Nejste přihlášen/a.
Bojler OBVYKLE nevyteče bez předchozího upozornění lehným pokapáváním. U známého bojler ( umístěný v koupelně kam se moc nechodilo) chvíli kapal ( po trubce,vypadalo to na první pohled že normálně kape pojišták) , pak zase přestal ...Laik by si toho ani nevšiml,prostě se to na nějakou dobu zaneslo .A pak to najednou začlo téct.A nikdo není povinen sedět u bojleru a čekat.Pokud z něčeho chci rýžovat,měl bych občas něco vrátit aspoň do základní údržby
Sice máte 14 kladných hodnocení, ale pravdu nemáte.
Podobný problém jsme řešili v našem bytě při prasklé trubce na WC (mírné poškození dvou spodních bytů), uplatnili jsme "majitelskou" pojistku a pojištovna nám sdělila, že tento typ havárií jde za uživatelem, nikoliv za majitelem.
Můžu sledovat jak chci, přesto může kdykoli cokoli prasknout . Pokud upozorním majitele že např.přívodní hadičky se mi nezdají - v 99% případů řekne - netečou? Nelíbí se vám? Vyměňte si je ze svého ... Ale proč bych já jako (pod)nájemník měl měnit vybavení bytu?
Pojistné plnění je věc jiná ...
Já vám popisuji to, co pojištovna sdělila - je-li byt užíván, hradí to nájemník.
A je to totožné s tím, co řekl dotyčnému ten instalatér (který o tom, právě proto, že je instalatér a s podobnými situacemi se tu a tam setkává, bude asi vědět více než někdo, kdo se s tím dosud nesetkal a pouze teoretizuje bez jakýchkoliv podkladů).
Netvrdím, že má nájemník skutečně něco kontrolovat, jen to, že se na podobnou škodu uplatní JEHO pojistka (nikoliv pojistka vlastníka)."je naprosto irelevantni"Ne, to je naopak zcela zásadní. A situace je analogická.
Oficiální informaci (odmítnutí uhrády škody na cizím majetku s odkazem na POVINNOST úhrady uživatelem) pojištovny mi potvrdila známá, která v té pojištovně x let velmi úspěšně působí, takže její tvrzení je pro mě mnohem podstatnější než nějakého pojistného teoretika.
10 let jsem v zaměstnání s pojištovnou řešil nejrůznější majetkové pojistné události na několika bytových domech , záleží dost na tom jak je sepsaná pojistná smlouva. My to měli tak, že škoda byla hrazena z pojistky vlastníka nemovitosti. pokud má někdo svoji pojistku, je to jeho plus - pojistné plnění OBVYKLE ze všech pojistek ( vždy podle konkrétní pojistné události). Ale jako vlastník jsme nemovitosti museli mít pojištěné ze zákona (obdoba PR)
Velmi trefná odpověď. Zmíněný případ by měl hradit majitel bytu, případně jeho pojištovna (záleží co má ve smlouvě). On je zodpovědný za stav svého majetku. Pokud by úhradu škody na vytopených bytech požadoval po nájemníkovi, musel by prokázat, že na tom má nájemník nějakou vinu. Ono by to bylo úplně na palici, vy si pronajmete byt do kterého nájemce nic neinvestuje, na první pohled nic nevidíte, každý není instalatér, ono se něco vytento a vy platíte? Blbost.
údžba bojleru vč.pravidelných revizí a kontrol je věcí majitele bytu, protože to nespadá do drobných oprav...
to furt nic nemění na tom, co jsem psal...když dneska jako nájemník vysleduju, že je všechno OK a zítra se to pokazí...tak to stejně jde na vrub majitele
každej rok: komíny, plyn, bojler/karma...většinou komíny a plyn se řeší v rámci SVJ jak společné části tak rovnou i vnitřní instalace...bojler/karma je už osobní záležitost...ale...většina na to kašle.. asi tak...
Pojistný ventil kape při každém ohřívání vody, pokud tedy není u bojleru instalovány expanzní nádoba.
Když začne kapat trvale je třeba ho vyměnit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.