Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Lakovaci kabina - motory

Od: gubaxan® odpovědí: 19 změna:
Zdravím. Třeba by někdo uměl poradit. Mám lakovací kabinu kde dva motory které jsou větší jsou na vysávání vzduchu a dva motory které jsou menší ty jsou na přívod vzduchu do kabiny. Problém je v tom, že ty menší mají větší výkon které vzduch do kabiny dávají a ty větší které mají vysávat nemají skoro žádný vykon. Točí se ale o hodně pomalejc a to mi nestačí na odsávání vzduchu při lakování. Už jsem je zkoušel dát aby se točily na jinou stranu a stejně to nepomáhá. Bylo tady 5 elektrikářů a všichni tvrdí to samé že proud je všude stejný a vše funguje správně. Chápu kdyby byl problém tak nefunguje jeden ze dvou motoru ale točí se stejně oba dva. Nevíte někdo v čem může být problém?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Vyfotte sem štítky motorov a ich svorkovnice,že ako je to tam zapojené.

 


0x
Že mají nižši otáčky neznamená, že mají nižší výkon. Předpokládám, že pohání větší turbínu/vrtuli. Otázkou je, jestli je to celé správně navrženo, jestli třeba na odsávání neměl být převod víc do rychla. At se aspoň trochu zorientujeme, tak přidejte i foto těch odsávacích turbín, nebo co tam je. A udeálně označte směr, kterým se točí.
Pokud se tam dělá přetlak, nouzově by snad šlo sání trošku přiškrtit.
doplněno 15.05.24 08:16: Jakou teplotu mají ty horní motory po 15 minutách provozu? (Aspoň na omak.)

Ano , maji mensi otacky nez je potreba(vysavani) a ty co nahani vzduch dovnitr maji spravne (rychle) otacky
Motory se toci smerem ke me viz foto, zkousel jsem i na jinou stranu

Turbiny se toci stejnym smerem jako motor

Teplota dobra, vubec se neprehrivaji
Neprokluzuje řemen? Dá se změřit odběr.

 


0x
Fungovalo to někdy tak jak má?
Dokumentaci od výrobce mate?

Dokumentace jiz davno neni a vse bylo funkcni pred stehovanim
Při stěhovaní co vše odpojené a rozmontované?

Odpojeny jen kabely od motoru a od par cidel teploty, jinak vse bylo v rozv.skrini, ktera byla kontrolovana smad 10x a vse funguje
A ten kdo to odpojoval a připojoval, proč to nemůže dokončit zprovoznění? Má vůbec potřebnou kvalifikaci a zkušenost s průmyslovou automatizací?
Stačí jedno čidlo blbě zapojené a regulace nemůže fungovat tak jak má.

 


Uz jsem zkousel prehodil kabely z toho co se toci rychle na ten pomalejsi ( v jisticich) a zadna zmena

 


0x

Nechápu proč hledáš chybu v elektrice, když ti elektrikáři říkají, že elektrika je v pořádku.

Předpokládám žes nepřehazoval motory mezi sebou. Tady je jediná možnost, žes při zapojování motoru přehodil směr otáčení motoru.

Možná jsou u motorů frekvenční měniče pro nastavení otáček a někdo třeba potenciometrem snížil otáčky jednoho motoru na frekvenčním měniči.

A ještě je možné, že máš někde přivřenou nějakou klapku nebo žaluzie nebo jinou překážku v potrubí.


Vsak pisu, smer otaceni jsem menil a zadna zmena. Klapky jsou otevreny.
Taky si rikam, ze na ty motory jdou mensi otacky, tak jsem odpojil motor ktery se toci rychle a pripojil na jeho misto ten pomalejsi a taky zadna zmena

Tak ještě napiš jaké otáčky má který elektromotor na štítku.

Pokud jsou otáčky na štítcích přibližně stejné a jeden motor se otáčí výrazně pomaleji, tak ty motory musí mít nějaké řízení otáček a pak se na dálku nedá závada zjistit. Musí se připojit někdo k řídícímu počítači a zkontrolovat signály ze vstupních čidel.

Problém bude určitě v tom, co bylo demontované / odpojené.

 


Co muze mit vliv na otacky? Proud je pry vsude stejny, na vsechny 4 motory
Na tech vetsich , ktere jsou pomalejsi se mi zda dle stitku ze maji mit o neco vetsi otacky, neni to tam videt presne

Na otáčky může mít vliv cokoliv.

Takže sundej řemeny a pust motory na prázdno (bez zatížení) a změř jejich otáčky.

Co se ti zdá - to je tvůj problém. Pokud ani nedokážeš přečíst informace ze štítku, tak nemá cenu něco dále řešit.

 

slon

0x

Pokud je elektricky vše zapojeno jako dřív, zaměřil bych se na vyčištění a promazání ložisek hřídelí a na filtry - pokud jsou zanešené nebo nevhodný typ filtru, může docházet ke snížení účinnosti.

 


0x
Vyfot tozvaděč pro motory vevnitř. Samotné ventilátory jsou všechny stejné? Štítky motorů nejsou? Filtry jsou na vhanění
a předpokládám, že odsávání?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]