Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace pračky

Od: doutnak® odpovědí: 10 změna:
Ahoj..Nevěděl by někdo, jak postupovat při reklamaci,když nemůžeme najít účtenku-daňový doklad od pračky? Sestra pračku objednala "přes internet" ..nechala ji poslat otci přepravní službou, kterou vybral obchod k-expert.. Mezi haldou papírů se nenašel daňový doklad..Měli jsme za to,že bude u sestry v mailu..Prý není..Máme tedy jen číslo objednávky..Lze reklamovat pračku i bez dokladu? Komunikace s prodejcem ohledně koupě zůstala..
doplněno 25.05.24 11:32: Vyřešeno..Jel jsem do prodejny a na základě čísla objednávky mi účet vytiskli.. Ale moc díky všem co měli snahu poradit..

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

5x
K reklamaci staci prokazat, ze jste to u nich koupila. Kdyz mate cislo objednavky a je to na vase jmeno, musi to stacit. Akorat to mozna bude muset resit sestra, s otcem se obchod nemusi vubec bavit, leda by mel od vas postoupeni prav.

Přesně tak, obchod musí faktury archivovat, mají vás v počítači, stačí jim nějak prokázat, třeba mejlovou komunikací, že jste to skutečně vy, kdo koupil zmíněnou pračku. A když si to vyžádáte, fakturu vám jistě pošlou na mejl.

První část je pravda. Ale jinak to může řešit i stará Blažková klidně. Občanku nikdo při objednání nepředkládá. Kdo konkrétně výrobek koupil, se neřeší. Prodejce má identifikaci výrobku, a pokud mu jej kdokoli chce reklamovat a ten výrobek předloží, tak OK.

ernie: To se obávám, že nemáte pravdu, kupní smlouva je mezi prodejcem a kupujícím a prodejce nemá povinnost cokoli řešit s někým jiným.

orione: Samozřejmě, že kupní smlouva je smlouva mezi prodávajícím a kupujícím. To ovšem s mým tvrzením výše není v rozporu. Kolikrát předkládáte občanku (vyjma koupi nemovitosti či auta) u koupě jakéhokoli druhu, v obchodě při běžném nákupu, nebo zejména přes internet? Nikdy. Pokud hodláte reklamovat, musíte prokázat, že jste zboží u obchodníka koupil, a pokud nemáte fakturu nebo účtenku tak máte co, Halík? ČÍSLO OBJEDNÁVKY!

A pokud je čtyř a vícemístné a není ve tvaru 1234... Já v obchodě dělám a máme tam i reklamační oddělení.

 

riva

0x

Neposlal náhodou obchod fakturu elektronicky do schránky kupujícího? Dnes to tak dělá většina obchodů, ušetří se tím papír a máte doklad ve své emailové schránce. A zkontroloval bych i spam složku (nevyžádaná pošta), jestli není tam.

 


0x

Včera jsem zrovna vracela rychlovarnou konvici Catler, která vzdor značce a ceně, nebyla funkční. Fakturu jsem obdržela mailem.

Pokud se vám nepodaří dohledat, zavolejte eshop a domluvte se s nima na postupu.

Tak at se vám to povede


doplněno 25.05.24 08:56:

Když máte aspoň číslo objednávky, podle toho by to měl eshop dohledat.

 


0x

Nějakou účtenku jako cár papíru vůbec nepotřebujete. Máte číslo objednávky, tím je po jejím vyřízení prokázáno, kdo jsou prodávají a kupující a z toho podle zákona plynou jejich práva a povinnosti.

Napište jim na mail, popište situaci a přidejte číslo objednávky.

 


0x
Když máte číslo objednávky, dejte ho m mailech vyhledat, jistě tam bude i doklad k vytištění. Není nutný, ale je lepší mít ho v ruce.
Dále pokud se na eshopu registrovala, bude tam mít ten doklad v historii objednávek.

 


0x
Já takto řešil kytaru. Dohledal jsem v bankovnictví platbu a firma mi znovu poslala mailem fakturu, kterou logicky mají s tou platbou spárovanou. Prodejce to podle čísla objednávky dohledá taky ještě jednodušeji.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]