Nejste přihlášen/a.
Mám dotaz jak na nájemníky, tak i na pronajímatele.
Případný nedoplatek platíte hned jak obdržíte vyúčtování, nebo v průběhu a nebo jak se říká za minutu dvanáct.
Totéž na pronajímatele - kdy vracíte případný přeplatek.
Tak nakonec jsem zjistil, že v bance příkaz už nějaký čas je, ale musí ho podepsat jednatel, který snad jako jediný má podpisové právo.
Já jsem vždy mě nedoplatek který jsem platil hned, nyní mám poprvé přeplatek a termín splatnosti je dán pozítří a nyní jsem se na to ptal a peníze co mají vracet "leží" v bance na schválení - tak tomu nerozumím.
Někdo mě má něco vrátit a někdo to musí schválit - když na to mám nárok tak proč se to musí schvalovat?
Protože SVJ musí schválit vyúčtování ukončeného roku jinak nemůže peníze vyplatit zpět. Proto se také minimálně jednou za rok musí konat schůze.
@taalla: Protože SVJ musí schválit vyúčtování ukončeného roku jinak nemůže peníze vyplatit zpět.
Termín vracení přeplatků z vyúčtování záloh za služby spojené s užíváním bytu není vázán na "schválit vyúčtování ukončeného roku", tedy na schválení účetní závěrky. Krom toho Účetní závěrka za rok 23 musí být schválena do 6 měsíců od skončení účetního období minulého roku, tedy do 30.6.2024, tedy je dávno po termínu.
Navíc tazatel sám píše, že "peníze leží v bance před schválením", tedy zřejmě již byly zadány příkazy k úhradě. Téhle větě taky úplně nerozumím, může znamenat, že příkazy byly zadány, ale banka je nezpracovala, což je otázkou max. pár hodin. Nebo je třeba, aby příkazy k úhradě někdo za SVJ připodepsal (může být, a dokud se dotyčný neuráčí, banka neodešle) a nebo je to normální výmluva.
... peníze co mají vracet "leží" v bance na schválení - tak tomu nerozumím.
Vysvětlení je jednoduché. Majitel účtu má v bance z peněz úroky. Méně peněz (vyplacení pohledávek) = menší úrok.
Představte si hromadu peněz které se dělí v nějakém poměru mezi několiok nájemníků. Pokuid by jeden nájemník oprávněně reklamoval vyúčtování, změní se tím částka pro všechny. Proto se čeká ( obvykle 30 dní) po doručení posledního vyúčtování.V případě, že nikdo nereklamuje, peníze se posílají na jednotlivé účty. Úroky se v tomhle případě neberou v úvahu.
@nunici: Takhle to v praxi nefunguje. Nájemník A reklamuje 29. den vyúčtování. Za měsíc je vše vyřízeno a zjistí se, že reklamace byla oprávněná. Tou dobou ale už nájemníci B, C, a D uhradili jim vyúčtované nedoplatky, poněvadž vyúčtování shledali bez závad. Takže co? Vratka, nové vyúčtování pro všechny a nový termín na reklamaci. A jestli nezemřeli, posílají si peníze tam a zpět a reklamují vyúčtování dodnes...
Máte pravdu to zaplacení nedoplatků předčasně a následná změna po reklamaci skutečně hrozí. Bohužel tohle asi nemá jiné řešení. Ale je to jeden z důvodů proč se všude doporučuje a je napsáno i v mnoha stanovách SVJ že ten kdo má nedoplatek má na příští rok navýšit zálohy aby k nedoplatkům obecně nedocházelo.
Koncem dubna nám přišlo vyúčtování topné sezony někteří měli nedoplatky a někteří přeplatky.
V dopise je napsáno : nedoplatek uhraďte nejpozději do 31.7 a přeplatky budou zaslány nejpozději 31.7
Dnes je 2.8 ale přeplatek stále nebyl zaslán.
Mám dělat co? začít si počítat ůroky z prodlení tak jak by to možná udělalo SVJ kdybych to nezaplatil v termínu?
pro mě se nejedná o nezanedbatelnou částku - je to v řádu několik tisíc.
Buďto máte splatnost ve stanovách, anebo platí zákon tam je tuším něco o 4 měsících od vyúčtování nebo 3 měsících teď nevím.
Tak je možné, že někdo podal reklamaci a proto není praktické peníze vyplácet než se to vyřeší
Samozřejmě, jestli chcete narukovat úrok z prodlení, no tak to musíte provést písemně, asi kvůli pár korunám to chcete hrotit tak můžete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.