi to polopate vysvetlil motor uz jen vrci takze sezenu silnejsi kondik a snad se rozbehne diky moc za pomoc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]