Nejste přihlášen/a.
Potřeboval bych provozovat navigaci v autě, které nemá zásuvku. Auto není moje a nechci zasahovat do elektroinstalace. Papírovou mapu též používat nechci. Jedná se o obyčejný TomTom XL, je k němu kromě kabelu s koncovkou do autozásuvky ještě kabel s klasickou USB koncovkou pro spojení s PC.
Bylo by možné napájet navigaci z powerbanky? Napadlo mě, že bych koupil powerbanku s USB zásuvkou a navigaci k ní připojil pomocí kabelu. Mohlo by to fungovat?
Děkuji za rady, popř. jiné nápady na řešení problému.
doplněno 03.07.15 00:29:Jaká kapacita powerbanky by byla dostačující na nepřetržitý provoz navigace po dobu dejme tomu 10 hodin?
Můj TomTom už je opotřebovaný, bez napájení vydrží max. 30 minut.
Mate mě na tom to, že pokud propojím zmíněným kabelem navigaci k PC, bere si sice navigace elektřinu z PC, ovšem nefunguje jako navigace - tzn. nenajede klasické menu pro navigování, ale nabídka na aktualizace apod. Proto si nejsem jistý, jak bude reagovat po připojení stejným kabelem k powerbance.
Ovšem, poklud připojíte navi k PC, tak se přihlásí do systému počítače jako externí zařízení. Přitom se však i nabíjí - laicky řečeno - některé dráty v kabelu slouží k nabíjení, některé k přenosu dat. Takže pokud připojíte tímtéž kabelem navi k powerbank, tak se bude pouze nabíjet, přihásit se totiž k powerbank nelze.
Děkuji za vysvětlení. Dokázal byste odhadnout potřebnou kapacitu powerbanky, aby na ní navigace běžela cca 10 hodin?
Pýtam sa na vyriešené? Auto žádnou zásuvku na zapalovač NEMÁ, takže kábel čo je ako príslušenstvo na nabíjanie z auta NENÍ KAM STRČIT.
Zásuvka není skrytá. Starší auta zásuvku prostě nemají. Příklad - třeba Škoda 120L a spousta dalších.
Autoradio to předpokládám má nebo mít může... Koupit bazarové s USB za pár kaček, pokud se Vám nechce "bastlit".
Moje Š120 zásuvku měla, byla to ta úzká-montážní a byla v kufru či u motoru, už nevím přesně. Kabely do ní vedly v neporušeném svazku, předpokládám tedy, že tam byla už od novoty, těžko by někdo dodatěčně svazek omotával. Líp se podívej, možná někde bude.
Red bul tak jsi trochu mimo ,nebo jsem něl raritní auta-F125p rv 1972 měl zapalovač= zásuvku,Š 105 rv 1984 (eMková) a měla zásuvku-zapúalovač, další seatIbiza 1,7D rv 1985,P405grd rv 1987 a BX14RE rv 1988 a všechny měli,jediná nyní Xantie ,rv1996 neměla protože ji někdo demontoval!
Ale jen tak mimo soutěž-jaképak zasahování do elstalace?Koupit celý zapalovače (třeba kaufland cca100kč,napojit na kabel a ten protáhnout nouzově k AKB a dát pod svorky,po použití a návrätu odpojit?popř napojit na napájení AR.
Starší škodovky měly zásuvku především na montážní lampu (i případně jiná zařízení na 12V), odpovídala zástrčce DIN na nízká napětí. Redukce na zpalovačovou zástrčku, na kterou jsou dnes dělána všechna přípojná zapojení do auta samozřejmě existuje:
doplněno 04.07.15 08:57:slavco:
keby čítal všetko, tak sa to dozvieš
doplněno 04.07.15 09:18:hejkal:
s tou kapacitou powerbanky to není tak jednoduché, nejenom že jsou tam ztráty, ale jde o to, že powerbanka má uvedenou kapacitu aku s jmenovitým napětím li-ion článku, tzn. 3.2V a je tam step-up měnič, který zvedá napětí na 5V, pak je z článku powerbanky větší odběr.
doplněno 04.07.15 11:33:Používat powerbanku v autě je podle mě hloupost, pokud tam opravdu není žádná přípojka na 12V, o čemž silně pochybuji, tak bych si jí tam být tazatelem udělal, může se hodit i na něco jiného co by powerbanka nezvládla, spotřebičů určených do auta je hodně a všechny mají konektor do zapalovačové zdířky.
Bmbx, máte pravdu, všechny auta, co jsem kdy řídil, zásuvku měly, Trabanta, Š1000MB a pod nevyjímaje. Pochopitlně, ty staré typy neměly zapalovač, ale právě tu DIN zásuvku a to ještě kdesi dole pod palubkou. Pokud to auto není tazatele, tak docela chápu, že m,u přijde přijatelnější pořídit si powerbank, než nějaký adaptér. Powerbank se hodí i mimo navigaci, já jej používám pro nabíjení všeho možného, co se nabíjí přes USB.
Co se týče výdrže - no to je dost závislé jednak na spotřebě navi a pochopitelně i na velikosti aku v powerbank. Já ji kupoval v nějaké akci v tuším Planeo
ta má skutečně velký aku - pokud vím, stála cca 700, což není o tolik víc, než Vámi linkovaný adapter zásuvek DIN/CL
promon:
ta cena toho adaptéru DIN - CL je nehorázná, dal jsem první link co mě vyjel jen pro ilustraci, věřím že někde bude levnější, nebo by bylo asi nejlevnější koupit jen tu DIN zástrčku.
slavco:
všechna auta neměla přípojku, některá měla jen přípravu - zaslepený kabel. Ruská měla zásuvku s malou a velkou dírkou někde u pedálů, škodovky měly DIN, ale to nic nemění na tom, že dnes jsou spotřebiče do auta vybavovány zástrčkami CL a tu bys v té Š 120 stejně dost těžko připojoval
Jak jsem psal 4.7. 00:28, auto nemá zásuvku na zapalovač. Š 120 zásuvku skutečně má, ale dodávanou nabíječku k navigaci do ní nedostanete. Modely některých aut nemají hotovou zásuvku vůbec žádnou.
Nápad s adaptérem je dobrý, vůbec by mě nenapadlo, že to někdo ještě vyrábí. Ovšem jak správně odhadl @promon, powerbanka se dá využít i po splnění tohoto účelu. Klobouk dolů i před @bmbx, škoda že už nemám body.
Baterie navigace je tato, snad výrobce použil tu samou. Napětí 3,7 V, kapacita 1100 mAh. Výrobce udává provoz navigace na baterii až 2 h.
Aby byla nějaká rezerva, šla by použít GoGen 10400, iGET 12000 nebo ConnectIT 10400?
Potřebuji ji na úterý, tudíž musím vybírat z prodejen, kde mají otevřeno.
Hele, zbytečně narychlo koupíš nějaký šmejd. Radil bych vklidu vybírej a pak kup nějaký dobrý výrobek.
Do té doby ti stačí v elektru koupit 2m lankového drátu (CYA) o průřezu 1mm2
Najdi pojistkovou skříň a oholený konec drátku vlož pod jeden konec pojistky (nejlépe pod ten, na kterém bez pojistky nebude napětí - tedy tím pádem to tvoje zařízení gps bude onou pojistkou jištěno taktéž). Dá se použít hlavní pojistka nebo pojistka od světel. Popř ideálně by bylo použití relé (vytáhnout relé jako v případě pojistky, oholený konec drátku do pozice relé kontakt 30 a relé zpět zasunout i přes ten drátek)
Bude to fungovat jako odbočka a bude to bez pájení a bez zásahů do elektriky (až mu to budeš vracet, tak nic nepozná). Tento drátek je plus a omotáš mjeho druhý konec na špičku zástrčky 12V nabíječky k navigaci a izolačkou připevníš (taktéž to bude vratná operace bez poškození).
Teď už stačí mínus. To jsou všechny kovové díly přišroubované ke skeletu vozidla. Stačí šroubek sedačky nebo kování zámku dveří a drátek přivřít nebo volantový sloupek či kovový popelník nebo jiný plechová díl přichycený zevnitř ke karoserii (řadící páka je většinou přes klouby a silentbloky z plastu a gum izolovaná). No a druhý konec mínusu dej na boční kontakty zástrčky nabíječky navigace.
Heureka, ono to funguje . Chce to zaimprovizovat a přemýšlet. V armádě si takto pomoci znamenalo i třeba přežít.
Takže 2m drátku a izolačka cca 30kč max za matroš.
jestli jsem se trefil do vašeho auta a je to starej model favorita, tak vedle popelníku mají zásuvku všechny. Stačí vyloupnout nožíkem krytku a pak jí tam zase zacvaknout zpět. Starej model má DIN a novej model má tu dnešní dokonce se zelen podsvíceným kroužkem jako Felda. Viz odkaz, že tam je:
Octavie to mají u ruční brzdy
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.