Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak statický nezeslabit stýkající se trámy

Od: boban® odpovědí: 21 změna:
Zdar, často vidím na pergolách a jiných, jak jsou dva stýkající se trámy zeslabovaný, že se do sebe různé začepují.
Lze to vyřešit jinak než kdyby se místo začepování do sebe jenom na sebe položily?
Prostě hledám spoj, kde nebudou trámy tak moc oslabený.
Jde mi o styk zeleného a červeného trámu
Na druhe fotce je vidět jak moc je vodorovný tram oslabený na 1/2 výšky protože je do něj začepován druhý vodorovný trám. Nelíbí se mi to
doplněno 14.10.24 20:00: V podstatě je to funkcne tak jak na tyhle fotce z internetu
Ten můj případ má červený tram přesah, jak jsem nakreslil na druhý fotce

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makk

1x

Zeslabení na polovinu je v místě, kde je namáhání mnohem menší než poloviční. Jinými slovy, když zatížíte střechu (třeba extrémním množstvím sněhu) tak, že to nevydrží, stejně to praskne uprostřed a ne na kraji.

A ono statické zatížení je jen jedno ze zatížení, které musí třecha přenést, ona taky musí odolávat např. větru, takže ty trámy musí být spojeny tak, aby byly v sobě zaklíněny a spoj se nemohl rozpadnout při působení bočních sil.

 

riva

0x

Nelíbí, ale trámy jsou zeslabeny v místě, kde není (skoro) žádný ohybový moment a teda pevnostně to vydrží.


Ten vodorovného červenej tram leží na tom svislým už jen polovinou svýho výškového profilu.
Tvoje téže by fungovala, kdyby to bylo někde uprostřed, zleva i zprava by bylo zatížení, jenomže napravo od toho spoje už je zatížení daleko menší
Tohle je mizerná NEPRÁCE

 

asd1

0x

Chceš ignorovat tisíce let tesařských zkušeností a vymýšlet něco novýho? Tak hezkou zábavu

Spíš se to dnes zjednodušuje pro usnadnění práce (místo čepování jen na tupo a vrazit tam dva vruty), ovšem vůbec to neznamená že ty spoje jsou lepší...


Dřív část svislý zátěže pobraly šikminy-vzpěry,ty tady nejsou.
Takhle prasácky by to dřív opravdoví tesaři nedělali
asd1

Neříkám že to na fotce je hezký, ale že čepování resp.přeplátování neni chyba ale normální..

Šikminy/ zavětrováky tam dát můžeš, podobně nemusíš plátovat ale kampovat nebo jen položit přes sebe...

km

"část svislý zátěže pobraly šikminy-vzpěry" myslim že ne, ty tam byly kvuli zavětrování


km
Je to krátká (tlačená) vzpěrka s trojí funkcí: spolupůsobí při přenáše- ní tlaku na sloup, zkracuje rozpětí trámu a ztužuje konstrukci ve směru podélném. Spojení pásku se sloupkem a trámem má být tuhé a bývá provedeno šikmým nebo vháněným čepem zajištěným dřevěným kolíčkem. Pásek je dlouhý 1 000 až 1 500 mm (obr. 2).

Žádného obrázku nevidno.


@jenyk

obrázek není, ten text jsem okopíroval z internetu o střechách

km

"ztužuje konstrukci ve směru podélném" imho toto je hlavní funkce, pak až ty další vypsané (které jsou rovně neoddiskutovatelné) a pak si můžeme vymyslet ještě jiné, třeba že si na ni můžete pověsit kabát atp

 

kmet

0x

Proč jenom si myslim, že to je trollovský dotaz, aha, protože dotaz nabízí nepravdivé údaje jako jistá fakta a není snad nikdo, kdo by tyto informace o oslabení bral vážně, protože o oslabení se zcela evidentně nejedná.

 


0x

Horší fotky sem nejdou dát? Vždyt na tom barevným fleku se nedá nic poznat. Když to nechceš čepovat, tak to jen položíš na sebe a hotovo? Nebo jakou máš představu o spoji? Co to bude držet pohromadě? To tam dáš z boku kramle, nebo jak?

Kolik konstrukcí spadlo z důvodu zeslabení trámů?


Má představa o spoji je kvalitní řemeslná práce

To je jasný, jak to má konktétně vypadat? Nic se nikde nebude dlabat, nebo jak? Jen se to plácne ne sebe a děj se vůle Alláhova?

 


podstatě je to funkcne tak jak na tyhle fotce z internetu
Ten můj případ má červený tram přesah, jak jsem nakreslil na druhý fotce
asd1

A v čem je problém? Takhle to funguje stovky let...

 

km

za mě v pohodě, pokud se vám nelíbí, že to je do poloviny výšky trámu, udělejte to mělčí, třeba do třetiny. taky je možné použít obdélný průřez trámů na výšku a dát to ještě víc mělce, třeba do čtvrtiny.

km

takhle lepší

km

vy byste chtěl asi čep-dlab, ale vzhledem k tomu, že tam nejsou vzpěry, nevím, jestli je to dobrý nápad

km

nejlíp by vycházel vašemu požadavku rozpor a čep, ovšem musel by být navýšku a byla by otázka, je pak připojit ten druhý vodorovný trám ke sloupku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]