Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
před měsícem a půl jsem si koupil nový mobil v Elektrowordu. Přestal však fungovat fotoaparát, ztrácí se signál a maže se mi telefonní seznam. Chtěl bych buď vrátit peníze, nebo vyměnit za nový kus. Mám na to právo? Já si myslím, že podle parag.616 ano.
doplněno 14.12.13 16:22:Dnes jsem šel do Elektrowordu s tím, že chci buď nový telefon nebo vrátit peníze. At jsem to zkoušel na reklamační techničku jakkoliv, pořád trvala na tom, že mobil musí nejprve prohlédnout technik. Řekl jsem jí, že odstupuji od smlouvy. Ona řekla, že v tom není problém, ale k technikovi mobil stejně musí. Pokud prý on najde 3 vadné součástky, dostanu nový mobil nebo peníze. Ona prý nedokáže posoudit, jestli je porucha tak závažná či není. Musím uznat, že to má logiku, protože to by kdejaký chytrák vrátil mobil jenom kvůli tomu, že se mu nelibí...Nakonec jsem jim ten mobil nechal a budu muset čekat jak to s ním dopadne. Stál mě 5000,- a byl bych raději, kdybych dostal nový a nebo peníze nazpět, protože většinou se závada projeví po čase znovu a já budu naštvanej. No co se dá dělat...
Vemou vám ho na reklamaci, mají 30 dnů na vyřízení. Něco jiného by bylo, kdyby se vada projevila hned při prvním spuštění.
Já ale nemůžu být bez mobilu. Denně ho potřebuji. Myslím si, že když budu trvat na výměně, musí mě vyhovět.
ANO
Kdy?
Právo odstoupit od smlouvy máte v případě:
1) neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci.
2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady.
3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.
4) neodstranitelného rozporu s kupní smlouvou, např. při dodání padělku.
5) fikce neodstranitelné vady v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: "Vyřízená"reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.
§ 622, § 616 zákona č. 40/1964, Sb., občanský zákoník, § 19 odst. 3, § 24 odst. 7 t) zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele, Nález III. ÚS 2983/08, R 22/1983
Tohle píšou v spotřebitelské poradně.
Dobrý den, pokud máte účtenku k telefonu tak máte právo na reklamaci. Reklamace může trvat maximálně 30 dní, pokud potrvá déle máte nárok na okamžité vrácení peněz. Reklamovat výrobek můžete 3x, potřetí už Vám musí vrátit peníze. Žádat o okamžitou výměnu můžete, ale pokud je to nějaký china šmejd spíše bych trval na vrácení peněz a mezi tím bych si koupil nějaký levný záložák, třeba i z bazaru (jsou tam levné a mnohdy hodně dobré kousky i se zárukou). Mobil co umře po 1 a 1/2 měsíci bych znova a ten samý model nechtěl ani náhodou.
Máte právo na výměnu-servis (podle posouzení technika). Pokud máte učtenku od telefonu můžete zajít do prodejny a chtít nový kus (vě vašem případě vám vyhovět musí) - na to máte právo v době 2 roků od nakupu (nebo více podle smlouvy)
Zapůjčení náhradního zařízení je čistě na prodejci, někde vám ho půjčí někde ne... je to o jejich ochotě
doplněno 14.12.13 13:13:vyřízení reklamace trvá max. 30 dní
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.