Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, když jsem reklamovala u Vodafone svůj mobil, tak prý na to mají měsíc. Čekala jsem 3 týdny, pak jsem tam zavolala, jestli ho už náhodou nemají. Nedovolala jsem se. Tak jsem tam zajela a už ho měli - skoro dva týdny! Ani se neobtěžovali mi dát sms-kou vědět. U jiné firmy dají vědět vždy! Závada nenalezena...blabla, jako vždy. Samozřejmě telefon zlobil dál. Tak jsem tam za pár dnů opět zašla. Tam mi řekli, že už nemám nárok na reklamaci, protože uplinuli dva roky. Domnívala jsem se, a řekli mi to i na té prodejně, že se započítávají dny ode dne převzetí, po předání - z reklamace. Prý to tak není, platí jen ty dny, kdy jsou v servisu. A že jim to pak leží třeba další tři týdny na prodejně, aniž by dali vědět, že je mobil "hotový", je nezajímá. Máte někdo také takovou zkušenost? Mají na to právo, nebo je to jen taktika jak ošidit zákazníka? Neozvali se a ještě mi lhali!
Záruční doba se prodlužuje o dobu reklamace, to znamená od doby přijetí zboží do doby než jej zákazník převezme. Je jedno, jak dlouho trval servis, žádnou povinnost každý den zjíštovat, zda už není reklamace vyřešená nemáš. Prodejce má lhůtu na opravu max 30 dní, ale zákon o ničem takovém jako by byla povinnost zákazníka zjíštovat denně zda je už zboží opraveno nehovoří.
Na reklamaci si trvej, když budou nesouhlasit, at ti to dají písemně, že zboží odmítají k reklamaci převzít.
Jen upresnim nekolik chyb, ktere se objevily v odpovedich: 1. Dle noveho zakona je naopak povinnosti prodavajiciho zakaznika informovat o vyrizeni jeho reklamace a i o zpusobu vyrizeni - zakaznik neni povonnen se sam aktivne zajimat. 2. Lhuta, o kterou se prodluzuje zaruka se tedy pocita od nasledujiciho dne od prijeti az po okamzik, kdy byl zakaznik informovan o zpusobu vyrizeni reklamace. Jen dodam, ze toto plati v pripade, kdy byla zavada shledana a reklamace uznana jako zarucni. Informovani zakaznika muze byt provedeno SMSkou, emailem, dopisem a prodavajici musi byt schopen zpetne dokazat, ze informoval zakaznika.
Pokud prodavajici zakaznika neinformuje o vyrizeni reklamace a jiz uplynula zakonna 30ti denni lhuta na vyrizeni reklamace, ma se za to, ze nebyla reklamace vyrizena v radne lhute a zakaznik ma pravo na odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nedodrzeni lhuty 30 dni. A jeste dodam, ze lhuta 30 dni se pocita tak, ze prvni den je den nasledujici od prijeti a pokud 30ty den pripada na vikend ci svatek, tak se posouva na prvni pracovni den.
Pokud vezmu praktiku VF, tak i tam se lhuta pocitala tak, jak popisuji vyse, cili vase zkusenost je ponekud zvlastni a nebo se jedna o selhani jednotlivce...
Ústavní soud ve svém nálezu ze dne 10. 11. 2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08 zaujal právní názor k výkladu ust. § 19 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podle kterého povinnost prodávajícího vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, v sobě zahrnuje, resp. předpokládá rovněž aktivní podání informace (oznámení) o vyřízení reklamace spotřebiteli.
astik, museli by prokázat, že oznámení o vyřízení bylo z jejich strany provedeno. Jinak trvejte na další reklamaci v záruční době 24 měsíců, která se prodloužila o dobu vyřízení vaši původní reklamace.Hlavně se nedejte a neotálejte, at vám záruka mezitím opravdu neskončí.
Pěkný den,
když je reklamace vyřízená, posíláme zákazníkům SMS s touto informací. Mrzí mě, jestli vás nezastihla. Do 30 dní je ale reklamace vyřízena vždy.
Co se týká prodloužení záruční doby - pokud jde o reklamaci oprávněnou (servisní středisko potvrdilo výskyt závady a opravilo ji), prodlužuje se záruční doba o celou dobu reklamačního řízení (od data předání do data vyzvednutí), maximálně ale o 30 dní.
Ondra, Péče o zákazníky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.