Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vodafone - jaké datum platí při reklamaci?

Od: astik odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, když jsem reklamovala u Vodafone svůj mobil, tak prý na to mají měsíc. Čekala jsem 3 týdny, pak jsem tam zavolala, jestli ho už náhodou nemají. Nedovolala jsem se. Tak jsem tam zajela a už ho měli - skoro dva týdny! Ani se neobtěžovali mi dát sms-kou vědět. U jiné firmy dají vědět vždy! Závada nenalezena...blabla, jako vždy. Samozřejmě telefon zlobil dál. Tak jsem tam za pár dnů opět zašla. Tam mi řekli, že už nemám nárok na reklamaci, protože uplinuli dva roky. Domnívala jsem se, a řekli mi to i na té prodejně, že se započítávají dny ode dne převzetí, po předání - z reklamace. Prý to tak není, platí jen ty dny, kdy jsou v servisu. A že jim to pak leží třeba další tři týdny na prodejně, aniž by dali vědět, že je mobil "hotový", je nezajímá. Máte někdo také takovou zkušenost? Mají na to právo, nebo je to jen taktika jak ošidit zákazníka? Neozvali se a ještě mi lhali!

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mot

0x
z logiky veci se prodluzuje zaruka jen o dobu, kdy ho prijali reklamaci po dobu, nez byl na prodejne opet pripraven k vyzvednuti.
prodejce vam nemusi davat vedet, je to vase starost se o to zajimat.

 

slzicka*

0x

Záruční doba se prodlužuje o dobu reklamace, to znamená od doby přijetí zboží do doby než jej zákazník převezme. Je jedno, jak dlouho trval servis, žádnou povinnost každý den zjíštovat, zda už není reklamace vyřešená nemáš. Prodejce má lhůtu na opravu max 30 dní, ale zákon o ničem takovém jako by byla povinnost zákazníka zjíštovat denně zda je už zboží opraveno nehovoří.

Na reklamaci si trvej, když budou nesouhlasit, at ti to dají písemně, že zboží odmítají k reklamaci převzít.

mot
ale prodejce taky nema zadnou povinnost informovat zakaznika,ze je zbozi opraveno-vraceno ze servisu. zbozi opravi za tyden a dva mesice bude lezet na prodejne,az si ho zakaznik vyzvedne. doba zaruky by se pak tezko prodlouzila o dva mesice.
iz*

Nemá?

Prosím o odkaz.

 

tonda27

0x

Jen upresnim nekolik chyb, ktere se objevily v odpovedich: 1. Dle noveho zakona je naopak povinnosti prodavajiciho zakaznika informovat o vyrizeni jeho reklamace a i o zpusobu vyrizeni - zakaznik neni povonnen se sam aktivne zajimat. 2. Lhuta, o kterou se prodluzuje zaruka se tedy pocita od nasledujiciho dne od prijeti az po okamzik, kdy byl zakaznik informovan o zpusobu vyrizeni reklamace. Jen dodam, ze toto plati v pripade, kdy byla zavada shledana a reklamace uznana jako zarucni. Informovani zakaznika muze byt provedeno SMSkou, emailem, dopisem a prodavajici musi byt schopen zpetne dokazat, ze informoval zakaznika.

Pokud prodavajici zakaznika neinformuje o vyrizeni reklamace a jiz uplynula zakonna 30ti denni lhuta na vyrizeni reklamace, ma se za to, ze nebyla reklamace vyrizena v radne lhute a zakaznik ma pravo na odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nedodrzeni lhuty 30 dni. A jeste dodam, ze lhuta 30 dni se pocita tak, ze prvni den je den nasledujici od prijeti a pokud 30ty den pripada na vikend ci svatek, tak se posouva na prvni pracovni den.

Pokud vezmu praktiku VF, tak i tam se lhuta pocitala tak, jak popisuji vyse, cili vase zkusenost je ponekud zvlastni a nebo se jedna o selhani jednotlivce...

 


0x
Přečtěte si jejich reklamační podmínky. Tam je napsáno, že nemají povinost vás informovat, že mobil se již vrátil z reklamace...
doplněno 29.12.15 23:04: Teda dříve to tam bylo. Pokud se změnila novela zákona, tak to nyní je asi jinak...
tonda27
Hmm, podnet pro COI. Jelikoz je to poruseni zakona a pokud nejake vseobecne podminky porusuji zakon - jsou v nevyhode pro zakaznika, jsou tyto podminky neplatne a plati nadrazeny zakon!doplněno 29.12.15 23:13: jeste doplnim, ze informovanost o vyrizeni reklamace upravuje pragraf 19 odstavec jedna:§ 19(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, 13) je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.(2) V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.(3) Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné poruššení smlouvy. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.(4) Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k informacím podle § 13 písemnou formou poskytnout zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde může spotřebitel i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb uplatnit reklamaci.

 


0x

Ústavní soud ve svém nálezu ze dne 10. 11. 2009, sp. zn. III. ÚS 2983/08 zaujal právní názor k výkladu ust. § 19 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podle kterého povinnost prodávajícího vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, v sobě zahrnuje, resp. předpokládá rovněž aktivní podání informace (oznámení) o vyřízení reklamace spotřebiteli.

astik, museli by prokázat, že oznámení o vyřízení bylo z jejich strany provedeno. Jinak trvejte na další reklamaci v záruční době 24 měsíců, která se prodloužila o dobu vyřízení vaši původní reklamace.Hlavně se nedejte a neotálejte, at vám záruka mezitím opravdu neskončí.

 

vodafone*

0x

Pěkný den,

když je reklamace vyřízená, posíláme zákazníkům SMS s touto informací. Mrzí mě, jestli vás nezastihla. Do 30 dní je ale reklamace vyřízena vždy.

Co se týká prodloužení záruční doby - pokud jde o reklamaci oprávněnou (servisní středisko potvrdilo výskyt závady a opravilo ji), prodlužuje se záruční doba o celou dobu reklamačního řízení (od data předání do data vyzvednutí), maximálně ale o 30 dní.

Ondra, Péče o zákazníky

astik

Děkuji všem za odpovědi. Při reklamaci jsem uvedla, ze to bude na 99% problém v nabíječce, kterou jsem jim i dodala. Servis závadu neshledal, protože ji ani nepoužil. Když jsem šla opět reklamovat, tak daný zaměstnanec tu moji nab. vyzkoušel a ihned zjistil, že je opravdu špatná. V servisu to odflakli a pak mi ještě řekli, ze už na reklamaci nemám nárok. A NIKDO mi žádnou sms neposlal! Takže vinou Vodafone jsem přišla o nárok na reklamaci! Nemám už v nej důvěru! A sms mě zastihnout opravdu nemohla, když žádná zaslána ani nebyla. A jestli platí, že když se neozvou ani do 30 dnů, tak já taky ne, a jak zde píšete, odstoupim od smlouvy. Když nemají zájem o zákazníka , já nemám zájem o danou firmu!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]