Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Křovinořez Florabest - ani neblafne

Od: ravie® odpovědí: 18 změna:

Ahoj všichni, tak taky zkusím přispět svou troškou do mlýna...strunovka/křovinořez Florabest, stáří řádově 7 let, vůbec nestartuje, ani neblafne. Svíčku jsem vytáhnul, bylo na ní hodně toho černýho povlaku viz foto (to už je zbytek, nenapadlo mě to vyfotit dřív), očistil drátěným kartáčem, osušil, vrátil zpět, ale nic. Loni jsem dával do opravy, když to chcípalo (byl to karburátor), ale teď ani neškytne, a nechci ji zase opravovat na rok za půlku ceny nové...naposledy jsem ji startoval v červnu bez potíží.

Umíte poradit, jestli se to dá vyřešit laicky?

Zvažuji i koupit elektrickou s kabelem, na 900m2 členitého terénu s vzrostlou trávou - seká se párkrát do roka. Sice se budu drbat s kabelem, ale zase odpadne všechno ostatní - benzín, karburátor, startování, údržba,...

Díky moc!


 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Koupíš si startovací sprej a sprej při startování stříkneš do sání vzduchu.

Když motor naskočí, tak je problém v palivu.

Když ani tak nenaskočí, tak je problém v zapalování.

To je úplně nejzákladnější a nejjednodušší diagnostika.


Zkusím koupit a testnout, díky!


Původní svíčka házela slabou jiskru, byla mokrá. S novou svíčkou jsem nastartoval. Když je svíčka mokrá, a(le) hází jiskru, je to OK, nebo ne? Díky moc!

 


1x
Benzín je jak starý? Svíčka byla mokrá či suchá?

Benzín asi 9 měsíců, namíchaný s olejem čerstvě. Svíčka mi přišla mokrá.


Původní svíčka házela slabou jiskru, co se vlhkosti týče, byla mokrá. S novou svíčkou jsem nastartoval. Když je svíčka mokrá, a(le) hází jiskru, je to OK, nebo ne? Díky moc!

 

 


0x
Svíčka se opře o válec a zkouší se, jestli při roztočení hodí jiskru. A dejte křovinořez před dalšími pokusy o start do tepla, dost jednoduchých rozhašených motorů při chladnějších teplotách nerado chytá.

Díky, jako laik si nejsem jistý, jak se dostat k válci, aniž bych to moc rozebral

Vyšroubuje se svíčka, napojí na fajku a závitem se položí na válec. Někdy se dá zastrčit za okolní plas, že drží přitisknutá k válci. Kdyš ne, tak motor zakleknu, jednou rukou tisknu závit svíčky k válci, druhou tahám za startovací šňůru. Jiskra v jiskřišti musí pěkně práskat. Ale pokud jste takový laik, jak říkáte, tak vám to stejně asi moc platné nebude.
My ho to naučíme! Začal dobre.

Původní svíčka házela slabou jiskru, byla mokrá. S novou svíčkou jsem nastartoval. Když je svíčka mokrá, ale i tak hází jiskru, je to OK, nebo ne? Díky moc!

 

jir

0x
Pokud tam zůstal starý benzín s biosložkou, mohl se ucpat karburátor, je velmi citlivý. Jde to vyčistit a seřídit doma, je vhodné si poznamenat polohy stelovacich šroubků - kolik otáček zbývá do úplného (jemného) dotažení. Vyčištění je dobré v ultrazvukové čističce, seřízení maximálních otáček pak otáčkoměrem s indukčním snímačem.
Vyčištění karburátoru v servisem mě stálo 1500, takže teď si na to dávám pozor a karburátor vyjíždím do sucha.
Je na svíčce viditelná jiskra při protočení motoru?
Vyčištění karburátoru 15 stovek? Novej snad do čehokoli se da koupit za 1-5 stovek Seřízení max otáček dvoutaktu stačí tak, aby vlivem lehce bohatší směsi byly od ucha trochu nižší než maximální dosažený.

Jak zjistím jiskru, když se svíčka zašroubovaná dovnitř přístroje? Nebo to má jiskřit nahoře na tom kovovým čudlu v keramické části? Sorry za blbou otázku, jsem laik...

jir
Jo, 3 hodiny práce servisáka po 500 a šup 1500Kč. Byl jsem slušně řečeno zaskočen...
Jiskru zjistíte vložením vyšroubované svíčky do fajfky, přiložením k motoru a zatažením za špagát. Jiskra je vidět a slyšet.
3 hodiny? To ten karbec snad čistil laparoskopicky skrz rouru s hřídelem a ještě poprvé v životě, ne? To je normálně tak půl hodiny a kde už si pamatuju případný konstrukční chytaky z minula, tak rychlejc. Nějak nevěřím, že tam šlo fakt jen o vyčištění karbecu. Nebo v tom byly započítaný 2,5 hodiny čekání na ultrazvuk Ten mimochodem moc nechápu, nač používat, vždycky jsem si vystačil s profoukanim vzduchem.
vernon
Karburátor se nikdy nevyjíždí dosucha. A to ani tehdy, když to doporučuje výrobce. Je to totiž nesmysl a vlastně to ani nejde. Vždy tam zbytek benzínu zůstane, uschne a zbyde po něm takový biosračkový nános.
Motorové nářadí se vždy skladuje s PLNOU NÁDRŽÍ aditivovaného (stabilizovaného) benzínu, nebo Naturalu 98 a lepšího paliva. Přes zimu se vyplácí dát pilu a křoviňák někam, kde se pokud možno moc nemění teplota a není tam vlhko. Na jaře stačí do dvoutaktů cáknout do nádrže trochu 2T oleje, protože se přes zimu část oleje v mixu znehodnotí a vrčí se dál...
Ta neměnná teplota a sucho je podle mě zásadní, víčko nádrže při změnách teploty (objemu paliva a vzduchu uvnitř) dejcha a líh v benzínu do sebe s každým nádechem váže další vodu, takže u venku skladovaných strojů na jaře vespod už plavou pod benzínem louzicky vody a ani benzín sám už není hořlavej. V uzavřeným sudu mám dobrej benzín ještě od covidu za 23,-

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]