Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunguje zánovní smart AKU Parkside PAPS 204A1

Od: boban® odpovědí: 66 změna:

Nefunguje zánovní smart AKU Parkside PAPS 204A1

Dal jsem ho do nabíječky, když byl vybitý jen z poloviny, nabíjení začalo probíhat normálně.

Když jsem pak přišel, nabíječka blikala, jako že je akumulátor v háji. Od tý doby nefunguje na akumulátoru test nabití pomocí tlačítka a svítivých diod.

Akumulátor funguje jen cca 2 sekundy, pak se nářadí vypne a zase se rozeběhne po opětovným zmáčknutí spouště akuvrtačky.

Napětí na akumulátoru je cca 20.4V

Při zkoušce síly-v rukavici držím sklíčidlo vrtačky má akumulátor síly spoustu-dává velký proud.

Nabít akumulátor už nejde, diody an nabíječce signalizují poruchu.

Co s tím?

Po rozebrání není vidět závada, že by se něco tavilo, nebo nějak výrazně šlehlý plošný spoj.

Odešla někde elektronika?

je po záruce

díky za pomoc


 

 

66 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Opravdu je po záruce? Nabíječka je ok? Jinou baterku nabíjí? Baterku bych rozmontoval a zkontroloval napětí jednotlivých článků.
doplněno 11.07.24 13:22: A během těch 3 let jste ho dobíjel jak často? Akumulátor se samovybíjí sám o sobě a něco si vezme i elektronika, zvlášt u "chytrého" akumulátoru. Navíc, jak známo, lithiové akumulátory nemají rády uskladnění při nabití na 100 %. Akumulátor je spotřebák pro denní použití. Pokud nářadí potřebujete jednou za 3 roky, tak nedává smysl kupovat akumulátorové provedení, jedině byste tu baterku současně používal a "spotřebovával" častěji v jiném nářadí.

Jiná nabíječka taky nenabiji, je po záruce, napětí článků znerim, ale akumulátor nebyl nikdy vybitý, navíc má balancer.
Zkusím změřit jednotlivé články. Musím to nějak víc rozebírat? Sundal jsem z akumulátoru jen plastové kryty. Články jsou spojeny bodovým svařováním, to při měření nevadí, neovlivní?
Každý článek je vyveden na tisk, takže se dá měřit tam. Kontrolujte, že právě zde na tisku není studeňák.

@tomkk

děkuju, pak na to mrknu. Tenakumulátor má odmakáno pár minut

Koukněte prvně na YT, je tam dost rozborek tohoto aku. Na alíkovi se dá koupit i ten tišták, ale našel jsem ho jen za dost nechutnou cenu.

Já už jsem se v životě naopravoval věcí dost...spíš mám chut to hodit rakosnikum na šišku
Zkusil bych zátěžový test. To znamená baterku zatížit proudem a slevovat, jestli ji elektronika odpojí právem, tedy že se napětí některého článku propadne, nebo je spíš v háji elektronika.
Zátěž podle vašich možností, třeba 24 V autožárovku, nebo v nouzi dvě STEJNÉ autožárovky 12 V H4 v sérii. A zkusil bych zátěž připojit jak na konektor, tak na samotnou baterii článků, tedy i obejít elektroniku.

 

111®

2x
Má odmakano par minut. A jak je dlouho od koupeni?

Asi 3 roky, nikdy nebyl vybitý, použit jedenkrát za 14 dní..na vyvrtáním díry občas
Je to jak píšu -zacal se dobíjet bez problémů! Když jsem přišel, asi po 3 hodinách, nabíječka signalizovala průser
petrovic

Ta baterka ma sice balancer, ale je hloupý! Umí jen zjistit, ze jsou clanky rozbalancovane a odpoji je. Chytre balancery umi clanek po clanku srovnat. Ty musis zmerit napeti na kazdem clanku zvlast. Ten, ktery bude mimo, musis nabit z externiho zdroje na stejne napeti, jako ostatni. Idealne presnost na setinu voltu. Jak budou vyrovnane, dat to na origo nabijecku a uvidis. Je dost mozne, ze muze byt nejaky posmrti. V tomto modelu jsou tusim clanky 21700.


@petrovic
Nerozumím tomu
Ale mě se nezdají,že jsou odpojené, vždycky to 2sekundy funguje,pak se to odpojí.
Změřit napětí jednotlivých článků nemůžu, vždycky jsou dva články spolu spojené plechem -bodovou svářečkou.
Zaměřil jsem teda jen v párech -dva články vůči sobě-prvni vůči druhymu , druhý vůči třetímu, třetí vůči ctvrtymu...a mají od 4.03-4.06V

@jak teda změřit články samostatně jinak než že servu plíšky co jsou zabidovany do elektrod?
Zatím nic netrhejte a prostě změřte napětí jednotlivých článků baterie. Ty zdvojené berte jako jeden. Což jste udělal. Zkontloloval jste, žže není nějaký plíšek u tisku blbě připájený?

@tomkk všechny plíšky jsou OK
fakt nevím, nabíječka to začala ládovat v pohodě, když jsem se vrátil, hlásila nabíječka poruchu akumulátoru. Ani se to nenabijelo v horku, ale ve sklepě a předtím jsem akumulátor ani nějak prplovozem nemohl zahřát. Fakt divný
petrovic

Na baterce jsou 4 kontakty. Dva jsou plus a minus. Ty dva mensi by mely byt teplotni cidlo. Zkus zmerit jeho odpor. Pak bych zkusil zmerit to same, na jine, fungujici baterce. Obe dve nech ve stejne mistnosti ve stejnych podminkach. Hodnoty by mely byt stejne. Muze to nabijecka vyhodnotit jako prehratou baterku, nebo nevidi cidlo vubec. Pak bych to zkusil sparovat pres bluetooth. Co to ukazuje za data.


@petrovic
Zkusím to.
Dik
petrovic

Pokud to nepujde promerit na baterce, ty dva kontakty, tak se podivej, jak to meri nabijecka. Ta ma 3 kontakty. Plus, minus a T . Tak se podivej kam zajizdi kontakt T, bacha, baterka je v nabijecce vzhuru nohama. A mer kontakt T proti minusu.


@petrovic
Dobrý akumulátor má impedanci těch dvou kontaktů 530 ohmu. Špatný akumulátor 630 ohmů
Může těch 100 ohmu hrát takovou roli?
Díky

Tu impedanci jsem naměřil přímo na kontaktech akumulátorů -ty dva uprostřed
petrovic
100 ohmu nehraje roli. Co to ukazuje kdyz meris T proti minusu? Tak jak to meri nabijecka.

 

trtr

2x

Zdravím, toto jsem "opravoval" kolegovi prostým tvrdým vyrovnáním. Vezmete dva AKUmulátory, jeden dobrý a ten váš špatný a pak nějaké silnější káblíky. Pak jednoduše spojíte + s + a - s - na akumulátorech a ten dobrý, ten "špatný" oživí a pak jej většinou nabíječka vezme a je klid. Zkuste to (dělejte to raději někde venku a na nehořlavé podložce - po celou dobu ,cca 5 minut bude určitě stačit aku sledujte).


propojil jsem teda dobrý s tím na hovno akumlutérem. Nechal jsem to 10 minut

žádná změna

proměřil jsem kontakty nadobrým i špatným akumulátoru. Oba vykazují stejné hodnoty.

fakt mě nenapadá CO S TÍM..

FUNGOVALO TO DO DOBY NEŽ JSEM TO DAL LÁDOVAT NABÍJEČCE,fakt divný. TO jako že by mi nabíječka zničila akumulátor? Ta nejjednodušší nabíječka a smart 4 Ah akumulátor

PARKSIDE® Nab/...

Zkusím přes bluetooth

 

asd1

0x

Neni míň práce vzít novou? Za ten čas a stejně jí věřit nebudeš.. Ber to tak že tři roky je běžná životnost baterky, tak svojí službu splnila..

A Parkside batrerky fakt nepatří mezi šmejdy, tady to není systémová chyba ale prostě smůla na páteční kus... Oživovat to má smysl jen pro zábavu/ studium elektroniky, měření atd.


Ta baterka má odpracováno tak 4 minuty, kdybys ji viděl, myslel bys, že je zcela nová.

Proto mě to kurva sere

asd1

A možná chcípla právě proto, že nebyla používaná...

Čas hlodá i když to nejede..

petrovic
Vis co zkus, dej ji na 24 hodin na nabijecku a nech ji tam. Neodpojuj, nezkousej jestli nahodou... Proste ji tam nech. Jen kontroluj jestli se nehreje. Idealne chladnejsi prostory bez predmetu okolo, kdyby to nahodou chtelo zahoret...

Nefunguje, přesto lze spárovat a hlásí se že je připraven k použití.
Nabíjecí cykly-1
Vybíjecí cykly-3
Je to vlastně nový akumulátor

Jak pořád píšu, nabíjet šla první cca minutu v pohodě...něco se. Stalo

V ten den jsem tu viděl po okolí poflakovat takový dva turisty.
Může to mít nějakou spojitost?
asd1

Při nabíjení vylezla hodnota mimo limit a baterku to odpojilo. Podobně při zátěži, taky vyskočí hodnota mimo limit a elektronika to odpojí. Proč, to musíš měřit..

Ta baterka neni nová ale už najmíň 3 roky stará, nestárne to jen počtem cyklů ale i časově. A nepoužívání nemusí životnost prodloužit ale naopak snížit, jak auto s kterým se nejezdí...

Za ten čas co kolem toho šaškuješ tak jsi dávno mohl mít další a makat.

PS žádný turisti ale erupce na Slunci a polární záře :D

 

111®

0x

Už jsem se jednou ptal jak je baterka stará=3 roky. A jestli to správně hodmotím tak pracovala 4 minuty? Teprve nyní?

Během celé doby nebyla na nabíječce? Tak to je v háji= neudržovaný akumulátor. Není se co divit, u auta by tě to asi nepřekvapilo...podbité články. But vyhodit , nebo poměřit články. Každý dát na chvíli na 3V baterii pak znovu změřit a pokud budou držet alespoň 2V , mohla by to nybíječka přijmout. Pokud nepřijme udělej rozlučkový ceremoniál...


je stará cca 3 roky, v součtu pracovala tak cca 4 minuty v chodu v kuse, používal jsem ji občas, nikdy nebyla VYBITÁ.

Hlavně jak píšu, první minutu nabíječka dobíjela aku dobře. Kluk tady z poradny Asd1 tvrdí, že asi vyskočilo napětí nějakýho článku nad mez a tím se to odpojilo, nevím

petrovic

Jak uz jsem psal. Nech ji 24 hodin na nabijecce a nesahej na to. Sem tam jen zkontroluj.


Petrovic
Zkusím to, dík
petrovic

Jen tak pro zajimavost. Jak to blika? ty nabijecky umi vice rezimu. Umi rozpoznat podvybitou baterku a prepne se do setrneho modu. I tak, nech ji 24 hodin.


Blikají obě dvě najednou, jak jedna dioda zeleně, tak druhá červeně.
Jde o to, že na akumulátoru nereaguje ani tlačítko testu nabití, diody na aku se nerozsviti
petrovic

Vem druhou baterku a nabij ji na 100%. Pak propoj obe dve baterky natvrdo. Plus s plusem, minus s minusem. Ted pozor, takto je nech hodinu pripojene. Ano, jednu hodinu. Vyrovnaji se. Pak vadnou dej na nabijecku.


Můžu to zkusit, ale měl jsem je tak i 15 minut propojené a zároveň po 15 ti minutách se z nové neukouslo ani procento energie. Takže to asi tak nefunguje.
Někde v elektronice je průser a kdo ví jestli nabízím článku by se to vyřešilo
petrovic

Zkus to. Aspon tu hodinu. Ten zdravy musi byt 100% nabity. Procenta neres. Ta aplikace je absolutne neodladena. Pri nabijeni ani procenta nevzrustaji. Nemeri to v realnem case. Ale to vis, ze to funguje. Ten silny zacne nabijet ten slabsi. Je to fyzika. Jen to chce cas.


Díky,.zkusím,jdu na to
petrovic

Ta baterka je proste podvybita. Naradi rozjede, elektronika hned odstavi. Das na nabijecku, elektronika zasahne, nabijecka dostane povel odmitnout. Bluetooth se taky paruje. Elektronika funguje.


Propojení,dám vědět
petrovic

Nech to do 23:00. Asi to chce fakt dost casu. Budu zde pritomen do pul noci


Já to myslel nechat přes noc. To by nemělo vadit ne? Mám to venku na dlažbě, ne uvnitř
petrovic

Jako pres noc spojene dva akumulatory? To neee. Nech to do tech 23 a uvidis. Kdyz nepomuze tak dobit dobry a zase zkusit zitra na 2 hodky propojit. Urcite nenechavat do rana. Pokud se chytne, tak pak nechat na nabijecce klidne cely den, to jo.


Zatím žádná zmena
petrovic

Uz bych to neresil. Baterka je 3 roky stara a proste se nepouzivala. To je pro ni horsi, nez kdyby jela skoro kazdy den. Zkus tri roky nepouzivat ruku. Nepohnes s ni. A bez rehabilitace ju nerozhybes.


No jo, ale nezdá se mi že by články byly špatný. Když vezmu rukavici, tak zastavit sklíčidlo ve vrtacce je dost síla. Má obrovskou sílu. Takhle se moc špatný články netváří..
Dostanu se k tomu tak za hodinu,jsem teď ještě mimo.
Za zkoušku nic nedám,kromě trocha času navíc ještě
petrovic

Vis co jeste zkus? propoj ty baterky a na plusovy drat dej do cesty 24V 10W zarovku. Zapojis ji do serie. Zarovka musi jen zhnout. Chova se jako odpor a tim vyrazne omezis proud do clanku. Tudiz je budes dobijet velmi malym proudem. Takto to muzes nechat 12 hodin. Pokud bude zarovka svitit plnym jasem, tak je baterka mrtva. Protoze proud neprojde pres elektroniku do clanku.

111®

Pokud bude zarovka svitit plnym jasem, tak je baterka mrtva. Protoze proud neprojde pres elektroniku do clanku.

Já bych myslel že nebude svítit vůbec..Neupsal jsi se?

petrovic

Neupsal. Kdyz bude svitit plnym jasem, nepotece proud skrz clanky, ale jen pres cesty na tistaku a pres konektor zpatky do zdrave baterie. Obvod bude uzavren.

111®
12.07.24 17:04

Ok


Když vezmu starý typ akumulátoru Parkside (ne bluetooth), tak nabíjení pomocí dobrého Aku funguje, ale na ten zánovní(rozbitý bluetooth) akumulátor nabíjení nefunguje. Bavím se o nabíjení z akumulátoru na akumulátor. Je v háji ta elektronika podle mě. Články jsou dobrý, to jsem si jistej
asd1
Pokud jsou paralelně a vadnej je jen jeden tak to jede přes druhej, a na protoceni sklíčidla v ruce to bohatě stačí.
Nekterej článek bude chciplej, elektronika to pozná a odpojí to...
petrovic


Podivej se na cele video. Staci se jen divat. Priznaky jsou naprosto totozne s Tvymi. Maji tam nejaky problem s elektronikou. Podivej se na cele to video

Asd1
Petrovic
Najdu tu žárovku jak jsi radil 24V 10w
A jinak mě napadlo, zkusím ještě dát zátěž přímo na propoje-nabodovane plíšky akumulátoru a budu měřit postupně články -jeden proti druhymu, druhý proti třetímu...uvidíme,jestli se někde objeví výrazně menší napětí než na ostatních...

Pro připomenutí -takhke to bylo bez zátěže -mereni naprázdno:
Změřit napětí jednotlivých článků nemůžu, vždycky jsou dva články spolu spojené plechem -bodovou svářečkou.
Zaměřil jsem teda jen v párech -dva články vůči sobě-prvni vůči druhymu , druhý vůči třetímu, třetí vůči ctvrtymu...a mají od 4.03-4.06V

Chápu, že asd1 píše škoda času s tím Aku. Na druhou stranu zas tolik času to nebere, meraky mám, zátěže taky, nemusím nic shánět a zajímá mě kde je průser
Každopádně na starý typy Parkside Aku (bez bluetooth) mi jede řetězová pila a jsem s nima spokojenej-ty větší 4Ah aku
petrovic

Videl jsi video? Bude tam nejaky problem s elektronikou. Co jsem se docetl a poslouchal v jinych videich, resi to, ze samovolne se zkratuje bluetooth. Vezme s sebou stabilizator a nejaky rezistor, nebo diodu. Tim dojde k preruseni napajeni toho velkeho integraku a baterka je ko. Ale tobe bluetooth funguje...


petrovic

video stáhnu zítra dopoledne, díky za odkaz

právě je zajímavý, že to bluetooth u akumulátoru funguje jak kdy bez ohledu na mačkání tlačítka, protože ten ukazatel nabití mi nefunguje.

111®
Kdyz je to vybity do mrtě co ti to ma ukazat? Prostě to nerozne zadnou diodu.

@111

není vybitý, aplikace hlásí 55%

A když jsem to dal na nabíječku, tak svítily 2 dílky ze 3 možných. Chvíi to nabijelo, pak po 3 hodinách hlásí nabíječka poruchu akumulátoru

Když dám akumulátor do nářadí, tak má sílu velkou. Jen funguje cca 3 sekundy, pak se odpojí.

Napětí na akumulátoru je přes 20V

Někde na akumulátoru odešla elektronika

 

asd1
Ve videu jen ocistil desku isopropylalkoholem a jelo to, svody mezi drahama...
Nebo chcipl článek a protože jsou zdvojeny tak to jede na jeden zbylej, vrtackou to točí, napětí tam je taky ok ale elektronika to pozná a odpojí to...

 

111®

0x
Tohle je doporuceni.neni nic moc. Až budu doma zkusim lepší. Pise se tam neskladovad dele jak 2 medice bez kontroly stavu, pripadne pouziti nebo dobití

@111
Děkuju za info a fotku.
Akumulátor jsem měl vždy minimálně na dvou dílech(že tří možných) . V tom stavu jsem ho taky dál ještě dobít. Zpočátku se dobíjel v pohodě, pak bohužel došlo k chybě, aniž bych na to sáhnul...

 

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma parkside

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]